ترمیم بید خوردگی فرش

یکی از اقدامات مراقبتی که در طول استفاده از فرش انجام می‌شود، ترمیم بید خوردگی فرش است. جهت از بین بردن بید فرش ماشینی و دستباف باید به دنبال بهترین قالیشویی در عباس آباد باشیم. زیرا ترمیم بید خوردگی فرش در دسته مهم‌ترین و حساس‌ترین خدمات بازسازی انواع فرش قرار داشته و توجه به روش انتخابی برای ترمیم بیدخوردگی آن بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

راه‌های زیادی برای رفع بید خوردگی فرش وجود دارد که اطلاع از این روش‌ها در ترمیم بید خوردگی فرش با بهترین شیوه تاثیرگذار می‌باشد. چنانچه فرش شما نیز دارای بید خوردگی بوده و قصد دارید برای ترمیم آن اقدام نمایید، با بهترین قالیشویی در سیدخندان تماس بگیرید.

 

بیدخوردگی فرش ماشینیپیشگیری از بید خوردگی

به پروانه‌های کوچکی که زرد رنگ می‌باشند، بید می‌گویند. پروانه‌های ماده در عمر خود حدود صد تخم در قسمت تاخوردگی فرش می‌گذارند. یک بید قادر است تا چهل و دو کیلوگرم از پشم را نابود کرده و باعث میزان زیادی تخریب در فرش گردد.

این حشره‌ها بعد از مدت کوتاهی که فرش را تا کرده و در گوشه‌ای قرار دادید. خیلی سریع خود را به قالی رسانده و آسیب‌های جدی به آن وارد می‌نمایند. ترمیم بید خوردگی فرش یکی از رایج‌ترین کارهایی است که بعد از بید خوردگی انجام می‌شود.

در زمان‌های گذشته برای از بین بردن تخم این بیدها از توتون و تنباکو استفاده می‌کردند، اما با این کار رنگ فرش‌های روشن تغییر می‌نمود.

یکی از عواملی که احتمال بید خوردگی را افزایش می‌دهد، رطوبت است. اگر آب و هوای شهر شما مرطوب می‌باشد باید فرش خود را در معرض رطوبت قرار ندهید. علاوه بر آن وجود گرد و غبار نیز یکی دیگر از عوامل بید زدگی فرش خواهد بود. درنتیجه فرش‌هایی که زیاد در معرض رفت و آمد قرار ندارند را باید هر چند وقت یکبار تمیز کرد.

برای ترمیم بید خوردگی فرش بطور کلی باید ابتدا خامه را توسط قلاب از قالی درآورده و محوطه بید خورده را از روی پرز قالی تمیز نماییم. پس از آن، کار مرمت و تعمیر شروع می‌شود. روش‌های مختلفی برای ترمیم فرش‌های بید خورده وجود دارد اما ترمیم فرش بید خورده با استفاده از قلاب پشت و ترمیم فرش با قلاب رو از رایج‌ترین انواع ترمیم فرش می‌باشند.

 

تعمیر بید فرش دستباف

از آنجایی که فرش‌های دستباف و ابریشمی از ارزش بسیار بالایی برخودار هستند، باید در نگهداری و تعمیر بید فرش دستباف و ابریشم توجه زیادی به خرج دهیم. چنانچه بید خوردگی فرش شما کم و ناچیز است، جهت جلوگیری از پیشروی آن باید فرش خود را به بهترین رفوگری فرش در یک قالیشویی در سبلان بسپارید. اما در صورتی که بید خوردگی فرش شما زیاد است، ابتدا باید فرش را سم‌پاشی کرده و بعد فرش خود را به بهترین قالیشویی در هنگام ببرید تا به مرمت بید خوردگی فرش شما بپردازند.

تعمیر بید فرش دستباف نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد زیرا فرش‌های دستباف از حساسیت بالایی برخوردار بوده و با کوچک‌ترین سهل‌ انگاری آسیب می‌بینند. در نتیجه باید برای تعمیر بید فرش دستباف خود به یک قالیشویی معتبر مراجعه نمایید.

بنابراین همانطور که گفته شد فرش‌های دستباف بدلیل نخ و الیاف طبیعی که دارند بیشتر از سایر فرش‌ها دچار بید خوردگی می‌شوند. وجود پروتئین زیاد در ساختاراین فرش‌ها سبب شده تا حشره بید از این ماده تغذیه نماید. از طرفی فرش‌های دستباف در انبار نگهداری می‌شوند و تاریکی این محیط احتمال بید زدگی را در این نوع از فرش‌ها افزایش خواهد داد.

امروزه برای نگهداری فرش‌های دستباف در انبارها از مواد زیادی در میان آنها استفاده می‌نمایند. علاوه بر آن فرش‌ها در یک محیط ایمن نگهداری شده و برای مراقبت از آنها کاورهای مخصوصی را در نظر می‌گیرند. این کاورها دارای مقاومت زیادی بوده و از فرش در برابر عوامل بیرونی مانند رطوبت، نور و سرما محافظت می‌کند.

اگر فرش دستباف دچار بید زدگی شود باید به سرعت برای رفع آن اقدام کرد زیرا آسیب‌های بوجود آمده بر روی فرش دستباف روز به روز بیشتر شده و خرابی زیادی به بار می‌آورد. امروزه اکثر قالیشویی‌ها علاوه بر خدمات شستشو خدماتی مانند رفوگری را نیز ارائه می‌دهند. برای ترمیم فرش بید زده نیاز به ابزارآلات مخصوصی می‌باشد که تهیه و استفاده از آنها به علم و دانش زیادی نیاز دارد.

ترمیم بیدخوردگی فرشتعمیر بید خوردگی فرش

بید خوردگی روی قالی، زیر قالی و یا هر دو طرف آن ایجاد می‌شود. به این صورت که تارها از رو یا زیر مشخص شده و گره و همچنین پرز قالی از بین خواهد رفت. بنابراین باید به سرعت برای تعمیر بید خوردگی فرش اقدام کنید. اگر قالی از ارزش زیادی برخوردار باشد نباید کلیه پرزهای باقیمانده را از بید خوردگی قالی در بیاوریم.

تعمیر بید خوردگی فرش بهتر است تا در قالیشویی‌های معتبر انجام شود. زیرا هرگونه اشتباه منجر به آسیب‌های بیشتری خواهد شد. با بوجود آمدن بید خوردگی فرش در خیلی از مواقع با مشکلاتی از قبیل خرابی و عدم ترمیم نیز مواجه می‌شوید. درنتیجه برای انتخاب روش‌های تعمیر بید خوردگی فرش باید دقت کافی داشته باشید.

تعمیر بیدخوردگی فرشتعمیر بید خوردگی فرش ماشینی

یکی از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین انواع فرش‌ها در جهان فرش ماشینی می‌باشد. امروزه اکثر افراد از فرش‌های ماشینی استفاده می‌کنند. فرش‌های ماشینی دارای قیمت پایین‌تری نسبت به فرش‌های دستباف بوده و همچنین دارای مقاومت بیشتری نیز می‌باشند. بنابراین از فرش‌های ماشینی می‌توان برای سالیان طولانی استفاده نمود.

یکی از مزایای فرش ماشینی این است که کمتر از فرش‌های دستباف و ابریشمی در معرض بید خوردگی قرار می‌گیرد. بدلیل اینکه از فرش ماشینی به صورت مکرر استفاده شده و همچنین مقاومت این فرش‌ها نیز در برابر بید زدگی بیشتر است. بنابراین با فراهم کردن محیط مناسب برای نگهداری فرش ماشینی درصد بید خوردگی آن بسیار کاهش می‌یابد.

رفع بید خوردگی فرش‌ ماشینی در مدت زمان کمتری نسبت به فرش دستباف انجام شده و همچنین هزینه‌های مربوط به آن نیز کمتر است. بدلیل اینکه بافت فرش ماشینی از الیاف مصنوعی ساخته شده برای رفع این مشکل می‌توان از مواد و تجهیزات قوی‌تری استفاده نمود. درنتیجه برطرف کردن بید زدگی فرش‌های ماشینی با قدرت بیشتری انجام خواهد شد.

فرش ماشینی توسط ماشین‌های نساجی بزرگی که با برق کار می‌کنند و همچنین الیاف مصنوعی بافته می‌شود. اما این امر از بید زدگی فرش ماشینی جلوگیری نکرده و در خیلی از مواقع نیاز به تعمیر بید خوردگی فرش ماشینی می‌باشد. بنابراین برای برطرف نمودن آسیب‌های وارد شده به فرش ماشینی نیاز است تا اقدامات خاصی انجام دهید. این فرش‌ها باید از گرما و رطوبت دور نگه داشته شده و در معرض رطوبت و تاریکی قرار نگیرند.

برای تعمیر بید خوردگی فرش ماشینی بهتر است به یک رفوکار مراجعه کرده تا وی برای مرمت بید خوردگی فرش شما اقدامات لازم را انجام دهد. زیرا با وجود اینکه تعمیر بید زدگی فرش‌های ماشینی نسبت به فرش‌های دستباف آسان‌تر می‌باشد اما باید در این زمینه به قالیشویی معتبر مراجعه کرد و نمی‌توان این کار را در منزل انجام داد.

برای از بین بردن بیدها و موریانه‌ها باید در ابتدا فرش را در معرض آفتاب قرار داده و پس از آن با سم‌های مخصوص، این حشرات را از بین ببرید. برای این موضوع بهتر است تا از متخصص سم‌پاشی مشورت گرفته تا با بهترین روش بیدها را ریشه کن نمایید.

یکی از عوامل مهمی که نقش زیادی در پیشگیری از بید خوردگی فرش دارد، استفاده از مواد ضد بید می‌باشد. اسپری‌های ضد بید از جنبه اقتصادی نیز باصرفه هستند. ولی تاثیرات عمیقی مثل سم‌پاشی را نخواهند داشت. به کارگیری روش‌های گفته شده در این مقاله باید تحت نظارت افراد متخصص انجام شود. بنابراین برای ترمیم فرش خود از قالیشویی‌های معتبر استفاده نمایید.

 

مرمت بید خوردگی فرش

در میان انواع فرش‌ها بطور معمول فرش‌های دستباف بیشتر به بید خوردگی فرش دچار شده و نیاز به مرمت بید خوردگی فرش پیدا می‌نمایند. فرش‌های دستباف بیشتر در انبارها نگهداری می‌شوند و در چنین شرایطی احتمال بید زدگی بیشتری برای این نوع از فرش‌ها فراهم می‌گردد.

بنابراین نیاز است تا قبل از قرار دادن فرش‌های دستباف در انبار، آنها را در برابر بید زدگی مقاوم نماییم. برای بافتن فرش‌های دستباف از تار و پود بیشتری استفاده می‌کنند و همین موضوع میزان بید زدگی را افزایش می‌دهد. همچنین یکی از عوامل مهمی که سبب بید خوردگی فرش می‌شود. قرار دادن آن در محیط‌های تاریک و مرطوب است.

بنابراین باید به این نکته توجه نمایید که فرش‌های خود را برای نگهداری به انبارهای تاریک و مرطوب منتقل نکنید. مجموعه ما بهترین خدمات قالیشویی را برای رفع بید زدگی ارائه می‌دهد. برای بهره‌مند شدن از خدمات مجموعه ما می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مرمت فرش بید خورده کار هر کسی نیست و شما قادر به انجام هیچ‌گونه اقدامی در این زمینه نمی‌باشید. زیرا مراحل به کار گرفته در این زمینه باید با توجه به نوع فرش و نیز آسیب‌های وارد شده انتخاب گردد. اگر بید زدگی خیلی شدید باشد که قسمتی از فرش خورده شود، برای ترمیم آن به تجهیزات و زمان زیادی نیاز خواهد بود.

هزینه‌های مربوط به خدمات بید خوردگی متغییر است. شما باید برای جلوگیری از بید خوردگی فرش خود اقدامات لازم را انجام دهید زیرا در غیر این صورت باید به یک مجموعه حرفه‌ای که افراد متخصص را در اختیار دارد، مراجعه نمایید.

شاید بعضی از افراد گمان کنند که با شستشو می‌توانند بید خوردگی فرش و حشرات موجود در آن را تمیز کنند. اما شستشو فرش بید زده کار صحیحی نیست. زیرا در ابتدا باید این مشکل کاملا بر طرف شده و بعد نسبت به شستشو آن اقدام کرد. چنانچه قبل از برطرف کردن بید به شستن فرش خود بپردازید، ممکن است که تخم‌های این حشره در تار و پودهای عمیق‌تری از فرش باقیمانده و با گذشت زمان دوباره فرش دچار بید زدگی شود.

در قالیشویی‌های معتبر بید خوردگی فرش ابتدا توسط افراد رفوگر بطور کامل ترمیم می‌شود و سپس با توجه به نوع فرش روشی مناسب برای شستشو آن در نظر گرفته خواهد شد. در زمان شستشوی فرش‌های بید زده از شوینده‌ها و همچنین مواد مخصوصی استفاده می‌کنند تا تمامی حشرات موجود در بافت‌های عمیق‌تر فرش نیز کاملا از بین بروند. برای آنکه دقت بیشتری در فرآیند شستشو اعمال شود، تمامی مراحل توسط نیروی انسانی انجام می‌گیرد.

باید به این مسئله توجه نمایید که برای شستشو بید زدگی فرش در خانه نمی‌توانید از دستگا‌ه‌های شستشوی موجود در این زمینه استفاده درست کنید. زیرا به فرش خود آسیب رسانده و علاوه بر آن ممکن است باعث خرابی دستگاه‌های خود نیز شوید.

همانطور که گفته شد امروزه با استفاده از محصولات زیادی می‌توان از بید خوردگی فرش جلوگیری نمود. یکی از این محصولات اسپری ضد بید فرش می‌باشد که در این مقاله به آن اشاره کردیم. این اسپری‌ها در انواع حجم‌ها و نوع‌ها قابل خرید هستند.

از مزایای استفاده از این اسپری این است که شما می‌توانید برای مدت زمان طولانی فرش‌های خود را در انبار نگهداری کنید. ساختار این اسپری‌ها به شکلی می‌باشد که سبب دور شدن حیوانات موذی شده و زمانی که اسپری را به بخش‌های مختلف فرش خود بزنید، فرش برای زمان طولانی در برابر بید خوردگی مقاوم خواهد شد.

ترمیم بیدخوردگی فرش دستبافرفع اصلاح بید خوردگی فرش

یکی از وسایل مهم منزل ما ایرانی‌ها فرش است. این محصول به محیط ما زیبایی و اصالت خاصی می‌بخشد. در شهرهایی که دارای رطوبت بالا هستند امکان وجود حشراتی که به فرش آسیب می‌زنند زیاد می‌شود. بنابراین برای جلوگیری از آسیب دیدن فرش باید آن را در جای معتدل‌تری قرار دهیم.

برای نگهداری فرش باید دمای مناسبی در محیط بوجود بیاورید. نم و رطوبت یکی از عوامل مهم در افزایش احتمال بید خوردگی فرش‌ها است. همینطور نور کم و تاریکی نیز زمینه مناسب را برای ورود حشرات فراهم می‌سازد.

شما می‌توانید هفته‌ای یکبار از جاروبرقی جهت زدودن گرد و غبار استفاده کرده و شرایط مناسب را برای ورود حشرات از بین ببرید. در صورتی که فرش خود را لوله کرده و در گوشه‌ای قرار داده‌اید بهتر است تا هر چند وقت یکبار به باز کردن و پهن آن اقدام نمایید تا فرش شما در معرض هوای آزاد قرار بگیرد.

از قرار دادن گلدان روی فرش‌ها پرهیز کنید زیرا این کار احتمال بید خوردگی را در فرش افزایش خواهد داد. علاوه بر آن برای تابلوهای نفیس می‌توانید از بخار مواد ضد بید استفاده کنید.

دیدن حرکت سریع حشرات روی فرش نشان می‌دهد که فرش شما دچار بید زدگی شده است. با نکاتی که در این مقاله گفته شد به اهمیت ترمیم بید خوردگی فرش پی بردید. بنابراین در صورت مشاهده این مورد سریعا با مجموعه ما تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.