امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

احتمالا کمتر کسی می داند که گیاه بامبو علاوه بر استفاده در گل فروشی ها برای بافت فرش ماشینی هم استفاده می شود. کسانی که علاقه مند به فرشی با الیاف طبیعی در خانه خود هستند پیشنهاد می شود فرش بسیار ظریف و زیبای بامبو را انتخاب نمائید. در ادامه این مطلب به توضیح مختصری در مورد الیاف بامبو، مزایا و معایب فرش بامبو و نحوه شستشوی فرش بامبو با دستگاه و عادی می پردازیم.
این فرش با داشتن خاصیت گیاهی، رنگ ‌پذیری بسیار زیادی دارد و امکان ایجاد طرح ‌های مختلف روی آن وجود خواهد داشت. همچنین می ‌توانید از نرمی، لطافت، خاصیت ضدعفونی کننده و ضد حساسیت بهره کافی را ببرید. از این رو برای شستن فرش بامبو باید نکات زیادی را رعایت نمائید که بهترین کار ارسال این فرش به قالیشویی های معتبر می باشد.
به همین دلیل بهترین انتخاب، قالیشویی گلبرگ است که معتبرترین قالیشویی شرق تهران می باشد. این قالیشویی علاوه بر شستشوی فرش ماشینی، خدماتی مانند شستشوی فرش دستبافت و رفوگری، شیرازه دوزی و … را انجام می دهد.

شستشوی فرش بامبو در قالیشویی
گیاه بامبو چیست؟

بامبو گیاهی می باشد که اکثرا در نواحی چین، ژاپن، شرق آسیا و هند رشد می کند. اکنون بیش از 660 گونه آن کشف شده است. ارتفاع این گیاه به بیش از 40 متر هم خواهد رسید. در ساخت و سازهای مدرن و همچنین ترمیم خاک، ساقه های بامبو کاربرد زیادی دارد.
الیاف طبیعی بامبو از جنس سلولز می باشد و از گیاه بامبو به دست می آید. این الیاف ضمن ضد میکروبی و ضد قارچی بودن به خاطر رنگ پذیری بالای آن در صنعت نساجی نیز کاربرد دارد. الیاف آن نرم و ظریف بوده و جزء با کیفیت ترین نخ ها در تولید انواع فرش و لباس و …. می باشد.

مزیت های فرش های بامبو

از ویژه ترین فرش های ماشینی، فرش بامبو می باشد که از الیاف طبیعی ساخته شده است این فرش کاملا با محیط زیست سازگار بوده که الیاف آن در اثر میکرو ارگانیزم توسط خاک و خورشید تجزیه می شود. فرش بامبو برای افرادی که حساسیت پوستی دارند بسیار مفید خواهد بود. علاوه بر آن به همین علت افرادی که مبتلا به آلرژی بوده اند هم می توانند از این نوع فرش ها استفاده نمایند.
سطح الیاف بامبو دارای منافذ باز بوده که باعث می شود در اثر خیس شدن آن را جذب کند و سریع خشک شود. به همین دلیل در زمان خیس شدن فرش بامبو نگرانی برای خشک شدن آن نداشته باشید به خاطر آن که در مدت زمان کمی رطوبت را جذب می کند و سریع خشک می شود.
فرش هایی که از الیاف بامبو ساخته می شوند، ویژگی رنگ پذیری بسیار زیادی دارند. به همین علت دارای طرح ها و انواع گوناگونی هستند که برای شستن فرش بامبو بهتر است آن را به قالیشویی های معتبر و کاربلد ارسال کنید. از این رو در قالیشویی گلبرگ با داشتن انواع دستگاه های پیشرفته و مدرن، شستشوی فرش بامبو به راحتی و بدون رساندن آسیبی به آن انجام می شود.

شستن فرش بامبو
معایب فرش های بامبو

این نوع فرش ها همانند هر فرش دیگری دارای معایبی نیز می باشد که عبارتند از:
1. الیاف بامبو ویژگی رنگ پذیری زیادی دارد، از طرفی دیگر قابلیت جذب آن هم زیاد می باشد به صورتی که اگر لکه ای بر روی فرش ریخته شود پاک کردن آن کار بسیار دشواری خواهد بود. ولی جای نگرانی وجود ندارد به خاطر آن که می توانید برای شستن فرش بامبو از قالیشویی گلبرگ که جزء قالیشویی های معتبر شرق تهران می باشد، استفاده کنید.
2. فرش بامبو اگر به درستی شسته نشود ثبات رنگی آن از بین خواهد رفت.
3. به خاطر استفاده از الیاف طبیعی بامبو در بافت فرش ها، ویژگی ضد باکتری، ضد قارچی، سازگار بودن با محیط زیست و… باعث شده است که نسبت به سایر فرش های ماشینی دارای قیمت بالاتری باشند.

شستشوی فرش بامبو

بهتر است از فرش های بامبو به خوبی مراقبت شود تا کثیف نشوند. در بخش های مرطوب خانه مانند نزدیک بودن به سرویس های بهداشتی، حمام، راهرو و آشپزخانه ها استفاده نکنید به خاطر آن که رطوبت سبب می شود که رنگ های روی فرش بامبو پخش شود و زیبایی اولیه آن را از بین ببرد. از دستمال های مرطوب و برس برای پاک کردن لکه و آلودگی بر روی فرش بامبو استفاده نکنید چون به بافت ها و الیاف فرش صدمه می زند و باعث خواهد شد ترمیم و رفوی فرش بسیار کار دشواری شود.
از این رو بهتر است برای شستن فرش بامبو از قالیشویی های معتبر استفاده کنید. قالیشویی گلبرگ بهترین قالیشویی در شرق تهران است که با قیمت های مناسب و پیشرفته ترین دستگاه ها و با سابقه ای زیاد در زمینه شستشوی انواع فرش می توانند بدون هیچ گونه نگرانی و استرسی فرش شما را شسته و تحویل شما دهند.
در قالیشویی گلبرگ علاوه بر شستن انواع فرش های دستبافت و ماشینی، خدمات شستشوی فرش ابریشم با بالاترین کیفیت را نیز انجام می دهند.شستشوی فرش بامبو

راه های تمیز کردن فرش های بامبو

بهتر است حتی الامکان از این فرش مراقبت کنید تا لکه های سخت روی آن به وجود نیاید به این خاطر که تمیز و پاک کردن فرش های بامبو از لکه ها کمی دشوار می باشد. دلیل دیگر آن است که این فرش ها سریع لکه و آلودگی را به خود جذب می کنند.
اگر می خواهید نوع الیاف این فرش را درک نمائبد بهتر است آن را مانند یک کاغذ تصور کنید. به این دلیل که الیاف بامبو دقیقا شبیه به کاغذ بوده و از الیاف سلولوزی شکل به وجود آمده است. علاوه بر این دلایل، کاغذ به آسانی در رطوبت یا زیر باران، قدرت جذب بالایی به خود می گیرد و هنگامی تصمیم به تمیز و پاک کردن آن می گیرید، به خوبی تمیز نخواهد شد.
این دلایل و موضوعات دقیقا در مورد فرش بامبو نیز صدق می‌ کند. رطوبت سبب پخش شدن رنگ‌ های روی فرش خواهد شد. به این صورت که زمان تمیز کردن آن مشاهده می کنید که درخشش و شفافیت اولیه خود را ندارد و از بین رفته است. گرچه اگر لکه ای بر روی فرش بامبو شما ایجاد شود جای نگرانی ندارد به خاطر آن که قالیشویی گلبرگ اقدام به شستشوی فرش بامبو با دستگاه های مدرن و پیشرفته می کند و آن ها را به همان شفافیت و درخشش سابق بر می گرداند.
بهتر است فرش های بامبو را در اتاق های خواب استفاده نمائید که پا خور کم تری دارند، به خاطر آن که از رطوبت و آلودگی های ممکن به دور است.
نکته مهم دیگر روش تمیز و پاک کردن فرش های بامبو از لکه و آلودگی می باشد که برای این کار بهتر است از دستمال های مرطوب و یا برس ها برای از بین بردن لکه ‌های فرش بامبو استفاده نکنید. به این دلیل که این کار صدمه زیادی را به الیاف و بافت فرش بامبو می رساند و باعث می شود ترمیم آن ها سخت و غیر ممکن شود.
بهترین کار برای تمیز کردن فرش های بامبو از آلودگی این است که آن ها را به قالیشویی های بزرگ و معتبر بسپارید تا بدون هیچ صدمه و آسیبی فرش را تمیز و پاک کنند.

بهترین راه برای تمیز کردن فرش های ابریشم از جنس بامبو

فرش ابریشم بامبو کاملا شبیه یک فرش ابریشم خالص می باشد که برای تمیز کردن آن نباید از برس های سخت استفاده کنید. بهترین کار این است که آب گرم و شامپو بردارید و با آن ها محلولی تهیه نمائید. آب را باید در جهت پرزهای فرش جریان دهید.
نکته بعدی این است که نباید این فرش را زیر نور مستقیم آفتاب بگذارید تا خشک شود بلکه باید آن را در سایه قرار داده تا کامل خشک بشود. هنگامی که کاملا خشک شد، آن را رول کرده و در گوشه ای از خانه قرار دهید. به این نکته توجه کنید که برای تمیز کردن روزانه آن از جارو برقی استفاده نکنید و جای جارو برقی از جارو دستی های معمولی یا تکان دادن فرش برای تمیز کردن فرش ابریشم بامبو استفاده کنید.شستشوی فرش بامبو با دستگاه
ولی بهترین و راحت ترین راه ارسال این فرش ها به قالیشویی ها می باشد که مناسب ترین انتخاب در تهران قالیشویی گلبرگ است که از پرسنل حرفه ای و دستگاه های مدرن برای شستشوی فرش بامبو استفاده خواهد کرد.

پاک کردن مایعات از روی فرش های بامبو

حد الامکان باید سعی داشته باشید از ریختن مایعات بر روی فرش بامبو جلوگیری کنید و در جایی قرار دهید که مایعات بر روی آن ریخته نشود. اگر این اتفاق رخ داد، مکان لکه را مالش نداده به خاطر آن که فقط باعث پخش شدن لکه خواهید شد.
برای تمیز کردن لکه ‌های فرش باید از دستمال کاغذی که آغشته به مخلوط سرکه سفید و آب می باشد، استفاده کنید تا مایعات اضافی از روی آن برداشته شود. به این نکته هم توجه کنید به جای مالش لکه با دستمال کاغذی باید از ضربه استفاده نمائید.

سخن پایانی

یکی از خاص ترین محصولاتی که امروزه در بازار فرش عرضه شده است فرش ‌های بافته شده از الیاف بامبو می باشد. ولی این فرش ها دارای ظرافت خاصی می باشند که بهتر است برای شستشوی فرش بامبو ، آن ها را به قالیشویی های معتبر و بزرگ ارسال کنید. از این مناسب ترین انتخاب قالیشویی گلبرگ بوده که علاوه بر شستشوی فرش های قیمتی و داخلی به شستشوی فرش خارجی نیز به بهترین شکل می پردازد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.