شستشوی فرش ترک

امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

شستشوی فرش ترک

در فرهنگ ترک، قالی و قالی بافی بسیار ارزشمند است. طرح و نقش فرش های ترک و روش ظریف بافت این فرش ها نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. امروزه نیز در بین فرش های ماشینی می توان فرش های ترک را پرطرفدارترین گزینه به شمار آورد. در مورد این فرش ها یکی از مسائلی که پس از خرید آن ها مطرح است نحوه شستشوی آن ها می باشد. به منظور شستشوی فرش ترک ما به شما قالیشویی گلبرگ را پیشنهاد می کنیم. در ادامه بیشتر با قالیشویی گلبرگ و نیز شستشوی فرش ترک آشنا خواهیم شد. پس اگر شما نیز در خانه فرش ترک داشته و دغدغه شستشوی آن را دارید توصیه می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

شستشوی فرش ترکقالیشویی گلبرگ بهترین قالیشویی برای شستشوی فرش ترک

قالیشویی گلبرگ به واسطه امکاناتی که داشته و خدماتی که ارائه کرده توانسته به خوبی به عنوان بهترین قالیشویی در زمینه شستشوی فرش ترک و نیز انواع فرش در بین مردم شناخته شود. این قالیشویی در زمینه شستشوی فرش از سابقه ای بالغ بر 20 سال برخوردار می باشد. در ادامه بیشتر با ویژگی های این قالیشویی آشنا می شویم:

  • قالیشویی گلبرگ به عنوان بهترین قالیشویی جهت شستشوی فرش ترک از سابقه ای طولانی برخوردار است. از این رو توانسته بسته به تجربه و دانشی که در این زمینه داشته به بهترین شکل شستشوی فرش ترک را انجام دهد.
  • در قالیشویی گلبرگ از بهترین روش های شستشو بهره گرفته می شود. در واقع در این قالیشویی کارشناسانی مجرب ابتدا فرش شما را به خوبی بررسی می کنند. پس از آن بسته به نوع و شرایط فرش بهترین روش شستشو برای شستشوی فرش ترک شما انتخاب می شود.
  • ضمن انتخاب بهترین روش شستشو، این قالیشویی مرغوب ترین متریال را برای شستشوی فرش ها مورد استفاده قرار می دهد. در این قالیشویی از مواد طبیعی و ارگانیک استفاده شده و از این رو به دلیل استفاده نکردن از مواد نامناسب کوچکترین آسیبی فرش های شما را تهدید نمی کند.
  • قالیشویی گلبرگ دارای کارخانه ای اختصاصی است و در آن از به روزترین تجهیزات برای شستشوی فرش ها بهره گرفته می شود.
  • این قالیشویی بهترین خدمات را در زمینه شستشو و رفو فرش انجام داده و در قبال آن مناسب ترین هزینه را دریافت می کند.
  • شما می توانید در کنار شستشوی فرش مورد نظر خود از خدمات رفو و ترمیم فرش اعم از لکه گیری فرش، ریشه بافی فرش، رنگرزی فرش، دارکشی فرش، موگیری فرش و… نیز در این قالیشویی بهره مند گردید.

با تمامی این موارد شما توانسته با خیالی آسوده شستشوی فرش ترک خود را به این قالیشویی بسپرید.

ویژگی های فرش ترک

همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم فرش های ترک در حال حاضر بیشترین فروش را به خود اختصاص داده اند. این نوع از فرش ها بیشتر مورد پسند افراد علاقمند به دکوراسیون مدرن قرار می گیرد. از بین ویژگی های فرش ترک می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فرش های ترک مشکل پرزدهی نداشته و از این رو برای خانه هایی که کودک یا افرادی با مشکل تنفسی در آن جا زندگی می کنند بسیار مناسب است؛
  • این نوع از فرش ها از وزن مناسبی برخوردار می باشند و از این رو به راحتی می توان آن ها را حمل و جابجا نمود؛
  • نگهداری از این فرش ها بسیار آسان می باشد.

انواع فرش ترک موجود در بازار

 اگر چه فرش های ترک از نظر نوع و طرح در بازار از تنوع مطلوبی برخوردار می باشند اما به طور کلی می توان فرش های ترک را به دو دسته زیر تقسیم بندی نمود:

  • فرش ترک درجه یک
  • فرش ترک درجه دو

این تقسیم بندی براساس شانه و تراکم فرش انجام می شود.

شستشو فرش ترکدلایل اهمیت شستشوی فرش ترک در قالیشویی گلبرگ

 به طور معمول در نگاه اول این طور به نظر رسیده که فرش های ترک به دلیل رنگ روشنی که داشته خیلی زود کثیف می شوند. این در حالی است که جنس این نوع فرش، آن ها را به فرشی چرک تاب تبدیل نموده است که به خوبی لکه ها را در خود پنهان می کنند. اما به هر حال شستشوی فرش ترک بعد از مدتی امری اجتناب ناپذیر می باشد. در واقع هر چه از فرش به خوبی نگهداری شود و یا فرش در مقابل چرک و لکه از خود مقاومت نشان دهد اما بعد از مدتی نیاز به شستشو خواهد داشت.

رنگ روشن این فرش ها باعث شده که شستشوی آن ها کار چندان ساده ای نباشد. در واقع بهتر است این کار توسط فردی حرفه ای انجام شود. با این حال در این بین برخی از افراد ترجیح داده به صورت سنتی شستشوی فرش ترک را در خانه انجام دهند. این در حالی است که این کار ممکن می باشد منجر به آسیب دیدگی فرش شده و تاروپود آن را خراب کند. لذا با توجه به افزایش قیمت فرش در طی چند سال گذشته، این کار را می توان بسیار پرریسک دانست.

سپردن فرش به یک قالیشویی معتبر نظیر قالیشویی گلبرگ جای هیچ نگرانی از بابت سلامت فرش به جای نمی گذارد. اما با این حال در صورتی که باز هم به هر دلیلی قصد نداشته شستشوی فرش ترک خود را به یک قالیشویی بسپرید توصیه می شود به صورت زیر عمل کنید:

نحوه شستشوی فرش ترک در منزل

  • در اولین قدم به خوبی فرش را جاروکشی کرده و در صورت سبک بودن خوب آن را بتکانید.
  • به خوبی برچسب پشت فرش را بررسی کرده تا از نکات شستشوی این فرش و جنس آن مطلع شوید.
  • تمام نقاط فرش را به خوبی خیس کنید.
  • مقدار مناسبی از ماده شوینده را بسته به ابعاد فرش در آب حل کرده و روی فرش بریزید. (از ریختن مستقیم مواد شوینده بر روی فرش خودداری کنید چرا که سبب پوسیدگی و رنگ پریدگی فرش می شود.)
  • حتما در نظر داشته باشید که ماده شوینده انتخابی برای شستشوی فرش ترک نباید قلیایی و یا اسیدی باشد.
  • شستشوی فرش ترک را به صورت آرام انجام دهید؛ چرا که ممکن است بر اثر بی دقتی گره از بین فرش خارج شده و فرش آسیب ببیند.
  • از نور مستقیم خورشید برای خشک کردن فرش استفاده نکنید.

نکته ای کلیدی جهت نگهداری فرش ترک تازه شسته شده

بعد از آن که فرش ترک خود را از قالیشویی گلبرگ یا هر قالیشویی دیگری تحویل گرفتید نیاز است که خیلی زود آن را از درون کاور خارج کنید. 

با این کار ضمن آن که به خوبی فرش را بررسی کرده و از سلامت آن اطمینان پیدا می کنید به فرش اجازه تنفس خواهید داد. واقعیت آن است که فرش درون کاور به دلیل عدم جریان هوا عرق کرده و دچار نم زدگی می شود و عدم خارج کردن به موقع فرش از درون کاور در دراز مدت سبب پوسیدگی فرش می شود. پس از خارج کردن فرش از درون کاور، کمی آن را در هوای آزاد گذشته تا به آن هوا بخورد.

نکاتی در زمینه لکه گیری فرش ترک

به غیر از شستشوی فرش ترک گاهی نیز می توان تنها با یک لکه گیری ساده دوباره صاحب فرش های سالم و نو شد. قالیشویی گلبرگ در زمینه لکه گیری و شستشوی فرش های ترک بهترین خدمات را از خود نشان می دهد. اما با این حال اگر مایلید خود در خانه این کار را انجام دهید نکاتی که در زیر آورده می شود می تواند به شما در این زمینه کمک زیادی نماید:

  • توصیه می شود پیش از اقدام به لکه گیری کلی فرش ترک ابتدا آن را خوب جاروکشی کرده تا گرد و غباری بر روی آن نماند. پس از آن کمی ماست برداشته و لکه های تازه روی فرش را پاک کنید. به منظور انجام این کار ماست را روی سطح لکه ریخته و بعد آن را با قاشقی جمع کنید. این کار را چند بار تکرار کرده تا به خوبی لکه گرفته شود و در نهایت با دستمالی نرم و تمیز محل لکه را خشک کنید.
  • لازم به ذکر است که پاک کردن لکه ها از روی فرش در یکی دو روز اول خیلی راحت تر انجام می شود، از این رو توصیه می شود هر چه زودتر نسبت به پاک کردن لکه ها اقدام نمایید.

در ادامه نحوه پاک کردن چند لکه خاص و رایج شرح داده می شود:

  • پاک کردن لکه ادویه از روی فرش ترک

برای پاک کردن لکه ادویه از روی فرش کمی آب لیمو و آب را با هم ترکیب کرده و روی محل لکه بریزید. پس از آن دستمالی خشک را بر روی آن بکشید.

  • حذف لکه چسب قطره ای از روی فرش ترک

لکه های چسب را می توان یکی از سخت ترین لکه های به شمار آورد که ممکن است بر روی فرش ایجاد شوند. این نوع لکه ها با توجه به نفوذ به تاروپود فرش، احتمال داشته سبب از بین رفتن فرش گردند.  

استفاده از بخار، یکی از راه های موثر برای از بین بردن لکه چسب قطره ای است. از این رو شما توانسته با استفاده از یک اتو بخار نسبت به پاک کردن لکه چسب از روی فرش خود اقدام کنید. برای این کار ابتدا یک پارچه تمیز را روی محل لکه قرار داده و بعد با اتوبخار روی آن بکشید تا حرارت سبب باز شدن چسب شده و کمک کند تا این چسب از روی فرش به پارچه منتقل شود.

  • حذف لکه شمع از روی فرش ترک

اشک های شمع تولد نیز یکی دیگر از لکه هایی است که همه ما احتمالاً یک بار با آن رو به رو شده ایم. برای پاک کردن لکه شمع از روی فرش ابتدا به کمک جسمی نوک تیز مانند چاقو پارافین سخت شده را برداشته و بعد یک کاغذ روغنی و یا دستمال حوله ای بزرگ را بر روی لکه پارافین قرار دهید. پس از آن چند بار اتو بخار را بر روی سطح کاغذ حرکت داده تا حرارت، پارافین های باقی مانده در بین بافت ها را آب کرده و به کاغذ انتقال دهد. این کار را تا گرفتن نتیجه دلخواه تکرار کنید.

  • حذف لکه انار از روی سطح فرش ترک

در بین میوه های مختلف لکه انار قرمز را می توان سرسخت ترین لکه به شمار آورد. از این رو برای پاک کردن آن بهتر است هر چه سریع تر دست به کار شده و با ترکیب آب و سرکه سفید به جنگ آن بروید. در صورت لزوم می توانید کمی شامپو فرش نیز این محلول اضافه کنید.

  • حذف لکه چای و قهوه از روی فرش ترک

برای آن که بعدها شستشوی فرش ترک به کاری دشوار تبدیل نشود بهتر است نسبت به لکه های ساده ای چون لکه چای و قهوه بی اعتنا نباشید. هر چه زودتر نسبت به پاک کردن لکه ها اقدام شود پاک کردن آن ها راحت تر است. برای پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش می توان از شیر استفاده نمود. ابتدا کمی شیر روی محل ریخته با قاشقی اضافه های آن را از روی فرش پاک کنید. پس از آن کمی آب ولرم و پودر ماشین لباسشویی را روی لکه ریخته و با اسفنج با ملایمت روی لکه بکشید.

  • پاک کردن آدامس از روی فرش ترک

ابتدا یک تکه یخ برداشته و روی لکه آدامس بگذارید. پس از آن که یخ سبب سخت و شکننده شدن آدامس شد می توانید از ماده ای شوینده استفاده کنید. به غیر از یخ، سفیده تخم مرغ نیز می تواند در این زمینه کارساز باشد.

  • از بین بردن لکه جوهر خودکار از روی فرش ترک

لکه خودکار بر روی فرش خانه های دارای فرزند محصل بسیار شایع است. برای از بین بردن این لکه ابتدا لکه را با اسپری موی مخصوص خیس کنید. پس از آن که خشک شد ترکیب آب و سرکه بر روی آن ریخته و با پارچه ای نرم به آرامی بر روی لکه بکشید. البته توصیه می شود به میزان استفاده از سرکه توجه داشته باشید چرا که ممکن است سبب آسیب دیدگی تارهای فرش شود.

 با تمامی موارد ذکر شده همان طور که در مطلب نیز به آن اشاره کردیم شسشوی فرش ترک و نیز لکه گیری آن کاری تخصصی است. از این رو توصیه می شود این کار را به یک قالیشویی معتبر بسپارید.

قالیشویی گلبرگ مفتخر است که توانسته در زمینه شستشوی فرش ترک و نیز لکه گیری آن بیشترین میزان رضایت مشتریان را از آن خود نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.