نحوه شستشوی فرش خارجی در قالیشویی گلبرگ

در کل فرش های درون کشور در دسته بندی کلی ایرانی، دستباف، ماشینی و خارجی قرار خواهند داشت. منظور از فرش های خارجی در واقع فرش هایی است که در کشورهایی نظیر ترکیه، چین، پاکستان و هندوستان تولید می شوند. بعضی از فرش های خارجی از نوع دستباف و بعضی دیگر از نوع صنعتی یا ماشینی هستند. شستشوی فرش خارجی نیز همچون نمونه های ایرانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع شستشوی فرش خارجی قوائد و قوانین خاص خود را دارد. اگر به دنبال یک قالیشویی مطمئن هستید تا فرش های خارجی خود را به آن بسپارید ما به شما قالیشویی گلبرگ را پیشنهاد می کنیم. قالیشویی گلبرگ در واقع در زمینه شستشوی فرش خارجی بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می دهد. اگر شما نیز قصد شستشوی فرش های خارجی خود را دارید توصیه می شود تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

شستشوی فرش خارجیقالیشویی گلبرگ بهترین قالیشویی در زمینه شستشوی فرش خارجی

شستشوی فرش خارجی را می توان یکی از خدمات برجسته قالیشویی گلبرگ به شمار آورد. این قالیشویی بسته به این که فرش در چه کشوری تولید شده و در واقع در تولید آن چه نوع نخی به کار برده شده است بهترین روش شستشو را برای شستشوی فرش خارجی شما انتخاب خواهد نمود.
علاوه بر آن برای جلوگیری از کوچکترین آسیب دیدگی فرش خارجی، این قالیشویی متناسب با نوع فرش بهترین مواد شوینده را به کار می برد. این مواد کاملا ارگانیک و طبیعی می باشند و علاوه برآن بهترین میزان پاک کنندگی را برای فرش ها به همراه دارند. در ادامه بیشتر با ویژگی های قالیشویی گلبرگ به عنوان بهترین قالیشویی جهت شستشوی فرش خارجی آشنا خواهیم شد:

• برخورداری از بروزترین امکانات و تجهیزات

قالیشویی گلبرگ از کارخانه ای اختصاصی و با تمامی امکانات مورد نیاز جهت انجام حرفه ای شستشوی فرش خارجی برخوردار است. این موضوع باعث شده که کلیه امور شستشوی فرش در کارخانه این قالیشویی و زیر نظر کارشناسانی برجسته صورت گیرد. از این رو احتمال آسیب دیدگی فرش بر اثر برون سپاری برخی از مراحل شستشو، در این قالیشویی از بین می رود.

• بهره مندی از نیروهایی متخصص و کاربلد

در قالیشویی گلبرگ از کارشناسان مجرب و نیز کارکنانی حرفه ای و متخصص دعوت به عمل آمده است. از این رو صفر تا صد کارهای شستشوی فرش خارجی به حرفه ای ترین شکل صورت می گیرد. کارشناسان فعال در این قالیشویی نسبت به انواع فرش ها شناختی کافی داشته و از این رو متناسب با فرش بهترین روش و بهترین مواد را برای شستشوی فرش مورد نظر انتخاب می کنند.
علاوه بر آن سایر کارکنان و نیروهای حاضر در این قالیشویی در کار خود حرفه ای می باشند و از این رو بر اثر بی تجربگی نیروها، آسیبی فرش ها را تهدید نمی کند.

• استفاده از مواد شوینده ارگانیک و مرغوب

در قالیشویی گلبرگ از بهترین و مرغوب ترین مواد شوینده برای شستشوی فرش خارجی و دیگر انواع فرش ها استفاده می شود. این مواد کاملاً ارگانیک و طبیعی بوده و آسیبی به فرش شما وارد نمی کنند. این مواد همچنین دارای رایحه ای دلچسب هستند و شما می توانید فرش های خود را تمیز و خوشبو تحویل بگیرید.
اگر چه مواد شوینده باکیفیت هزینه بیشتری را برای این قالیشویی در بر خواهند داشت اما این قالیشویی کیفیت را فدای کمیت نکرده و کیفیت را اولویت کار خود می داند.

• تعهد به مشتری

قالیشویی گلبرگ بهترین قالیشویی جهت شستشوی فرش خارجی رضایت مشتری را سرمایه خود می داند. این قالیشویی برای وقت مشتریان خود ارزش بسیاری قائل است و از این رو حتما در زمان مقرر شده سفارش شما را تحویل خواهد داد. این قالیشویی با توجه به تعداد زیاد کارکنان و نیز فضای بزرگ کارخانه به خوبی از عهده سفارشاتی در تعداد بالا نیز برآمده و به هیچ عنوان در تحویل سفارش تاخیری نخواهد داشت.

• ارائه خدمات ترمیم

یکی دیگر از ویژگی های برجسته قالیشویی گلبرگ ارائه خدمات ترمیم است. این قالیشویی ضمن شستشوی فرش خارجی، در صورت نیاز خدمات ترمیم را نیز به بهترین شکل برای فرش های شما اجرا خواهد نمود. از بین خدمات ترمیم قالیشویی گلبرگ می توان به رفوگری فرش، رنگرزی فرش، ریشه بافی فرش، سرنخ گیری فرش، ترمیم فرش، دارکشی فرش، موگیری فرش و لکه گیری فرش اشاره نمود. در واقع شما با تحویل فرش خود به این قالیشویی ضمن تمیز شدن فرش می توانید آن را دوباره سالم و نو تحویل بگیرید.

• ارائه خدمات با نازل ترین قیمت

اگر چه در این قالیشویی بهترین خدمات در زمینه شستشوی فرش خارجی و انواع فرش ها ارائه شده است اما همواره این قالیشویی تلاش نموده تا با قیمتی مناسب به مشتریان خود این خدمات را ارائه نماید. از این رو شما در عین دریافت خدماتی عالی، کمترین هزینه را نیز پرداخت خواهید نمود.

شستشوی فرش ابریشم
نحوه شستشوی فرش خارجی

با توجه به استفاده از مواد و نخ مخصوص هر کشور در تولید فرش های خارجی نیاز است که شستشوی فرش خارجی توسط فردی حرفه ای و متخصص انجام شود. از این رو بهتر است که این کار به یک قالیشویی معتبر سپرده شود.
فرش های خارجی با فرش های ایرانی تفاوت زیادی دارند. این موضوع باعث شده که عدم استفاده از مواد شوینده نامناسب سبب آسیب دیدگی فرش شود. لذا توصیه می شود در این زمینه در صورت نداشتن دانش کافی خود این کار را انجام نداده و کار را به کاردان بسپارید. اما با این حال در صورتی که قصد داشته خود با تمامی این تفاسیر شستشوی فرش خارجی را در خانه انجام دهید در ادامه نکاتی آورده شده که در این زمینه به شما کمک می کند:

مراحل لکه گیری و شستشوی فرش خارجی

در ادامه با هم نحوه شستشوی فرش خارجی را مرور می کنیم:

• غبارگیری فرش

به عنوان اولین قدم نیاز است که به خوبی فرش با استفاده از جاروبرقی از گرد و غبار پاک شود. این فرش ها با توجه به آنکه بسیار حساس هستند بهتر است از روش های دیگر برای غبارگیری آن ها استفاده نشود.

• لکه گیری فرش

مرحله دوم لکه گیری و ترمیم فرش است. این مرحله شستشوی فرش خارجی در قالیشویی گلبرگ زیر نظر کارشناسانی مجرب و با استفاده از بهترین مواد انجام خواهد شد. اما در خانه شما می توانید به کمک ترکیب جوش شیرین و سرکه به لکه گیری فرش بپردازید. برای این کار کمی جوش شیرین را با سرکه و آب ترکیب کرده و روی لکه اسپری کنید. بعد از آن به کمک فرچه ای نرم به آرامی روی لکه بکشید تا پاک شود.
در نهایت دستمالی سفید نخی و مرطوب را روی سطح فرش کشیده و اجازه دهید تا فرش کاملاً خشک شود.
فرش های مختلف از جمله فرش های خارجی برای ماندگاری هر چه بیشتر ضمن شستشوی صحیح به مراقبت های خاص خود نیز احتیاج خواهند داشت. در ادامه مطلب نیز سعی شده نکاتی به منظور مراقبت هر چه بهتر از فرش خارجی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود.

نکاتی در زمینه نگهداری از فرش خارجی

• مرتب فرش را جاروکشی کنید….

شما می توانید به صورت منظم با جاروهایی با برس های دوار به جاروکشی فرش خارجی خود بپردازید. این نوع جارو سبب بر هم زدن پرزهای فرش شده و با استفاده از این نوع جارو راحت تر می توان ذرات و … را برطرف کرد. فرش هایی که دارای ساختار پر پرز و متراکمی هستند احتمال داشته به برس زدن حساس باشند و دچار حالت پرز پرز شوند. از این رو برای این نوع از فرش ها شما می توانید از جاروهای مکنده و یا دستگاه هایی با برس های قابل تنظیم استفاده کنید.
سعی کنید بخش های پررفت و آمد فرش را بیشتر جاروکشی کنید چرا که راه رفتن بر روی فرش سبب انتقال آلودگی ها به بخش های زیرین فرش می شود. پس از آن به راحتی امکان تمیز کردن فرش وجود نخواهد داشت و علاوه بر آن ممکن است بافت فرش آسیب ببیند.

• در زمان جاروکشی، موضع فرش را تغییر دهید….

در زمان جاروکشی فرش توصیه می شود برخی اوقات مسیر را تغییر داده و هر بار از جهتی دیگر به جاروکشی فرش بپردازید. این کار باعث شده که حالت پرز و بافت فرش حفظ شده و نیز فرش پرز پرز نشود.

• به موقع نسبت به پاک کردن لکه های فرش اقدام کنید….

هر چه زودتر اقدام به پاک کردن لکه های ایجاد شده بر روی فرش کنید پاک کردن آن راحت تر خواهد بود. به همین دلیل برای آن که لکه های ناشی از مواد مختلف مانند چای و قهوه، چسب، آدامس و… بر روی فرش ماندگار نشده و به عمق فرش نفوذ پیدا نکنند توصیه می شود خیلی زود بسته به نوع لکه، روش مناسبی را برای پاک کردن آن به کار بگیرید.

• از قرار دادن لبه مبل و میز بر روی فرش خودداری کنید…

در خیلی از خانه ها دیده می شود که لبه مبل های سنگین، میز تلویزیون و یا بوفه بر روی فرش قرار داده شده است. این کار آسیب زیادی به بافت فرش وارد کرده و باعث شده که در آن قسمت، فرش دچار آسیب و فرورفتگی شود. از این رو توصیه می شود حدالامکان برای جلوگیری از آسیب دیدگی فرش، چیدمان مبلمان و وسایل خانه را به گونه ای انجام دهید که فرش وزن وسایل سنگین را تحمل نکند.

• در زمان جمع کردن فرش آن را لول کنید…

حتما در زمانی که قصد خانه تکانی داشته و یا می خواهید در خانه خود تغییر دکوراسیونی ایجاد کنید برای جمع کردن فرش، آن را لول کنید. چرا که تا کردن فرش می تواند باعث شکسته شدن فرش شود. در زمان شستشوی فرش نیز حتما این موضوع را در نظر داشته باشید.
البته لازم به ذکر است به منظور شستشوی فرش خارجی شما، نیروهای قالیشویی گلبرگ خود در محل حضور یافته و فرش را به صورت اصولی لول کرده و خود حمل آن را انجام خواهند داد.

• به میزان نور قسمتی از خانه که فرش در آن جا پهن شده است توجه داشته باشید…

نور زیاد ممکن است به هر چیزی آسیب بزند و فرش ها نیز از این قائده مستثنی نیستند. از این رو توصیه می شود حدالامکان فرش را در جایی از خانه خود پهن کرده که نور مستقیم بر روی آن نتابد. در صورتی که این کار ممکن نیست نیز می توانید با پرده ای نازک شدن نور تابیده شده بر روی فرش خود را کمتر کنید.

• سعی کنید فرش را به دور از رطوبت نگه داری کنید…

یکی دیگر از مواردی که سبب کاهش دوام فرش شده رطوبت است. رطوبت سبب پوسیدگی فرش شده و این موضوع در زمانی که شستشوی فرش خارجی خود را به قالیشویی می سپارید به خوبی خود را نشان خواهد داد. برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به بافت فرش توصیه می شود از قرار دادن مستقیم گلدان بر روی فرش خود خودداری کنید. علاوه بر آن در صورت ریخته شدن آب بر روی فرش خیلی زود آب را از فرش خارج کنید. چرا که این کار سبب بو گرفتن فرش و همچنین پوسیدگی آن در درازمدت می شود.

راهکارهایی کلیدی در زمان نفوذ آب به فرش

1. در صورت ریخته شدن آب بر روی فرش ابتدا یک قاشق برداشته و با قاشق در جهت خواب فرش کشیده و به این شکل آب اضافی را از روی فرش جمع کنید. این کار را تا جایی که آبی از فرش خارج شده ادامه دهید.
2. پس از آن دستمالی خشک و یا یک حوله یا اسفنج برداشته و به صورت رفت و برگشتی بر روی فرش بکشید.
3. در نهایت با حرارتی ملایم مانند باد سشوار پشت فرش گرفته تا بخش مربوطه به خوبی خشک شود.

در این مطلب ما تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اطلاعات کاملی در زمینه شستشوی فرش خارجی و نیز مراقبت از آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما همان طور که می دانید با وجود مراقبت های بسیار باز هم فرش ها بعد از مدتی نیاز به شستشو خواهند داشت و بهتر است این کار توسط فردی حرفه ای انجام شود. قالیشویی گلبرگ در این زمینه به خوبی توانسته ثابت کند که بهترین گزینه برای شستشوی فرش خارجی و دیگر انواع فرش هاست.
شما با خیالی آسوده می توانید این کار را به قالیشویی گلبرگ سپرده و از کیفیت انجام باقی امور اطمینان داشته باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.