امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

آیا می دانید امروزه روش های بسیاری برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن وجود دارد؟ فرش های دستباف از گذشته تاکنون جز اقلام قیمتی به شمار می روند. به همین دلیل در استفاده و حتی تمیز کردن آن ها باید دقت زیادی به خرج داده شود.

زیرا هر گونه سهل انگاری در این زمینه می تواند آسیب هایی را در قالی شما به همراه داشته باشد. این آسیب ها نه تنها موجب کاهش جلوه فرش بلکه باعث کاهش قیمت آن نیز می شوند. به همین خاطر توصیه می شود تا حد امکان از شستشوی فرش های دستباف خودداری شود.

در این راستا شیوه های گوناگون و بسیاری برای تمیز کردن انواع قالی های دستباف بدون نیاز به شستشو وجود دارد. به طوری که با استفاده از مواد طبیعی نسبت به رفع لکه ها و کثیفی های فرش خود اقدام می کنید. بنابراین اگر به قیمت و زیبایی فرش خود اهمیت می دهید، باید با این شیوه ها به طور کامل آشنایی پیدا کنید.

روش های تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که به حفظ جلوه، زیبایی، سلامت و حتی قیمت فرش های دستباف اهمیت زیادی می دهند، به احتمال زیاد می دانید که شستشوی فرش دستباف بسیار اشتباه است. بنابراین اگر فرش شما کثیف شده است و نمی دانید چطور بدون شستشو آن را تمیز کنید، باید گفت که راه های مختلفی پیش رو دارید.

برخی از روش ها تمیز کاری قالی های دستباف بدون شستن به صورتی هستند که در خانه و با استفاده از مواد طبیعی لکه ها را برطرف می کنید. اما بعضی دیگر مربوط به مراکز قالیشویی و به صورت کاملا تخصصی انجام می شوند.

بنابراین ما برای آشنایی کامل شما ابتدا به شیوه های تمیز کردن فرش دستباف بدون قالیشویی می پردازیم. این روش ها عبارت هستند از:

جارو کردن

پیش پا افتاده ترین روش خانگی برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن، جارو کردن است. بسیاری از آلودگی ها و کثیفی های موجود روی قالی ها مانند گرد وغبار با جارو کردن به راحتی برطرف می شوند. البته توجه داشته باشید که باید طی یک برنامه ریزی منظم فرش خود را جارو کنید.

زیرا در غیر این صورت بر اثر تجمع گرد و غبار و کثیفی ها پس از مدتی با تیرگی رنگ های روشن قالی خود مواجه می شوید که دیگر با جارو برقی برطرف نمی شوند.

مواد شوینده مناسب مانند شامپو فرش

اگر روی قالی شما لکه یا کثیفی ایجاد شده است و موافق شستشوی فرش خود نیستید، توصیه می کنیم از مواد شوینده مناسبی همچون شامپو فرش استفاده کنید. برخلاف باور عموم این شوینده به صورت خشک و بدون نیاز به آب و شستشو نیز برای رفع لکه های قالی ها کاربرد دارد.

البته برای تمیز کردن قالی های دستباف با شامپو فرش ابتدا باید جارو برقی بکشید. سپس در محل لک ایجاد شده مقداری از شامپو فرش را بریزید و با فرچه روی آن بکشید. پس از این با دستمالی تمیز محل مورد نظر را خشک کنید. جالب است بدانید برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن، شامپو تخم مرغی نیز می تواند جایگزین شامپو فرش شود.

آب و سرکه

محلول طبیعی و پرکاربردی که شما را از شستشوی فرش ماشینی و دستباف بی نیاز می کند، آب و سرکه است. به طوری که برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستشو باید مقداری سرکه را به همراه مقداری آب (حدودا سه برابر سرکه) در بطری اسپری مخلوط کنید.

سپس می توانید با اسپری کردن این محلول روی لک های موجود قالی دستباف خود، اثر پاک کنندگی شگفت انگیز آن را مشاهده کنید. البته توصیه می کنیم پیش از استفاده گسترده از محلول، حتما آن را روی بخشی پنهان در فرش خود امتحان کنید که موجب تغییر رنگ نشود. در صورت بروز هر گونه رنگ رفتگی یا برطرف نشدن بوی سرکه می توانید از خدمات قالیشویی گلبرگ بهره مند شوید.

نمک و جوش شیرین

تمیز کردن لکه فرش با جوش شیرین

یکی دیگر از روش های خانگی برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن این است که از ترکیب جوش شیرین با نمک استفاده کنید. در این شیوه ابتدا باید جوش شیرین را با نمک مخلوط کنید و ترکیب آن را روی قسمت های کثیف قالی دستباف خود بپاشید.

سپس باید با اسپری آب معمولی را به اندازه ای روی آن ها بپاشید که قالی به خوبی مرطوب شود. پس از این با استفاده از برس اسکراب روی قسمت مورد نظر بکشید تا جون شیرین به الیاف فرش نفوذ کند. پس از این مراحل با استفاده از پارچه یا حوله می توانید لکه ها را از بین ببرید و سپس فرش را در هوای باز قرار دهید تا خشک شود.

در پایان با جاروبرقی باقی مانده های جوش شیرین و نمک را از روی قالی پاک کنید تا دیگر نگران شستشوی فرش ابریشم خود نباشید.

نشاسته ذرت و نمک

علاوه بر روش ذکر شده در بالا، ترکیب نمکی دیگری نیز وجود دارد که در تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن به شما کمک می کند. این شیوه برای زمانی کاربرد دارد که قالی شما بر اثر گرد و غبار یا رفت و آمد زیاد تنها کدر و تیره شده است و به دنبال روشی برای تمیز کردن فرش دستباف بدون قالیشویی هستید.

در این صورت می توانید نشاسته ذرت را با مقداری نمک مخلوط کنید و به صورت یکدست روی کل قالی بریزید. یک ساعت منتظر بمانید تا عملکرد شیمیایی نشاسته ذرت انجام شود و سپس با کمک جاروبرقی باقی مانده های این ترکیب را از روی قالی پاک کنید.

سپس متوجه معجزه گری نشاسته ذرت و درخشانی نقطه نقطه فرش خود خواهید شد. البته قالیشویی گلبرگ از روش هایی برای تمیز کردن قالی های دستباف استفاده می کند که درخشانی و تمیزی بیشتری را به همراه دارند.

مایع ظرفشویی، سرکه و آب

ترکیب یک لیوان آب، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک چهارم قاشق چای خوری سرکه معجونی فوق العاده و خانگی برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن است. ابتدا باید آب و مایع ظرفشویی را مخلوط و سپس سرکه را به آن اضافه کنید.

در این روش امکان استفاده از هر نوع سرکه ای وجود دارد اما بهترین گزینه سرکه سیب است. پس از اینکه محلول را آماده کردید، کافی است آن را روی لکه های فرش خود بریزید و سپس با برس روی آن بکشید. بعد از این لکه ها پاک می شوند و باید قالی را به خوبی در هوای آزاد خشک کنید.

بهترین راه تمیز کردن فرش های دستباف بدون شستشو

ما تا به اینجا تلاش کردیم شما را با روش ها تمیز کردن فرش دستباف بدون قالیشویی آشنا کنیم. اما باید بدانید اگرچه این شیوه ها تاحدودی پاسخگو هستند اما بهترین روش برای تمیز کردن قالی های دستباف بدون شستشو این است که فرش خود را به قالیشویی های معتبر بسپارید.

در این مراکز افرادی متخصص با استفاده از بهترین شیوه ها به خوبی کثیفی های قالی شما را شناسایی و سپس روش تمیز کردن مناسب برای آن را مشخص می کنند. پس از این با استفاده از وسایل، امکانات و تجهیزات حرفه ای نسبت به تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن اقدام می کنند.

در این صورت دیگر هیچ گونه نگرانی از بابت تغییر رنگ قالی به دلیل استفاده از محلول های خانگی، تمیز نشدن، خشک نشدن، چرک مردگی وغیره نخواهید داشت.

تمیز کردن فرش دستباف بدون شستشو با گلبرگ

قالیشویی گلبرگ، قالیشویی مخصوص فرش ابریشم، انواع قالی

قالیشویی قیمت مناسب

 های دستباف و ماشینی است. در گلبرگ نه تنها انواع قالی ها به صورت تخصصی شستشو داده می شوند بلکه برای تمیز کردن آن ها بدون شستن نیز از روش های بی نظیری استفاده می شود.

زیرا در گلبرگ افرادی در زمینه تمیز کردن فرش دستباف بدون شستشو فعالیت می کنند که به خوبی با انواع این قالی ها آشنا هستند و در کار خود تخصص و تجربه زیادی دارند. به همین دلیل از شیوه هایی برای تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن استفاده می کنند که نه تنها هیچ آسیبی به قالی شما وارد نمی شود بلکه مانند روز اول خود می درخشد.

ضمن اینکه گلبرگ انواع قالی ها را در مدت زمان کوتاه، با استفاده از امکانات به روز و با دریافت هزینه مناسب به بهترین شکل تمیز می کند و درب منزل به شما تحویل می دهد.

در نتیجه

امروزه یکی از دغدغه های اصلی صاحبان قالی های دستباف این است که در صورت کثیفی نمی خواهند فرش خود را شستشو دهند. زیرا شستن قالی دستباف ممکن است موجب آسیب به الیاف، بافت یا رنگ آن شود.

به همین دلیل شیوه های بسیاری برای تمیز کردن این قالی ها بدون شستن در منزل و قالیشویی وجود دارد. جارو کردن، استفاده از شامپو فرش یا محلول های خانگی مانند سرکه و آب، نشاسته ذرت و نمک، سرکه، مایع ظرفشویی و آب و نمک جوش شیرین از جمله روش های خانگی هستند.

اما بهترین راه که برخلاف شیوه های خانگی هیچ ریسکی از نظر آسیب به رنگ و الیاف برای قالی شما ندارد، استفاده از خدمات قالیشویی است. قالیشویی گلبرگ یکی از مراکز حرفه ای در این زمینه به شمار می رود که در آن افرادی متخصص با استفاده از بهترین امکانات به تمیز کردن فرش دستباف بدون شستن می پردازند. با تماس با شماره های موجود می توانید در کوتاه ترین زمان از این خدمات ما بهره مند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.