امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

قالیشویی در وحیدیه
قالی به عنوان یک هنر ایرانی سالیانی بسیاری است که زینت بخش های خانه تمامی ایرانیان می باشد. براساس آمار عمر فرش معمولا بالای 10 سال برآورد می شود و در برخی مواردی با فرض نگه داری صحیح و درست به بیش از 30 سال نیز می رسد. از این رو یکی از راه های افزایش طول عمر فرش شستن خوب و مناسب آن می باشد که قالیشویی گلبرگ در نارمک این کار را به بهترین نحو انجام می دهیم.
این قالیشویی در وحیدیه عضو رسمی اتحادیه با بیش از چندین سال سابقه انواع خدمات شستشوی فرش های ماشینی و دستباف است که با مدرن ترین دستگاه های اتوماتیک شستشوی قالی انجام می دهد. این مجموعه بهترین قالیشویی در وحیدیه است که خدمات مبل شویی در محل، شستشوی موکت، تعمیرات فرش و اعلاشویی فرش گرانقیمت نیز از جمله خدمات اصلی قالیشویی گلبرگ می باشد.

بهترین فرش شویی تهرانقالیشویی چیست؟

قالیشویی مکانی است که در آن با استفاده از وسایل و دستگاه‌های پیشرفته و مواد شستشوی مناسب به نظافت انواع فرش، موکت و مبلمان می‌پردازند. قالیشویی‌ها ( همانند قالیشویی در وحیدیه) مجموعه ای هستند که دارای کارخانه‌هایی داخل و یا خارج شهر می باشند و در آن‌ها با استفاده از فضایی مناسب شستشو فرش را انجام می‌دهند.
نکات مهمی که باید در هنگام انتخاب قالیشویی در نظر گرفته شود.
از آن‌جایی که فرش از الیافی همچون پنبه، ابریشم و موارد این چنینی بافته شده؛ شستشو آن باید طوری انجام شود که به بافت آن آسیب نزند تا فرش کیفیت اولیه خود را از دست ندهد؛ به‌همین دلیل انتخاب قالیشویی برای انجام خدمات شستشو فرش از اهمیت بالایی برخوردار است که این قالیشویی در رسالت یک انتخاب مناسب می باشد.

مجاز بودن قالیشویی

امروزه برخی از قالیشویی‌ها غیر مجاز هستند و مجوز فعالیت رسمی ندارند. برای خدمات شستشوی فرش قالیشویی باید مجاز باشد ( همانند قالیشویی گلبرگ در تهرانپارس) یعنی زیر نظر اتحادیه قالیشویان فعالیت کند. قالیشویی‌های مجاز تعرفه و خدمات یکسانی دارند و چناچه در حین انجام خدمات به فرش آسیبی برسد خسارت آن را جبران می‌کنند.

بهترین زمان و فصل برای شستن قالی چه موقع هست؟ و چرا؟

اغلب بهترین زمان برای شستشوی قالی قبل از آمدن بهار یعنی از ماه اسفند شروع می شود تا پایان تابستان یعنی شهریور ماه. حالا به چه علت؟ قبل از بهار به دلیل نزدیک شدن به عید و خانه تکانی فرش ها هم حسابی نونوار و تمیز می شوند چرا که صاحب خانه به فکر شستن آن ها در خیاط یا در یک قالیشویی معتبر و مجاز میفتند. بعد از فصل بهار تابستان و تعطیلی مدارس فرا می رسد و فرزندان بیشتر در خانه هستند و خب مسلما روی فرش بازی می کنند چای یا نوشیدنی می ریزند که موجب کثیف و آلوده شدن دوباره قالی می شود. به همین دلیل آخر تابستان هم زمان مناسب شستن فرش هاست.

فرششویی خوب در تهران
اگر در فصل تابستان فرش های خود را به قالیشویی ها بسپارید هوای تابستان که گرمتر از دیگر فصول سال است با داشتن آفتاب داغ باعث خشک شدن طبیعی فرش می شود و قالی ها در زیر نور مستقیم آفتاب ضدعفونی خواهند شد و رنگ شفافی را به خود می گیرند. ضمنا شکستگی در فرش هم دیده نمی شود و به همین دلیل آسیبی هم به آن ها وارد نخواهد شد.

باید ها و نباید ها درباره ی شست و شو و نگهداری از فرش و قالی

همانطور که شما نیز می دانید از قدیم تا به امروز، فرش های دست بافت و ماشینی همراه ماندگار و همیشگی خانه و خانواده های ایرانی هستند؛ اما این سرمایه های زیبا، رنگارنگ و اصیل برای دوام و ماندگاری به نگهداری صحیح و مراقبت ایمن نیاز دارند تا گذر روزگار آن ها را از بین نبرد. که شما می توانید با رعایت نکاتی زیر، زیبایی آن ها را همیشگی و طول عمرشان را ضمانت نمایید.

اهمیت شستن فرشپاکیزگی فرش

در ابتدا توصیه می شود برای تمیز کردن فرش های منزل خود، از جاروی دستی استفاده نکنید! به خاطر آن که نی های نوک تیز و نازک موجود در جاروی دستی با گذشت زمان، الیاف فرش را دچار آسیب و فرسودگی می نماید. بهتر است بدانید استفاده از یک جارو برقی با دور تند و قدرت بالا، بهترین و مناسب ترین راه برای تمیز کردن و بیرون کشیدن گرد و غبار از میان پرزعای فرش می باشد.

تاثیر تابش نور آفتاب

آن دسته از خانه هایی که به علت موقعیت شان، آفتاب گیر هستند اگرچه شرایطی مفید و ایده آل را برای افراد منزل و نیز محیط درونی خانه فراهم می کند اما دارای بعضی مضرات نیز می باشند. برای مثال چنانچه فرش خانه به صورت دائم در معرض مستقیم تابش آفتاب قرار بگیرد، این عمل بر روی رنگ فرش تاثیری منفی و مخرب خواهد داشت. توصیه می کنیم اگر در خانه ی خود، قالی دستبافت و گران بها پهن کرده اید برای جلوگیری از تابش های مخرب آفتاب، برای پنجره های مقابل این فرش ها، از پرده های ضخیم و مناسب استفاده کنید.

تاثیر سایش بر روی فرش

چنانچه قالی و فرش خود را در زیر درب قرار داده اید، به این موضوع بسیار توجه داشته باشید که ساییدگی فرش تان را به همراه خواهد داشت! اگر مجبور هستید قسمتی از فرش یا قالی خود را به دلیل کم بودن فضا در منزتان، در زیر درب قرار دهید درب را به صورتی تنظیم کنید که به هنگام چرخش مکرر (باز و بسته شدن های پی در پی)، تماسی با فرش یا قالی شما نداشته باشد. همچنین علاوه بر رعایت نکته های بالا، بهتر است فرش یا قالی خود را هر چند وقت یک بار جابه جا و سر و ته نمایید تا با این کار، تمام قسمت های آن به یک اندازه پا بخورد! و تنها قسمتی از فرش یا قالی پا نخورده و در معرض سایش قرار نگیرد.

چرا این قالیشویی در شرق تهران (گلبرگ) را انتخاب کنیم؟

✓ تمام مکانیزه است و خبری از شستشوی دستی و نیمه مکانیزه نیست.
✓ عضو رسمی اتحادیه است.
✓ تحویل قالی در اسرع وقت خواهد بود.
✓ بهترین و گران ترین مواد شوینده بازار استفاده می شود.
✓ هزینه شفاف و طبق تعرفه اتحادیه اخذ می گردد.
✓ بهترین قالیشویی محدوده وحیدیه از نظر مردم

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.