امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

در این محتوا قصد داریم یک سری اطلاعات بسیار مفید در زمینه تعمیر فرش ماشینی در اختیار شما قرار دهیم. همچنین یک قالی شویی معتبر و با تجربه در زمینه تعمیر فرش را به شما عزیزان معرفی کنیم. زیرا فرش ها یکی از کالاهای حیاتی در منازل بوده و تعمیر و رفوگری آن ها نیز کار دشوار و حساسی می باشد .

 

روفوگری و تعمیر فرش به چه خدماتی گفته می شود؟

تعمیر و رفوگری فرش یکی از مهم ترین و حساس ترین خدماتی می باشد که هر قالی شویی توانایی ارائه آن را ندارد . قالی شویی گلبرگ یکی از بهترین قالی شویی های فعال در این زمینه می باشد که علاوه بر مواردی شستشوی انواع فرش دستی و ابریشمی، در زمینه ترمیم و رفوگری فرش نیز فعالیت دارد.

 به طورکلی رفوگری و ترمیم فرش به معنای از بین بردن آسیب فرش و ترمیم آن می باشد. این آسیب می تواند در شکل، بافت، دوخت و… رخ دهد. معمولاً درخواست های تعمیر فرش در زمینه رفوگری فرش ، ریشه بافی فرش ، رنگرزی فرش ، شیرازه دوزی فرش و موارد این چنینی می باشد.

ترمیم فرش ماشینیاهمیت فرش و تعمیر فرش ماشینی

 فرش یکی از اجزای جداناپذیر از منازل ما ایرانی ها می باشد. این کالا که در همه خانه ها دیده می شود امروزه جزو کالاهای لوکس و گران قیمت است. به دلیل آنکه فرش در مرکز منازل قرار داد بیشتر در معرض رفت وآمد است، امکان آسیب و خرابی آن زیاد می باشد. درصورتی که افراد از فرش های خود به خوبی مراقبت نکنند مواردی مانند سوختگی، پوسیدگی، پارگی و … را در فرش می بینیم.

 گاهی افراد با دیدن کوچک ترین آسیب در فرش خود فکر می کنند که باید فرش را به طورکلی فراموش کرده و یک فرد جدید بخرند. اما این باور اشتباه است .شما می توانید فرش های آسیب دیده خود را به قالی شویی گلبرگ سپرده و پس از ترمیم، فرش کامل و سالم را تحویل بگیرید.

 

چه افرادی صلاحیت رفوگری فرش را دارند؟

 رفوگری فعالیتی است که به دانش و تبحر بالایی نیاز دارد و هر شخصی نمی تواند این کار را انجام دهد. مجموعه گلبرگ دارای بهترین و متخصص ترین افراد در زمینه ترمیم و رفوگری فرش، چه فرش ماشینی و چه فرش دست بافت و ابریشم می باشد.

 

 از کجا متوجه شویم که فرش ما نیاز به رفوگری دارد؟

 به طورکلی در دو صورت فرش نیاز به رفوگری و ترمیم دار.د مورد اول بدین حالت است که آسیب ناگهانی به فرش وارد شود. به عنوان مثال بر روی آن سوختگی صورت گیرد یا در اثر عواملی قسمتی از فرش پاره شود یا …..

دسته دوم از مشکلات فرش که نیاز به تعمیر آن است،  در طول زمان اتفاق می افتد و معمولاً برای فرش های کهنه می باشد. مواردی مانند پوسیدگی فرش، از بین رفتن رنگ فرش، چین وچروک بر روی فرش، باز شدن شیرازه فرش، آسیب در بخش ریشه فرش و…

 گاهی نیز فرش ممکن دچار پوسیدگی و بید زدگی شود که به چشم افراد دیده نمی شود و تشخیص آن توسط کارشناسان می باشد. اما تمامی موارد خطری نوعی خطر برای فرش محسوب شده و باید در اسرع وقت برای برطرف ساختن آن اقدام کرد.

 

 کدام دسته از آسیب های فرش را می توان تعمیر کرد؟

 به طورکلی اگر آسیب در مراحل اولیه فرش باشد، توسط کارشناسان و متخصصین قالی شویی گلبرگ قابل ترمیم  است.  البته بازهم به محل و نوع آسیب بستگی دارد. در زیر انواعی از متداول ترین آسیب های موجود در فرش های دست باف را نام می بریم.

  • آسیب در حاشیه ی فرش:

 خرابی حاشیه فرش یکی از رایج ترین آسیب ها برای فرش های ماشینی می باشد. حاشیه فرش قسمت ظریفی بوده و در معرض دید قرار می گیرد. کوچک ترین آسیبی در این قسمت باعث می شود کل فرش نما و زیبایی خود را از دست دهد. علاوه براین ممکن است باعث شل شدن بافت های فرش و باز شدن بیشتر شود. تعمیر این بخش کار آسانی است و هزینه کمی  را شامل می شود. برای تعمیر این قسمت، حاشیه فرش موردنظر را دندانه می کنند و یا یک حاشیه جدید را جایگزین حاشیه قبلی می کنند.

  • پارگی فرش

 از دیگر آسیب های رایج فرش پارگی می باشد. پارگی ممکن است در اثر یک اتفاق ناگهانی صورت گیرد یا به مرور زمان در قسمتی از فرش رخ دهد. تعمیرپارگی نیز کار ساده ای بوده و زمان زیادی نمی برد. اما نکته مهم این می باشد که در صورت دیدن پارگی در فرش، در اسرع وقت آن را به دست قالی شویی برای تعمیر بسپارید. زیرا اگر پارگی باقی بماند، ممکن است به دیگر نقاط سرایط کرده و به طورکلی فرش بافت خود را از دست بدهد.  همچنین اگر این آسیب گسترش یابد هزینه تعمیر آن بیشتر شده و یا در مواردی ممکن است دیگر نتوان آن فرش را تعمیر و بازسازی کرد.

  • بید زدگی

 گاهی ممکن است فرش دچار بید زدگی شود یا پوسیدگی در آن رخ دهد. برای این منظور نخست باید بید را از فرش جدا کرد. برای اینکه متوجه شوید فرش شما دچار بید زدگی شده است یا نه ، ابتدا باید نخ و رنگ فرش را بررسی کنید. اگر تکه هایی از رنگ و نخ روی فرش از بین رفته است به احتمال زیاد فرش شما در معرض بید زدگی قرار گرفته است.

  • کپک زدگی

 کپک زدگی نیز ناشی از وجود رطوبت در فرش می باشد. این مشکل ممکن است به دلیل عدم صحیح خشک شدن فرش پس از شستشو یا قرار گرفتن در یک محیط سرد و مرطوب رخ دهد. اگر فرش خود را برای شستشو به قالی شویی گلبرگ بسپارید هیچ گاه به مشکل کپک زدگی برنمی خورید. زیرا این قالی شویی با به روزترین تجهیزات و ماشین ها فرش را به طور کامل خشک کرده و هیچ گونه رطوبتی در فرش  باقی نمی ماند.

  • پوسیدگی فرش

 مسئله بعدی پوسیدگی فرش می باشد. پوسیدگی نیز به دلیل وجود رطوبت در فرش اتفاق می افتد. برطرف سازی و ترمیم پوسیدگی کمی دشوار بوده و بستگی به میزان و عمق آن دارد. اگر پوسیدگی به بخش های زیرین فرش نفوذ کرده باشد و یا وسعت زیادی از فرش را  دربرگرفته باشد، ترمیم و رفوگری آن کار دشوار بوده و گاهی ممکن است نتوان فرش را نجات داد.

 

قیمت ترمیم و رفوگری فرش ماشینی به چه صورت است؟

 به طورکلی قیمت این خدمات بستگی به نوع آسیب و محل و وسعت آن دارد و نمی توان قیمت قطعی برای آن گفت.  شما می توانید با قالی شویی گلبرگ تماس گرفته و با کارشناسان این مجموعه در مورد نوع آسیب، محل و شدت آن صحبت کرده و از هزینه نسبی تعمیر باخبر شوید.

ترمیم فرش های ماشینیآیا فرش خود ا تعمیر کنیم یا با یک فرش جدید جایگزین کنیم؟

 گاهی ممکن است برای افراد این سوال پیش بیاید که آیا فرش خود را ترمیم کنند یا یک فرش جدید خریداری کنند؟

 این مسئله چند فاکتور مهم دارد. اول این که فرش چقدر برای شما ارزشمند است؟ آیا فرش مورد نظر، یک فرش دستی است یا فرش ماشینی؟  آیا این فرش از قدمت بالایی دارد یا نه؟

 مسئله بعدی قیمت و ارزش خود فرش می باشد.  اگر فرش شما گران قیمت باشد به طورکلی ترمیم آن بهتر از خرید دوباره فرش می باشد.  در مواردی فرش ممکن است از نیاکان شما به شما به ارث رسیده باشد که در این مورد هیچ فرش جدید جایگزین فرش به ارث رسیده نخواهد بود.

 در کنار تمامی موارد همان گونه که گفتیم قیمت فرش بالا بوده و خرید دوباره فرش هزینه زیادی را می طلبد.

 

 مراحل رفوگری فرش ماشینی به چه صورت است؟

در وهله اول فرش باید به طور کامل شسته شود تا هر گونه آلودگی از روی آن پاک شود. پس از آن فرش ماشینی را بر روی قالی های مخصوص آن می آویزند.  در این مرحله  نوع آسیب را بررسی کرده و مواد مورد نیاز برای برطرف سازی آن را فراهم می کند.  در مرحله فوق نیاز به پیدا کردن نخ هم جنس نخ های فرش و رنگی متناسب با رنگ طرح فرش می باشد.

گاهی ممکن است فرش های ماشینی در قسمت چرمی خود نیز دچار آسیب شده باشند که باید این چرم نیز ترمیم شود یا آن را با چرم جدید که جایگزین کرد . در مراحل بعدی بسته به نوع آسیب فرش محل و وسعت آن، خدمات تخصصی برای برطرف سازی آن انجام می شود.  در مرحله آخر فرش را به طور کامل جمع کرده و حاشیه آن را محکم دوخته تا دوباره دچار آسیب نشود و یا بافت آن باز نشود.

 

سخن پایانی

فرش ها یکی از مهم ترین لوازم منزل می باشند. گاهی فرش های ماشینی منازل به دلیل استفاده بیش از حد یا اتفاقات ناگهان دچار آسیب می شوند و به تعمیر نیاز پیدا می کنند. در این صورت می توانید فرش خود را به قالیشویی گلبرگ بسپارید. این قالیشویی حدمات بسیار خوب و تضمینی در زمینه تعمیر و رفوگری فرش ماشینی دارد. در این صورت با هزینه ای بسیار کمتر از هزینه خرید فرش نو، فرش خود را بازسازی کرده و می توانید از آن استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.