لکه برداری جوهر از روی فرش

لکه برداری فرش ابریشم

فرش های ابریشم با توجه به ارزش و اهمیتی که داشته نیاز است مورد توجه ویژه ای قرار گیرند. یکی از مواردی که سبب برهم خوردن ظاهر فرش های ابریشم شده و آن ها را کثیف می کند لکه های ریز و درشتی است که به دلایل مختلفی بر روی فرش ایجاد می شود. از بین لکه های ایجاد شده بر روی فرش ابریشم می توان به لکه های چسب، رنگ های شیمیایی، چسب، رنگ های جوهری و روغن هایی چون نفت سیاه و… اشاره نمود. البته در این بین گاهی مواد ساده تری چون چای، لاک، خون و… نیز ممکن است سبب لکه گرفتن فرش ابریشم شود. در این حالت بهترین گزینه لکه برداری فرش ابریشم است. فرش ها اگر به موقع لکه برداری شوند لکه ها به دلیل تازگی راحت تر از روی فرش قابل برداشتن هستند. اما عدم تمیزکاری به موقع لکه ها سبب ماندگاری آن ها شده و لکه برداری را به کاری دشوار تبدیل می کند.
در این بین بهتر است با توجه به ارزش مادی و معنوی که غالباً فرش ابریشم برای شما خواهد داشت لکه برداری فرش را به فردی متخصص بسپارید. ما در این زمینه قالیشویی گلبرگ را به شما پیشنهاد می دهیم.

لکه برداری جوهر از روی فرش
ساختار فرش ابریشم

ابریشم را در واقع می توان یک الیاف پروتئین طبیعی به شمار آورد که بر اثر ساخت پیله توسط کرم ابریشم به وجود می آید. بیشترین ماده تشکیل دهنده فرش ابریشم فیبروین می باشد که در بین الیاف طبیعی قوی ترین گزینه است. فیبروین در زمان خیس شدن با کاهش 20 درصدی قدرت خود مواجه می شود. توانایی ابریشم جهت شکست نور باعث شده که از این الیاف در زمینه ساخت قالیچه های روشنایی دهنده استفاده شود. از عوامل آسیب زننده به فرش های ابریشم می توان به محلول های شوینده فرسایشگر، آب داغ و بخار اشاره نمود. از این رو توصیه می شود حتما شستشو و لکه برداری فرش ابریشم را به یک قالیشویی کاربلد بسپارید.
لکه برداری فرش ابریشم در قالیشویی گلبرگ
قالیشویی گلبرگ با توجه به بهره مندی از تجربه و سابقه ای بالغ بر 20 سال در زمینه شستشوی انواع فرش ها اعم از دستباف، ابریشم، ماشینی، ترک و… و نیز لکه برداری فرش ابریشم و انواع فرش ها بهترین گزینه برای سپردن فرش خود به منظور لکه برداری فرش ابریشم به آن است.
در این قالیشویی لکه های فرش شما توسط کارشناسانی مجرب مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت بسته به نوع لکه از بهترین مواد و نیز مناسب ترین روش جهت لکه برداری فرش ابریشم استفاده می شود.
استفاده از مواد شوینده ارگانیک و نیز بهره مندی از به روزترین متد لکه برداری باعث شده که فرش های شما در این قالیشویی در زمان لکه برداری کوچکترین آسیبی نبینند.
قالیشویی گلبرگ همچنین در کنار لکه برداری فرش ابریشم در زمینه تعمیرات ارائه دهنده خدماتی چون رفوگری فرش، رنگرزی فرش، ریشه بافی فرش، سرنخ گیری فرش، ترمیم فرش، دارگیری فرش و موگیری فرش است. از این رو شما می توانید در کنار لکه برداری فرش ابریشم خود سایر مشکلات این چنینی فرش خود را از بین برده و به این شکل دوباره فرش های خود را سالم و نو تحویل بگیرید.

انواع لکه ایجاد شده بر روی فرش ابریشم

به طور کلی می توان لکه های ایجاد شده بر روی فرش های ابریشم را به دو دسته زیر تقسیم نمود:
1. لکه های ناشی از ریختن مواد خارجی نظیر چای، قهوه و آبمیوه
2. لکه های ناشی از تغییر رنگ فرش و تداخل رنگ های آن در زمان تماس با آب و شستشو
در هر دو صورت شما می توانید برای لکه برداری فرش ابریشم خود روی قالیشویی گلبرگ حساب باز کنید.

لکه گیری فرش ابریشم در محل

در صورتی که فرش شما لکه گرفته است کافی است با قالیشویی گلبرگ تماس گرفته و این موضوع را اطلاع دهید. در سریع ترین زمان ممکن تیمی حرفه ای از سوی قالیشویی گلبرگ به محل شما اعزام شده و در خانه فرش شما را بررسی می کنند. کارشناسان قالیشویی گلبرگ بعد از تشخیص نوع لکه قیمت و زمان مورد نیاز جهت لکه برداری فرش ابریشم شما را اعلام می کنند.
پس از آن در صورت رضایت شما، فرش با وسیله نقلیه مناسب به منظور تعمیر و لکه برداری فرش ابریشم به قالیشویی برده می شود.
در قالیشویی گلبرگ به منظور لکه گیری فرش ابریشم دو فاکتور نوع لکه و نیز قدمت آن مورد بررسی قرار می گیرد. برای از بین بردن لکه های تازه زمان و تلاش کمتری نیاز خواهد بود. این موضوع باعث شده که هزینه کمتری به منظور از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی فرش دریافت شود. لذا توصیه می شود حدالمقدور هر چه سریع تر نسبت به از بین بردن لکه های فرش اقدام نمایید.
در قالیشویی گلبرگ بعد از شناسایی لکه از مناسب ترین حلال برای پاک کردن لکه استفاده می شود. لکه برداری فرش ابریشم با توجه به حساسیت و ظرافتی که این نوع فرش داشته نیازمند دانش و آگاهی است چرا که عدم شناخت کافی سبب آسیب دیدگی فرش خواهد شد. فرش های ابریشم خیلی زود در مقابل مواد شیمیایی و قوی از خود واکنش نشان داده و دچار آسیب می شوند.
از این رو در قالیشویی های معتبر اعم از قالیشویی گلبرگ به منظور حفظ سلامت فرش، مواد طبیعی و ارگانیک مورد استفاده قرار گرفته می شود.
در ادامه نکاتی در زمینه لکه برداری فرش ابریشم از سویی قالیشویی گلبرگ گردآوری شده است تا در صورت ایجاد لکه های ساده بر روی فرش ابریشم خود بتوانید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به پاک کردن آن ها اقدام کنید. برای لکه های قدیمی و سخت نیز می توانید همه چیز را به قالیشویی گلبرگ سپرده و نگران چیزی نباشید.

لکه برداری فرش ابریشم تهران
انواع لکه برداری فرش ابریشم در منزل

• لکه نوشابه

یکی از رایج ترین لکه هایی که ممکن است بر روی فرش هر خانه ای تا به حال یک بار ایجاد شده باشد لکه نوشابه است. به منظور پاک کردن لکه نوشابه یا دلستر از روی فرش ابریشم شما می توانید به صورت زیر عمل کنید:
در صورت تازه بودن لکه نوشابه بر روی فرش، باید خیلی سریع دست به کار شده و لکه نوشابه را با استفاده از حوله ای تمیز و خشک و بدون ایجاد هر گونه مالش یا فشاری تمیز کنید. پس از آن برای از بین بردن چسبندگی نوشابه کمی آب در محل اسپری کنید. مجدد پارچه حوله ای برداشته و با آن فرش را تمیز کنید. این کار را تا جایی ادامه داده که به طور کامل لکه نوشابه از روی فرش پاک شود.

• لکه شیر

به منظور پاک کردن لکه شیر نیز مانند دیگر مایعات باید یک اسفنج یا حوله تمیز در اختیار داشته باشید تا با استفاده از آن رطوبت اضافی فرش گرفته شود. پس از گرفتن رطوبت لکه کمی از مخلوط 2 فنجان آب گرم و 1 فنجان صابون مایع را بر روی لکه اسپری کنید.
برای پاک کردن لکه شیر همچنین شما توانسته کمی نوشابه بر روی شیر ریخته و بعد با محلول ذکر شده اقدام به پاک کردن لکه نمایید. علاوه بر آن شامپو فرش نیز می تواند جایگزین این محلول شود.
با توجه به ایجاد بویی نامطبوع در اثر ریختن شیر بر روی فرش، شما توانسته بعد از انجام کارهای گفته شده، ترکیب آب و سرکه را روی لکه اسپری نموده یا از قهوه تازه استفاده کنید. قهوه تازه به خوبی باقی مانده لکه شیر و بوی آن را به خود جذب می کند. لازم به ذکر است که این کار تقریبا یک پروسه دو ساعته می باشد.

• لکه لاک ناخن

لکه لاک ناخن جزو لکه هایی است که باید خیلی سریع از روی فرش پاک شود چرا که بعد از خشک شدن پاک کردن آن کار چندان راحتی نیست. ابتدا با یک قاشق تا جای ممکن لاک را از روی فرش بردارید. پس از آن حوله یا پارچه تمیزی روی لکه انداخته تا باقی لاک را نیز به خود جذب کند. یک محلول پاک کننده برداشته و کمی از آن را بر روی گوشه ای از فرش تست کرده و بعد پارچه ای تمیز را به این محلول آغشته نموده و با آن ضربه هایی آرام بر روی لکه بزنید.
*از ریختن مستقیم محلول پاک کننده بر روی فرش خودداری کنید.

• لکه جوهر

به منظور پاک کردن لکه جوهر از روی فرش، دستمالی حوله ای بر روی لکه جوهر قرار داده تا مقداری از جوهر جذب حوله شود. پس از آن کمی شامپو بچه روی لکه ریخته و بعد از چند دقیقه یک دستمال حوله ای تمیز و مرطوب شده با آب گرم را بر روی آن بگذارید. در نهایت کمی آب گرم بر روی لکه ریخته و با حوله ای تمیز باقی مانده لکه را از روی فرش تمیز کنید.

• لکه ادرار

این موضوع در خانه هایی که دارای بچه کوچک هستند بسیار شایع است. برای لکه برداری فرش ابریشم از لکه ادرار ابتدا حوله ای تمیز روی لکه گذاشته و این کار را تا جایی ادامه داده که مطمئن گردید که به خوبی تمام ادرار جذب حوله شده است. حال ترکیبی با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، 2 فنجان آب سرد و 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید ساخته و این محلول ترکیبی را بر روی فرش اسپری کرده و در نهایت آن را با پارچه ای خشک کنید. این کار را تا جایی ادامه داده که نتیجه ای رضایت بخش کسب نمایید.

• لکه ژله

برای لکه برداری فرش ابریشم از لکه ژله ابتدا با قاشق ژله ها را برداشته و بعد محلول آب و مایع ظرفشویی یا شامپو فرش را بر روی لکه اسپری کنید. پس از آن پارچه ای را به طور دورانی بر روی لکه بکشید. در آخر رطوبت فرش را با یک پارچه خشک بگیرید.

• لکه روغن

برای از بین بردن لکه روغن از روی فرش ابریشم کمی آب در یک سطل ریخته و چند قطره مایع ظرفشویی به آن اضافه کنید. پس از آن محلول ساخته شده را بر روی لکه های روغن ریخته و برای تمیز کردن آن از برسی مناسب استفاده کنید.
در صورت پابرجا بودن لکه، این بار با یک قاشق هیدروژن پر اکسید و یک لیتر آب ولرم محلولی ساخته و آن را روی بخش های لکه شده بزنید و در نهایت با برسی محل را تمیز کنید. از آن جایی که این محلول قوی است به هیچ عنوان نباید برای مدت زیادی روی فرش باقی بماند چرا که فرش دچار پوسیدگی یا از بین رفتن رنگ های اصلی می گردد. از این رو خیلی زود محلول را با آب گرم از روی فرش پاک کنید.

• لکه خون

برای از بین بردن لکه خون از روی فرش ابریشم راهکارهای مختلفی وجود دارد. برای مثال شما توانسته با پارچه ای تمیز بر روی محل ضربه بزنید. در صورت وسیع بودن سطح لکه از اطراف لکه شروع کرده و به طرف مرکز بروید. چند بار اسپری آب سرد بر روی لکه اسپری نمایید و مجدد با پارچه برای پاک کردن لکه تلاش کنید. در صورت پاک نشدن لکه، این بار از خمیر نمکی متشکل از نمک و آب سرد استفاده نمایید.
از دیگر روش های از بین بردن لکه خون از روی فرش ابریشم استفاده از خمیر تهیه شده از پودر بچه با کمی آب می باشد. این خمیر را بر روی فرش چسبانده تا خشک شود.

• لکه چسب

لکه چسب را می توان یکی از سرسخت ترین لکه ها به شمار آورد. برای پاک کردن این لکه پارچه ای نخی را روی لکه چسب انداخته و با اتویی با دمای متوسط بر روی آن بکشید. این کار را تا جایی ادامه داده که چسب به پارچه چسبیده شود.
در صورت پاک نشدن لکه چسب این بار از مقداری استون متناسب با نوع فرش برای برداشتن لکه چسب از روی فرش استفاده نمایید.
حرف آخر
در این مطلب ما سعی نموده راهکارهایی ساده برای لکه برداری فرش ابریشم در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما با این حال ممکن است در صورت قدیمی بودن لکه ها این راهکارها جوابگو نباشند.
لذا توصیه می شود برای جلوگیری از آسیب دیدگی فرش های خود حتما حدالامکان این کار را به فردی متخصص بسپارید. شما می توانید با خیالی آسوده این کار را به قالیشویی گلبرگ سپرده تا با نازل ترین قیمت و به بهترین روش فرش شما لکه برداری شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.