امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

فرش شگی یا فرش پرز بلند، فرشی است مدرن و محبوب که به دلیل شکل خاص آن مورد توجه قرار گرفته و فضای خانه را شکیل و زیبا خواهد کرد. این فرش از خانواده فرش های فانتزی به حساب می آید. این فرش هماهنگی و همخوانی خوبی با طراحی و دیزاین مدرن دارد. به همین خاطر شستن فرش شگی دارای اهمیت زیادی خواهد بود. در حالتی که شستشوی این فرش کار ساده ای نمی باشد. ولی شیوه شستن و تمیز کردن فرش شگی نسبت به بقیه فرش ها متفاوت می باشد از این رو بهتر است برای شستشوی فرش شگی آن را به قالیشویی های معتبر ارسال نمائید.
قالیشویی گلبرگ مناسب ترین انتخاب است به خاطر آن که دارای مجوز رسمی از اتحادیه قالیشویی می باشد و علاوه بر شستشوی فرش با کیفیت بالا به ارائه خدماتی نظیر شستشوی فرش ابریشم، دستباف، ماشینی، شگی و … خواهد پرداخت.

فرش شگی چیست؟

فرش های شگی دارای پرزهایی بلندتر از فرش‌ های معمولی و عادی می باشد. مهم ‌ترین تفاوت فرش شگی با نمونه ‌های مشابه، در اندازه الیاف فرش خواهد بود. فرش شگی الیافی بلندتری داشته که بر روی یک لایه زیره، قرار خواهد گرفت.

شستشوی فرش شگی - فرش شگی چیست؟
به فرش هایی که دارای پرزهای بلند باشند، فرش شگی یا پرزبلند گفته می شود.

 همین امر باعث می ‌شود که ضخامت بیشتری نسبت به فرش‌ های معمولی داشته باشد.
این فرش زیبایی و جذابیت خاصی را به خانۀ شما می دهد اما نگه ‌داری از فرش شگی مشکلات و نکاتی را خواهد داشت. به خاطر داشتن الیافی زیاد و بلند، آلودگی و گرد و خاک را در بافت خود نگه خواهد داشت. به همین دلیل، شستشوی فرش های شگی از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع فرش های شگی

فرش شگی تقسیم‌ بندی ‌های گوناگونی دارد که عبارتند از:
✓ بنا به ابعاد: فرش شگی کوچک تر از ۳، ۶ و ۹ متری
✓ بنا به محل استفاده: فرش های شگی پادری، پذیرایی و اتاق خواب
✓ بنا به جنس تولید: فرش های شگی نخ تری‌ دی، نخ فلوکاتی، نخ ترک فلورین، نخ کریستال و نخ پروانه ‌ای
فرش‌های شگی عادی به دو دسته ساده و سه ‌بعدی دسته ‌بندی خواهند شد. در هر دوی آن‌ ها، نخ ‌های معمولی با ضخامت ‌های مختلف به کار می ‌روند. ولی فرش شگی فلوکاتی، ترکیب پیچیده ‌تری داشته که در ساخت این مدل از فرش شگی، الیاف میکرو فیلامنت به کار رفته که یک حس نرم و لطافتی را در زمان استراحت یا راه رفتن بر روی آن به شما می دهد. از این رو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شستشوی فرش و انواع آن می توانید با کارشناسان ماهر قالیشویی گلبرگ تماس حاصل فرمایید.

مزیت های استفاده از فرش شگی

  • فرش های شگی دارای نرمی و لطافت خاص و عالی ای هستند.
  • دارای تنوع بسیار زیادی در زمینه رنگ بندی و طراحی می باشند.
  • نسبت به انواع فرش های دستباف، قیمت کم تری دارند.
  • پرزهای فرش های شگی هیچ حساسیت و آلرژی را ایجاد نخواهند کرد.
  • این نوع فرش ها را می توان در اندازه ها گوناگون تهیه کرد.

روش تمیز کردن فرش های شگی

شستن فرش شگی به دو روش صورت می گیرد به اینگونه که می توان هم در منزل و هم در قالیشویی ها آن را شست. انتخاب روش شستشوی فرش شگی با خود شما می باشد که ما در ابتدا روش شستن در منزل را گفته و بعد از آن در قالیشویی گفته خواهد شد.

جاروکشی فرش

برای جاروکشی باید فرش شگی را به پشت خوابانده به گونه ای که پرزهای آن به سمت زمین باشند. بر روی یک سطح سخت قرار داده تا سمت بدون پرز به طرف شما باشد. به این نکته دقت کنید که هرگز یک فرش پرزدار را از طرف پرزها نباید جارو کشید به خاطر این که به بافت فرش آسیب و صدمه می رساند. جارو را بر روی یک خط مستقیم در عرض فرش به جلو و عقب برده و باید این کار را به آرامی انجام دهید.

غبارگیری فرش های شگی

شستشوی فرش پرز بلند
اولین قدم در شستشوی فرش های شگی، تکان دادن و غبارگیری فرش ها می باشد.

اگر از فرش شگی کوچکی در منزل خود استفاده می کنید، بهترین روش تکان دادن هفته یک بار آن در هوای آزاد خواهد بود. به این دلیل که این فرش ها دارای پرزهای بلند هستند محل مناسبی برای جمع شدن گرد و غبار و حشرات می باشند و با تکاندن آن ها در هوای آزاد باعث افزایش طول عمر آن ها خواهید شد.برای شستن فرش شگی ابتدا باید گرد و غبار بر روی آن را بتکانید. برای انجام این کار باید فرش را در فضای باز بر روی بلندی آویزان نماید. بعد آن را با دست یا به وسیله چوبی با ضربه زدن بتکانید. این راه در منازل کنونی و آپارتمان‎ ها بسیار دشوار است. از این رو پیشنهاد می شود از روش شستشوی فرش شگی در قالیشویی استفاد نمائید.

شستشوی فرش شگی با آب ولرم

به خاطر آن که بافت فرش شگی یا پرز بلند از الیاف مصنوعی بوده، بهتر است از آب ولرم برای از بین بردن لکه ‎ها و شستن آن استفاده نمائید. استفاده از آب داغ باعث صدمه و آسیب دیدن پرزهای فرش و کوتاه شدن الیاف آن خواهد شد.

از بین بردن لکه ها از روی فرش شگی

در حالتی که لکه از فرش پرز بلند با آب ولرم از بین نرود، بهتر می باشد از سرکه و آب برای انجام این کار استفاده کنید. کافی است محلول رقیقی از سرکه و آب ولرم تهیه نمائید و توسط پارچه ای تمیز بر روی لکه کشیده و آن را از بین ببرید. در صورتی که استفاده از این روش لکه ها از بین نبرد بهتر می باشد فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید. که بهترین انتخاب قالیشویی گلبرگ خواهد بود که علاوه بر شستشوی انواع فرش های شگی به قالیشویی مخصوص فرش ابریشم با کیفیت بالا و تضمین شده می پردازد.

آبکشی فرش های شگی

پس تمام شدن شستشو باید فرش را آبکشی کنید. در این مرحله باید پرزها به خوبی شسته شود که هیچ شوینده‌ و محلولی بین پرزها باقی نماند، چون اگر شوینده بر روی پرزها باقی بماند سبب سفت شدن الیاف و کم شدن عمر فرش خواهد شد.

خشک کردن فرش های شگی یا پرز بلند

پس از شستشو و آبکشی باید فرش را خشک بنمائید. بعد از آبکشی باید چند ساعتی فرش را در حالت لوله شده بگذاریم تا آب های اضافی از آن خارج شود. سپس آن را بر روی طنابی پهن کرده تا خشک شود. البته به این نکته دقت کنید که فرش شگی نباید در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار گیرد. به خاطر آن که باعث خواهد شد رنگ الیاف آن تغییر کند.

خشک کردن فرش های شگی یا پرز بلند
اگر این فرش ها در قالیشویی شستشو داده شوند، در گرمخانه گازی خشک می شوند.

از این رو فرش باید در سایه خشک شود. برای این که تمام قسمت‌ های فرش کامل خشک بشود بهتر است هر چند ساعت یک بار فرش را پشت و رو کرده تا جریان هوا خشک شدن فرش را سریع تر کند.

شستن فرش شگی با انواع شامپو فرش

برای شستن فرش های شگی می توان از شامپو فرش استفاده نمود. استفاده از این شوینده سبب می شود الیاف فرش شما از آسیب و صدمه در امان بماند. برای این کار باید ابتدا مقدار کافی از شامپو را در آب ریخته و سپس به کمک اسفنج فرش را با شامپو تمیز نمائید.
بعد از آن که تمام سطح فرش را شامپو زدید، دستمال خشکی بردارید و روی فرش بکشید. با انجام این کار رطوبت اضافی فرش را خواهید گرفت. اگر به هر دلیل نتوانستید فرش شگی را در منزل بشویید کافی است با مراکز قالیشویی تماس حاصل فرمایید.
قالیشویی گلبرگ با تجربه و سابقه ای که در خشکشویی فرش در منزل و یا شستشوی فرش گی در قالیشویی دارد توانسته خدماتی بی نظیری را در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد. این مجموعه علاوه بر شستوشی انواع فرش ها آماده ارائه خدماتی نظیر شستشوی فرش های دستباف، ماشینی، ابریشم، موکت و … به شما عزیزان می باشد.

شستن فرش های شگی با استفاده از دستگاه بخارشور

با استفاده از بخارشوها نیز می توانید فرش شگی را در منزل تمیز نمائید. خوبی دستگاه بخارشور این می باشد که به هیچ ماده شوینده یا محلولی احتیاج ندارد و فقط با داغی و حرارت بخار آب، تمام آلودگی ها و گرد و غبار درون فرش را از بین خواهد برد.
علاه بر این حرارت بخارشور همه باکتری ها، موجودات ریز، حشرات موذی و آلرژی زا را نابود خواهد کرد. اگر فرش زیاد دچار آلودگی و کثیفی نشده باشد این راهکار جواب می دهد در غیر این صورت ناچارید با شامپو فرش، آن را تمیز نمائید در حالتی که آلودگی های عمقی فرش، تمیز نخواهند شد.
از این رو بهتر است برای شستن و تمیز کردن فرش های شگی از قالیشویی های معتبر و بزرگ استفاده نمائید. برای جلوگیری از آلوده شدن فرش شگی بهتر می باشد هفته ای یکبار فرش را جارو کرده یا در صورت ریختن مایعات سریع آن محل را تمیز کنید و سالی یکبار، فرش را برای شستشو به قالیشویی های معتبر و خوب تحویل دهید.

شستشوی فرش شگی در قالیشویی

اگر وقت، حوصله و فضای کافی برای شستشوی فرش شگی در منزل را ندارید و یا به سلامت و عدم صدمه دیدن فرش خود اهمیت می دهید، بهتر می باشد آن به قالیشویی معتبر ارسال نماید. قالیشویی گلبرگ یکی از معروف ترین و با تجربه ترین قالیشویی های تهران است.
این قالیشویی با استفاده از دستگاه ‎ها و تجهیزات پیشرفته و به روز و با به کارگیری مواد شوینده مرغوب و طبیعی و افراد متخصص و مجرب اقدام به شستن انواع فرش ها به خصوص فرش شگی یا پرز بلند نموده است. شما می توانید در صورت انجام مراحل ذکر شده در بالا و عدم موفقیت در شستن و تمیز کردن فرش شگی خود به کارشناسان و متخصصین قالیشویی مت اعتماد کرده و فرش خود را به بهترین شکل تحویل بگیرید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شستشوی انواع فرش ها و قیمت ها شستشو می توانید با کارشناسان ماهر و باتجربه ما تماس گرفته و سوالات و ابهامات خود را برطرف کنید.

مزیت های شستشوی فرش شگی در قالیشویی

  1. استفاده از ابزارهای مدرن و پیشرفته برای آسیب نزدن به پرزهای بلند فرش های شگی
  2. استفاده از محلول و شوینده های با کیفیت و مؤثر
  3. شستشوی همه قسمت های فرش، به خصوص میان الیاف بلند آن
  4. غبارگیری کامل و اصولی فرش های شگی پیش از شستشوی فرش شگی در قالیشویی
  5. استفاده از پرسنل و کادری مجرب و حرفه ای در قالیشویی

نکاتی مهم برای نگه‌داری فرش های شگی

  • در فضاهایی که فرش شگی پاخور زیادی خواهد داشت باید آن را هر روز جارو کشید تا گرد و غبار در بافت آن نفوذ نکنند.
  • حداقل ۱ یا ۲ بار در هفته، باید فرش شگی یا پرز بلند را نظافت کامل بکنید.
  • اگر در خانۀ حیوان خانگی دارید به خاطر ریزش کرک و مو و پشم آن‌ ها باید نظافت در فاصله زمانی کمتری صورت گیرد.

عوامل موثر بر قیمت شستشوی فرش شگی

 

قیمت شستشوی فرش شگی در قالیشوییبه عوامل متفاوتی مربوط می باشد که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. در ابتدا باید بگوییم که شستن فرش شگی نسبت به سایر فرش ‎ها کمی دشوار و سخت تر خواهد بود. قیمت قالیشویی طبق نرخ اتحادیه می باشد و بسته به نوع سرویس ها و خدماتی که بر روی فرش انجام می گیرد، متفاوت می شود.

عوامل موثر بر قیمت شستشوی فرش شگی
یکی از عوامل موثر در شستشوی فرش شگی در قالیشویی، ابعاد فرش می باشد.

 

نوع فرش نیز بر روی قیمت شستن آن در قالیشویی تأثیر گذار خواهد بود. به طوری که قیمت شستن فرش شگی، فرش دستبافت و فرش ماشینی متفاوت می باشد. فرش های دستباف به خاطر ارزشی که دارن خدمات ویژه ای باید بر روی آن ها صورت گیرد به همین خاطر قیمت شستن آن متفاوت است. قیمت شستشوی فرش پرز بلند نیز به خاطر الیاف و پرز بلندی که دارد نیاز شستشوی ویژه و خاصی خواهد داشت.
در حالت کلی عوامل موثر بر روی قیمت شستشوی فرش ها مربوط به ابعاد، نوع فرش، لکه بری‎‎های خاص، شستشو در محل و رفوگری می باشند. به همین دلیل باید بدانید که تمامی قیمت های قالیشویی گلبرگ بر اساس دستور اتحادیه است و از این رو جزء قالیشویی های معتبر می باشد.

کلام آخر

در این مطلب راجع به شستشوی فرش شگی و روش های نگهداری آن صحبت کردیم و شما عزیزان می ‌توانید این کار را انجام بدهید ولی اگر زمان، حوصله و مکان مناسبی برای شستن فرش شگی را ندارید، بهتر است شستشوی این فرش را به قالیشویی ‌های معتبر بسپارید. از این رو برای شستشوی فرش شگی در قالیشویی باید از بهترین آن ها استفاده کنید که مناسب ترین گزینه قالیشویی گلبرگ است که علاوه بر ارائه خدمات شستشوی فرش های شگی به شستشوی فرش دستباف، شستشوی فرش ماشینی و …. به بهترین نحو می پردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.