امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

تمیز کردن فرش با بخارشوی روشی بسیار مناسب بوده که در اکثر قالیشویی ها از این روش برای تمیز کردن نهایی فرش استفاده می کنند علاوه بر این، خانم ها نیز با خرید بخارشوی در منزل خود می توانند انواع سطوح گوناگون را با بخارشوی تمیز نمایند. بخارشوی انتخاب بسیار مناسبی برای از بین بردن آلودگی ها عمیق در فرش ها به شمار می آید.
در این مطلب، قالیشویی گلبرگ به شما عزیزان روش پاک کردن فرش با بخارشوی، مزایا و ویژگی های مثبت آن را توضیح داده است. در قالیشویی گلبرگ که معتبر ترین قالیشویی شرق تهران می باشد علاوه بر شستشوی فرش دستباف، خدمات شستشوی فرش ماشینی و شستشوی فرش بامبو را با بالاترین کیفیت نیز انجام خواهند داد.چگونگی شستن فرش با بخارشوی

قابلیت های مثبت استفاده از بخارشوی

با توجه به ویژگی های زیاد بخارشوی برای تمیز کردن فرش ها، این دستگاه طرفداران زیادی را به خود گرفته است. به خاطر آن که می تواند سطوح مختلف منزل را تمیز کند. ویژگی های مهم بخارشوی عبارتند از:
1. مواد شیمیایی اضافی را از بین خواهد برد
2. آلودگی های عمیقی که با دست تمیز نمی شود را می توان با بخارشوی تمیز کرد.
3. بخار حاصل از بخارشوی به عمق فرش ها نفوذ کرده و تمام آلودگی ها را شستشو می دهد.
4. به خاطر این که نیاز نمی باشد چند بار بخارشوی را بر روی سطح بکشید می توانید از فرسودگی و خراب شدن دستگاه جلوگیری کنید.
5. می توانید با استفاده از بخارشوی سطح هایی مانند مبل، صندلی ماشین و پرده و … را به راحتی تمیز نمائید.

نکات مهمی که برای شستشوی فرش با بخارشوی باید رعایت شود

برای تمیز کردن فرش با بخارشوی باید نکات زیر را رعایت نمائید:
1- زمانی که از بخارشوی استفاده می کنید باید در جای خشک باشد و در جای خیس نباشد.
2- هنگامی که هوا سرد و رطوبتی بود از بخارشوی استفاده نکنید.
3- بعد از هر بار استفاده از بخارشوی باید مخزن آن کامل شسته شود.
4- هنگام کار با بخارشوی و گرم شدن آن به هیچ عنوان درب مخزن دستگاه را باز نکنید تا باعث خراب شدن آن نشوید.
5- هر بار که از بخارشوی برای پاک کردن فرش استفاده می کنید باید هر۳۰ دقیقه به آن استراحت داده و در مخزن آب گرم ریخته و کار را شروع کنید چون این کار باعث خواهد شد که عمر دستگاه بیشتر شود.
6- برای پاک کردن فرش با بخارشوی باید مواظب کودکان باشید که به بخارشوی نزدیک نشوند و بعد از استفاده، دستگاه باید از دسترسی کودکان به دور نگه داشته شود.
7- مقدار و نوع مواد شوینده برای استفاده از بخارشوی بسیار مهم خواهد بود.
8- پس از تمیز کردن فرش به وسیله بخارشوی، باید فرش را در هوای آزاد گذاشته تا نور به آن بخورد تا کامل خشک شود.
9- بعد از شستشو اگر در منزلتان پنکه سقفی یا دستگاه تهویه دارید بهتر است آن را روشن کنید تا فرش سریعتر خشک شود.

مراحل شستشوی فرش با بخارشوی

برای تمیز کردن فرش با بخارشوی در منزل باید نکاتی را مد نظر بگیرید که در ادامه به آن ها می پردازیم. از این رو برای پاک کردن فرش با بخارشوی باید ۳ زیر را انجام دهید که عبارتند از:
1. آماده ‌سازی فرش ها
2. آماده ‌سازی دستگاه بخارشوی
3. شستن فرش با بخارشوی

مراحل شستشوی با بخارشو در منزل عبارتند از:

۱. تخلیه اتاق

زمانی که اتاق از لوازمی مثل مبل، میز، صندلی و… تخلیه شده باشد شستشو فرش با بخارشوی بازدهی بیشتر و بهتری دارد. از این رو بهتر است تمامی لوازم بزرگ و کوچک را از اتاق خارج نمائید.
در حالتی که بعضی از لوازم شما مثل مبلمان‌ ها به خاطر سنگینی قابل جا به ‌جایی نیستند، باید وسیله ای از جنس چوب یا پلاستیک در قسمت زیرین پایه ها قرار دهید تا رطوبت حاصل از بخار شوی به آن ها آسیب نزند. البته در این حالت نمی توانید فرش را کامل تمیز کنید و بعضی قسمت ها تمیز نمی شود.

۲. گردگیری درزها و قرنیزها

یادتان باشد اگر از گردگیری قرنیزها و درز ها غافل شوید در هنگام بخارشوی کردن گرد و خاک موجود وارد فرش ها شده و باعث دشواری و سختی در تمیزکاریتان خواهد شد. در نتیجه باید قبل از شروع کردن به تمیزکاری، این قسمت ها را گردگیری کرده و یا تا حد امکان تمیز نمائید.شستن فرش با بخارشوی

۳. با جاروبرقی فرش ها را کاملا تمیز و پاک کنید

باید توجه داشته باشید که مکش بخارشوی فقط برای داخل کشیدن ذرات بسیار ریز آلودگی می باشد و طوری طراحی نشده است که اجسامی مانند مو و ذرات درشت را به داخل خود بکشد. از این اگر الیاف فرش هایتان دارای ذرات بزرگ و مو زیاد می باشد بهترین راهکار ارسال کردن فرش ها به قالیشویی می باشد. مناسب ترین انتخاب قالیشویی گلبرگ می باشد که علاوه بر شستشوی فرش ابریشم خدماتی همچون رفوگری، شستن فرش های خارجی و …. را با بالاترین کیفیت نیز انجام می دهند.
در نتیجه باید قبل از تمیز کردن فرش با بخارشوی در منزل، با استفاده از جاروبرقی با قدرت زیاد، این ذرات را به‌ صورت کامل از الیاف فرش بیرون کشیده و بعد از آن به پرزگیری فرش اقدام نمائید.

۴. لکه ‌های روی فرش را پاک کنید.

بعضی از لکه ‌های فرش بسیار قدیمی بوده و کثیفی آن ‌ها تا عمیق ترین قسمت های فرش نفوذ کرده است. احتمال زیادی وجود دارد که این لکه ها توسط بخارشو از بین نرود بسیار بالا می باشد. بنابراین شما باید با استفاده از لکه برهای قوی فرش این لکه ‌ها را تا حد امکان از بین ببرید.
دقت کنید که در این مرحله بعد از استفاده از لکه بر، به هیچ وجه لکه ‌ها را نمالید و تنها با استفاده از یک پارچه به آن ضربه زده تا لکه ‌بر به تمام قسمت ‌ها عمیق نفوذ کند تا لکه ها پاک شوند.

۵. در بخارشوی آب بریزید

همه بخارشوها این قابلیت را دارند که دمای آب را به نقطه جوش برسانند اما استفاده شما از آب داغ در مخزن بی ‌تاثیر نیست. آب را در داغ ‌ترین حالت ممکن وارد دستگاه نمائبد تا بتوانید در زمان صرفه ‌جویی کنید.
فقط به این نکته توجه کنید که آب در حال جوشیدن را وارد دستگاه نکنید. همچنین حداکثر آب ورودی برای هر بخارشوی متفاوت بوده و شما باید میزان آب ورودی را با توجه به نوع دستگاه مشخص کنید.

۶. شوینده های مناسبی و با کیفیت را اضافه کنید.تمیز کردن فرش با بخارشوی

برای هر دستگاه بخارشو یک شوینده ویژه در نظر گرفته شده است. در این حالت شما با مطالعه دفترچه ی راهنمای دستگاه از نوع شوینده مناسب آن مطلع می شوید.

۷. یکی از گرینه های شوینده مناسب سرکه می باشد

توجه داشته باشید که بخار باعث تمیز شدن فرش نمی شود و شوینده ها این وظیفه را انجام می دهند. بنابراین اگر به انواع شوینده‌ ها و مواد شیمیایی حساسیت دارید بهتر است از سرکه به عنوان شوینده استفاده نمائید.

۸. از گوشه های فرش شروع کنید

برای تمیز کردن فرش با بخارشوی باید از گوشه هایی که در مقابل درب یا ورودی اتاق ها قرار دارد شروع کنید. با توجه به این نکته بعد از تمام شدن شستشو، شما می‌توانید به‌ راحتی از اتاق خارج شوید و باعث کثیف شدن فرش و پا خوردن آن نشوید.

۹. هل دادن یا کشیدن بخارشو بر اساس دستورالعمل ها

طراحی بعضی از بخارشوها به این گونه است که زمان هل دادن بخارشوی، بخار از آن خارج شده و هنگام کشیدن دستگاه، آب کثیف وارد دستگاه خواهد شد.

۱۰. پیشروی در خط های طولانی و موازی

بهتر است از بخارشوی در خطوط طولانی و از یک دیوار تا دیوار دیگر استفاده کنید، این کار باعث بهبود بخشیدن و بهتر انجام شدن کار می شود.

۱۱. باید بخارشو را به ‌آرامی و آهسته حرکت دهید

از بخارشوی باید با سرعت کمتری نسبت به جاروبرقی استفاده کنید. این کار باعث می شود که دستگاه روند شستشو و مکش را به ‌صورت کامل انجام دهد.

۱۲. اجازه دهید فرش خشک شود

مرحله خشک شدن بعد از شستشوی فرش با بخارشوی در حالت عادی بین ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد که امکان دارد این زمان نسبت به شرایط محیط و خانه تا ۲۴ ساعت هم طول بکشد.
در زمان خشک شدن به هیچ عنوان بر روی فرش ها رفت و آمد نکنید و در صورتی که مجبور هستید که راه بروید، از یک پوشش پلاستیکی برای پای خود استفاده نمائید تا آلودگی کمتری به فرش منتقل شود.روش شستن فرش با بخارشوی

راه های برای سریعتر خشک شدن فرش بعد از استفاده از بخارشوی

• از جاروبرقی آب و خاک برای کشیدن رطوبت اضافی از فرش استفاده کنید.
• از دستگاه رطوبت گیر در اتاق استفاده کنید و آن را در درجه آخر بگذارید.
• پنجره ها را باز کنید تا سریعتر فرش خشک شود.
• از پنکه برای خشک کردن استفاده نمائید.

کلام آخر

تمیز کردن فرش با بخارشوی در منزل اصلا کار سختی نمی باشد و فقط باید نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه مطلوبی داشته باشد. در این مطلب مراحل تمیز کردن فرش با بخارشوی را گفته ایم تا شما زمان انجام دادن روند تمیز کردن به هیچ مشکلی برخورد نکنید. همچنین اگر برای پاک کردن فرش با بخارشوی به کمک نیاز داشتید می توانید کارشناسان حرفه ای قالیشویی گلبرگ تماس گرفته تا شما عزیزان را راهنمایی کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.