امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

خیس شدن فرش اگرچه اتفاقی متداول اما ناراحت کننده است که در لحظه افراد برای جلوگیری از آسیب به فرش خود سردرگم می شوند و می پرسند چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم؟ امروزه روش های بسیاری برای خشک کردن فرش خیس وجود دارد.

برخی از این شیوه ها خانگی و بسیار آسان هستند اما بعضی دیگر تنها در قالیشویی ها کاربرد دارند. بعضی از روش های خشک کردن فرش های خیس نیز به صورتی هستند که زمان زیادی نیاز دارند اما در برخی از شیوه های دیگر در کم ترین زمان می توان خیسی قالی را برطرف کرد.

همچنین روش های خشک کردن قالی ها ممکن است متناسب با نوع فرش اعم از ماشینی یا دستباف متفاوت باشد. بنابراین اگر قالی شما به هر دلیلی به صورت مداوم خیس می شود، بهتر است با یکایک این شیوه ها آشنا باشید و سپس از بهترین آن ها برای خشک کردن فرش خود استفاده کنید.قالیشویی فرش ماشینی در تهران

چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم؟

فرش ها از جمله قیمتی ترین و پرکاربردترین اجزای منازل و دکوراسیون ها هستند که حفظ سلامت و زیبایی آن ها اهمیت زیادی دارد. از آنجاکه قالی ها زیر پا قرار می گیرند، بیش از دیگر اجزا در معرض آسیب های مختلف هستند.

یکی از اصلی ترین آسیب هایی که به فرش ها وارد می شود، خیسی است. به طوری که امکان ندارد تا به حال شما یک لیوان آب، چایی یا نوشیدنی های دیگر را روی قالی منزل یا محل کار خود نریخته یا با این اتفاق مواجه نشده باشید.

به همین دلیل همیشه خشک کردن سریع فرش خیس برای همگان یک دغدغه مهم به شمار می رود. چنان که روز به روز روش های جدیدتری برای این کار معرفی می شود. ما نیز برای رفع دغدغه شما قصد داریم در ادامه به معرفی کارآمدترین شیوه های خشک کردن قالی های خیس در دو دسته خانگی و در قالیشویی بپردازیم.

روش های خشک کردن فرش خیس در خانه

آیا می پرسید چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم و منظور شما این است که دقیقا در لحظه ای که خیس شده است، می خواهید در خانه اقدامات لازم را انجام دهید؟ در این رابطه باید بدانید راه های مختلفی را پیش رو دارید و کاملا به امکانات و توانایی شما در منزل بستگی دارد. به طوری که از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خشک کردن زیر آفتاب

اولین قدمی که باید برای خشک کردن فرشی که به تازگی خیس شده است بردارید، این است که بلافاصله آن را از محیط خارج کنید و در معرض تابش نور و گرمای خورشید قرار دهید. توصیه می کنیم که فقط قسمت خیس در معرض آفتاب قرار گیرد.

استفاده از این شیوه برای همه افراد و برای هر اندازه خیسی از کل فرش گرفته تا بخش کوچکی از آن امکان پذیر است. چنان که حتی پس از شستشوی فرش بسیاری از افراد از این شیوه برای خشک کردن استفاده می کنند. البته باید توجه داشته باشید که ماندگاری بیش از اندازه فرش در معرض آفتاب به تار وپود و رنگ آن آسیب وارد می کند.

خشک کردن فرش با حوله

شاید با اطلاع از شیوه خشک کردن قالی با گرمای خورشید، این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم؟ در پاسخ باید بدانید روش دیگری برای خشک کردن قالی های خیس شده با نوشیدنی های مختلف و آب وجود دارد که باید از یک حوله استفاده کنید.

در واقع تنها کافی است که بلافاصله پس از خیس شدن، یک حوله را روی آن بخش قرار دهید و با پا یا دست فشار دهید تا آب موجود در فرش را به خود جذب کند. انقدر این کار را تکرار کنید تا بتوانید تاحد ممکن رطوبت قالی را از بین ببرید. در صورتی که حوله اشباع و بسیار خیس شد، آن را تعویض کنید.

خشک کردن فرش با سشوار

یکی دیگر از روش های کاربردی برای خشک کردن فرش خیس، استفاده از سشوار است. با گرمای ملایم سشوار می توانید تاحدودی خیسی و رطوبت قالی را برطرف کنید. البته باید با دقت و حوصله سشوار را روی محل خیس بگیرید و این روش زمانبر است.

خشک کردن فرش با جوش شیرین

یکی دیگر از پاسخ های این سوال که چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم، خشک کردن با استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین یکی از شیوه ها معجزه گر برای خشک کردن سریع فرش خیس است. چنان که باید بخش خیس شده قالی را با جوش شیرین به طور کامل پوشش دهید و به مدت سی دقیقه آن را به حال خود رها کنید.تمیز کردن لکه فرش با جوش شیرین

پس از این کافی است روی جوش شیرین ها جاروبرقی بکشید و ببینید که هیچ خبری از خیسی و حتی رطوبت نیست. علاوه بر این ها روش های دیگری مانند استفاده از دستگاه وکیوم، بخارشو، گذاشتن فرش در معرض هوای آزاد وغیره نیز برای خشک کردن خیسی قالی ها وجود دارد اما وقت گیر، نیازمند توانایی و اطلاعات کافی هستند.

در صورتی که با مراجعه به قالیشویی گلبرگ هیچ دغدغه و نگرانی نخواهید داشت و فرش خود را مانند روز اول دریافت می کنید. همچنین می توانید از خدمات شستشوی فرش ماشینی، دستباف وغیره بهره مند شوید تا بو، رنگ یا اثری از خیسی ناشی از نوشیدنی های مختلف باقی نماند.

خشک کردن سریع فرش خیس در قالیشویی

راهکارهای خانگی تنها برای خشک کردن فرش های ماشینی کاربرد دارند و استفاده از آن ها برای خشک کردن قالی های دستباف ریسک بالایی دارد. زیرا خیس شدن قالی های دستباف ممکن است موجب پخش شدن رنگ آن و مشکلاتی از این دست شود که در این صورت به شیوه هایی حرفه ای برای خشک کردن نیاز پیدا می کنید.

همچنین بهترین پاسخ به سوال چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم، استفاده از روش های قالیشویی و مراجعه به این مراکز است. زیرا در این مجموعه ها از راهکارهایی حرفه ای و بسیار سریع مانند موارد زیر استفاده می کنند:

خشک کردن در فضای باز

یکی از شیوه های قدیمی و متداول مراکز قالیشویی برای خشک کردن خیسی فرش ها، آویزان کردن آن ها در فضای باز است. چنان که از گذشته تاکنون در بسیاری از این مجموعه ها پس از شستشوی فرش دستباف و ماشینی یا برای خشک کردن قالی های خیس، آن ها را در فضای باز در معرض هوا و آفتاب قرار می دهند تا خشک شوند. البته این شیوه نسبت به روش های دیگر در قالیشویی ها زمانبرتر است.

گرمخانه گازی

بعضی از مراکز قالیشویی مجهز به گرمخانه های گازی هستند که به سرعت قالی ها را خشک می کنند. در این گرمخانه ها انواع فرش ها یا موکت ها را آویزان می کنند و سپس آن ها در حرارتی متناسب با بافت، الیاف و رنگ خود خشک می شوند. در نهایت نیز فرش ها به شکل لوله شده از گرمخانه خارج و آماده ارسال به مشتری می شوند.

اتاق المنت

اگر فرش شما خیس شده است، فرصت ندارید و به این می اندیشید که چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم، بهترین راه مراجعه به مجموعه های قالیشویی است که مجهز به اتاق المنت هستند. در اتاق های المنت گرم کننده هایی به خصوص تعبیه و طراحی شده اند که پس از شستشوی فرش ابریشم یا برای خشک شدن قسمت های خیس انواع قالی ها بسیار کاربردی هستند.

دمای این گرم کننده ها بر اساس نوع فرش تنظیم می شود و نه تنها در زمان بسیار کم قالی را خشک می کنند بلکه هیچ آسیبی به فرش شما وارد نمی شود.

دستگاه خشک کن

استفاده از دستگاه های خشک کن شیوه ای به روز و پرطرفدار است که در بیشتر قالیشویی ها کاربرد دارد. چنان که قالی ها را در دستگاه های خشک کن قرار می دهند و حرارت و فشار را متناسب با آن تنظیم می کنند. سپس دستگاه فرش را در کم ترین زمان، خشک و بدون هیچ آسیبی تحویل می دهد.

خشک کردن فرش های خیس در سریع ترین زمان

حال با توجه به آنچه تا به اینجا دانستید، آیا متوجه شده اید مناسب ترین پاسخ برای سوال چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم، چیست؟ مراجعه به مراکز قالیشویی همچون گلبرگ و سپردن فرش به این مجموعه بهترین راهکار برای خشک کردن سریع، بدون آسیب و کم هزینه قالی ها است.

چراکه در گلبرگ فرش شما بررسی می شود و سپس با استفاده از بهترین و سریع ترین شیوه آن را خشک می کنند. علاوه بر این ها گلبرگ قالیشویی مخصوص فرش ابریشم است و از بابت سپردن انواع فرش ها به این مجموعه برای شستشو یا خشک کردن هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

در نتیجه

خشک کردن فرش با توجه به اینکه قالی ها زیرپا هستند و مدام در معرض خیسی واقع می شوند، یکی از دغدغه های مهم افراد در زندگی روزمره محسوب می شود. امروزه روش های مختلفی برای خشک کردن قالی های خیس وجود دارد که به دو دسته خانگی و روش های قالیشویی تقسیم می شوند.

شیوه های خانگی برای خشک کردن فرش ها شامل پهن کردن در آفتاب، استفاده از حوله، جوش شیرین، سشوار وغیره می شود. در حالی که در مراکز قالیشویی از روش هایی همچون اتاق المنت، گرمخانه گازی و دستگاه خشک کن استفاده می کنند.

با روش های خانگی امکان خشک کردن فرش های دستباف وجود ندارد. زیرا باعث بروز آسیب در آن ها می شود. در حالی که شیوه های مراکز قالیشویی مانند گلبرگ برای خشک کردن فرش ها بسیار مناسب هستند. به طوری که با مراجعه به گلبرگ دیگر دغدغه ای همچون اینکه چگونه فرش خیس را سریع خشک کنیم، نخواهید داشت.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.