امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

ترمیم فرش دستباف در رفوگری

در این محتوا قصد داریم اطلاعاتی در زمینه ترمیم فرش دستباف در رفوگری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همان طور که می دانیم فرش یکی از مهم ترین و لوکس ترین لوازم منزل به شمار می آید. این کالا که در مرکز خانه قرار دارد توجه همگان را به خود جلب می کند.

 انواع مدل های فرش را داریم .فرش ماشینی، فرش دستباف ، فرش ابریشمی و …. که هر کدام بسته به الیاف به کار رفته و زحمتی که برای درست شدن آن کشیده شده، دارای قیمت خاص خود می باشند. فرش ها جزو گران ترین لوازم منزل بوده و مراقبت و نگهداری از آن ها مورد توجه صاحبان آن ها است.

 گاهی ممکن است فرش ها به دلیل گذشت زمان و یا اتفاقات دیگر نیاز به ترمیم و رفوگری داشته باشند. ازجمله مواردی که برای رفوگری فرش به آن مراجعه می شود می توان به شیرازه دوزی فرش، رنگرزی فرش، ریشه بافی فرش و ….اشاره داشت. هر کدام از این موارد بسته به محل آسیب دیدگی توسط کارشناس شناسایی و انجام می شود.

 همان طور که گفتیم فرش دارای قیمت نسبتاً بالایی می باشند و در بین انواع فرش ها، فرش های دستباف قیمت نسبتا بالاتری دارد. فرش های دست بافت ایرانی در جهان معروف بوده و عملاً این فرش ها را با نام ایران می شناسند. اصالت و قدمت فرش دست بافت بسیار بالا بوده به همین دلیل درصورتی که این فرش دچار آسیب دیدگی یا پارگی شود به جای تعویض آن، به ترمیم فرش و رفوگری فرش دست بافت می پردازند.

قالیشویی خیابان هنگامرفوگری با قالیشویی گلبرگ

 تعمیر فرش باعث می شود که عمر فرش بیشتر شده و بدون آسیب به ظاهر و زیبایی فرش، مشکل آن برطرف شود . رفوگری فرش یکی از حرفه هایی می باشد که نیاز به تبحر و تجربه بالا دارد. قالی شویی گلبرگ دارای خدمات بسیار خوبی در زمینه رفوگری و ترمیم فرش های دست بافت می باشند. درصورتی که فرش شما نیاز به ترمیم دارد می توانید با شماره های قالی شویی تماس گرفته و از کارشناسان و متخصصان قالی شویی برای برطرف کردن مشکل خود کمک بخواهید. این افراد با بهترین لوازم و بالاترین تجربه به رفوگری فرش شما پرداخته و بدون هر گونه آسیب به آن، مشکل فرش را برطرف می سازند.

ترمیم و رفوگری فرش به چه اقداماتی می گویند؟

 به طورکلی ترمیم فرش به مجموعه اعمالی گفته می شود که برای برطرف کردن پارگی، سوختگی، کجی و هرگونه آسیب دیدگی فرش انجام می شود. برای این عمل مجموعه کارهایی مانند شیرازه دوزی، رفع چین و چروک، رفوگری و …. انجام می شود.

 هم چنین خدماتی در زمینه برطرف ساختن پوسیدگی یا سوختگی نیز جزو ترمیم فرش حساب می شود.

 برای ترمیم فرش به ابزار خاصی نیاز داریم .در قالی شویی گلبرگ از بهترین و استانداردترین وسیله ها برای رفوگری و ترمیم فرش دستباف استفاده می شود. ازجمله این لوازم می توان به چاقوی بافت، مو، نخ و سوزن، انبر، کلاف، انگشتانه و …اشاره داشت .

رنگرزی فرشمراحل رفوگری فرش

در فرایند رفوگری نخست فرش را به طور کامل می شویند و آن را از هرگونه آلودگی و کثیفی پاک می کنند. سپس بخش ها یا گره هایی که از فرش آسیب دیده است را با سوزن و درفش از آن جدا می کنند. اگر این بخش بزرگ باشد و قسمت زیادی از فرش را درگیر کرده باشد، قالی را بر روی چوب آویخته و پس از آن عمل تارکشی و گره زنی را انجام می دهند. برای آن که پیچ خوردگی یا چروکه فرش برطرف شود آن را با نوارهای بسیار محکمی از پشت به دار قالی بافته تا فرش به حالت اولیه و استاندارد خود برگردد.

انواع خدمات در رفوگری فرش دستباف

  • ترمیم قسمت های حاشیه ای فرش و ریشه بافی

 یکی از متداول ترین بخش های فرش برای ترمیم لبه ها و ریشه های آن ها می باشد. لبه های فرش بخش بسیار مهمی از فرش هستند و در ظاهر آن تاثیر بسیار زیادی دارند. اگر لبه های فرش دچار خرابی ، زدگی، آسیب و….  شوند، باعث می شوند که فرش از زیبایی خود بیفتد. به همین منظور در صورت دیدن هر گونه ایراد در حاشیه ی فرش دست بافت خود، می توانید به قالی شویی گلبرگ برای تعمیر و رفوگری آن مراجعه کنید.

 علاوه براین حاشیه فرش به دلیل آنکه زیربنای  قالی و فرش است، جزو قسمت های مهم آن بشمار می آید و هر گونه آسیب یا پارگی در این قسمت ممکن است به کل فرش صدمه وارد کند.  اگر حاشیه فرش دچار پارگی شود در طول زمان ممکن است گره های فرش شل شده و بافت فرش از هم بپاشد. دراین صورت ترمیم آن نیاز به تخصص هزینه و زمان بیشتری دارد.

  • شیرازه فرش

 شیرازه دوزی فرش یکی دیگر از دلایل مراجعه فرش برای ترمیم و رفوگری می باشد. به اطراف فرش لبه و شیراز می گویند که باعث می شود قسمت های دوره دورتا دور فرش متصل باقی بماند.  این شیرازه  آخرین نقطه ای می باشد که گره های فرش در آن به پایان می رسد و باعث می شود از باز شدن گره های قبلی جلوگیری شود.  به همین منظور درصورتی که شیرازه ی  فرش شل شود یا باز شود، گره های قبلی نیز باز شده و بافت و چارچوب فرش خراب می شود .

  • آسیب هایی در زمینه پارگی، سوختگی یا پوسیدگی

فرش های دست بافت بسیار در معرض بید خوردگی، پارگی یا پوسیدگی قرار می گیرند که برطرف سازی آن ها و ترمیم این مشکلات در فرش های دستباف نیاز به تبحر بالا و تجربه دارد.  در این مرحله بیدهای درون فرش باید از بین بروند و قسمت های دارای پوسیدگی نیز ترمیم شوند.

چرا ترمیم فرش دستباف کار دشواری است؟

 رفوگری فرش دستباف کار بسیار ماهرانه با زحمت و دانش بالا می باشد این خدمات در قالی شویی گلبرگ توسط افراد باتجربه و متخصص انجام می شود. دلیل آن که ترمیم فرش دستباف نیاز به تخصص و زمان بیشتری دارد می توان موارد زیر باشد.

برای ترمیم این فرش باید از نخ های مناسب و هم جنس با بافت خود فرش استفاده شود. علاوه براین منطقه آسیب دیده در فرش دستباف باید کاملاً محافظت شود تا این آسیب به سایر نقاط منتقل نشود. نقاط آسیب دیده باید به طور کامل ترمیم شده و هیچ گونه خرابی، پارگی، سوختگی یا موارد این چنینی بر روی فرش باقی نماند. درکنار این موارد طرح کلی فرش باید ثابت و پابرجا باقی بماند و هیچ گونه عدم تطابق با طرح اصلی فرش ایجاد نکند.

 فرش پس از ترمیم باید به خوبی سفت شده و از محکم بودن و تثبیت گره های آن اطمینان حاصل شود. تار و پود های فرش دست باف باید ماهرانه به هم دوخته شوند تا از آسیب دوباره جلوگیری شود و درنهایت فرش دست باف باید به طور دستی دور دوزی شود.

 قالی شوی گلبرگ تمامی موارد گفته شده را با حساسیت بالا انجام می دهد و این تضمین را به شما می کند که هیچ گونه آسیبی به فرش شما وارد نشده و تمام مشکلات آن برطرف و ترمیم شود.

قیمت ترمیم یا رفوگری فرش دست باف به به چه صورت می باشد؟

 کار ترمیم و رفوگری به دلیل حساسیت بالایی که دارد هزینه بالایی نیز دارد. علاوه براین اگر فرش شما دست باف  و قیمتی باشد این حساسیت بسیار بیشتر می شود. به طورکلی نمی توان دقیق گفت قیمت ترمیم و رفوگری فرش به چه صورت است. زیرا بستگی به وسعت آسیب، نوع آن و همچنین بافت فرش دارد.

 برای اطلاع از قیمت و هزینه ترمیم و رفوگری فرش دستباف می توانید با مجموعه گلبرگ تماس گرفته و از کارشناسان آن برای بررسی میزان آسیب فرش و تخمین هزینه تعمیر آن پرس وجو کنید.

قالی شویی گلبرگ این اطمینان را به شما می دهد که با کمترین میزان هزینه و بهترین کیفیت، فرش دست بافت شما را رفوگری کند و تمامی ایرادات فرش را برطرف سازد. در مواردی ممکن است هزینه تعمیر و بازسازی فرش دست بافت زیاد شود اما این مسئله را در نظر بگیرید که این هزینه در مقابل خرید یک فرش دست بافت دیگر بسیار پایین می باشد. به همین منظور برای ترمیم فرش های خود زمان را از دست ندهید زیرا هرچه آسیب بر روی فرش بیشتر باقی بماند ممکن است تعمیر و رفوگری آن سخت تر و یا حتی در مواردی غیرممکن می شود .

چگونه می توان از خدمات رفوگری قالیشویی گلبرگ استفاده کرد؟

 شما می توانید با شماره تماس درج شده در سایت تماس گرفته و با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید. علاوه براین کارشناسان می توانند  میزان آسیب فرش و مدت زمان لازم برای ترمیم و رفوگری آن را به شما بگویند تا در صورت تمایل فرش خود را برای ترمیم و بسپارید.

شستشوی فرش دستباف و ترمیم آن کار دشوار و تخصصی است و هر گونه بی احتیاطی ممکن است باعث خرابی فرش شود. پس توصیه ما به شما این است که حتما فرش های خود را به یک قالیشویی معتبر و با تجربه بسپرید تا دیگر نگرانی بابت آن ها نداشته باشید .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.