امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

در خانه های مدرن امروزی فرش پلی استر بیشتر از قبل به چشم می خورد. شما نیز جزو طرفداران پروپاقرص فرش های پلی استر هستید و برای خانه خود از اینگونه فرش ها خریده اید؟ حال برای شستشوی فرش پلی استر نیاز به قالیشویی معتبر دارید که به فرش هایتان آسیب نزند؟  و همچنین از قیمت اتحادیه پیروی کند و قیمت نجومی جهت شستشوی فرشهایتان به شما نگوید؟

فرش های پلی استر یک دسته از انواع قالی های ماشینی هستند که امروزه طرفداران مخصوص خود را دارند و مهم ترین دغدغه آن ها چگونگی شستشوی فرش پلی استر است. اگر شما نیز جز این دسته از افراد هستید، باید بدانید این قالی ها از جنس الیاف مصنوعی هستند. به همین دلیل در زمان شستشوی آن ها باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. زیرا در صورت هر گونه سهل انگاری ممکن است فرش شما از جهات مختلف از جمله رنگ، کیفیت، ابعاد وغیره دچار آسیب شود. در این رابطه باید بدانید امکان شستشوی مدل های پلی استر نه تنها در قالیشویی بلکه در خانه نیز وجود دارد.
اما روند شستن این فرش ها با دستگاه و در خانه کاملا متفاوت است. بنابراین توصیه می کنیم ابتدا با نکات مهم و چگونگی شستشوی قالی های پلی استر در خانه آشنا شوید. سپس در صورتی که متوجه شدید امکان شستن این قالی ها برای شما وجود ندارد، با خیال راحت آن ها را به بهترین قالیشویی بسپارید.

آنچه باید در درباره شستشوی فرش پلی استر بدانید!

فرش های ماشینی از جهات گوناگونی از جمله جنس و متریال به انواع مختلفی تقسیم می شوند. به طوری که مهم ترین دسته بندی این قالی ها بر اساس جنس شامل دو دسته الیاف طبیعی و مصنوعی می شود. فرش های ماشینی الیاف مصنوعی نیز با توجه به نوع الیاف با یکدیگر متفاوت هستند. چنان که از این بین مدل های پلی استر نسبت به انواع دیگر توجه بیشتری را به خود جلب کرده اند. دلایل بسیاری برای پرطرفداری این قالی ها وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

آنچه باید در درباره شستشوی فرش پلی استر بدانید!
شستشوی فرش پلی استر نیازمند دانش و آگاهی نسبت به این نوع فرش ها را نیاز دارد.
  • تنوع زیاد در طرح و رنگ به دلیل رنگ پذیری بالای پلی استر؛
  • قیمت بسیار مناسب نسبت به انواع فرش های دیگر؛
  • عدم ایجاد پرز؛
  • عدم جذب رطوبت؛
  • براق و زیبا بودن طرح های این فرش ها؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

حال اگر شما یک قالی پلی استر دارید یا می خواهید بخرید و نگران چگونگی شستشوی آن هستید، پیش از هر چیز باید بدانید مزایای بی نظیر آن در شستن این فرش تاثیرگذار است. اگر این قالی ها جلوه بسیار زیبایی دارند اما در صورتی که شستشوی فرش پلی استر به شکل اصولی و دقیق انجام نشود، این جلوه را از دست می دهد.

نکات قابل توجه درباره فرش پلی استر در زمان شستشو

برای شستشوی انواع فرش پلی استر همانند شستشوی فرش دستباف باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. زیرا الیاف این قالی ها ویژگی ها و خصوصیاتی را برای آن ها ایجاد کرده است که شستن آن ها را تاحدودی دشوار می کند.
بنابراین اگر می خواهید قالی خود را به بهترین شکل ممکن تمیز کنید و به هیچ عنوان دچار آسیب نشود، نکات زیر را به خاطر داشته باشید:

احتمال رنگ رفتگی

اگرچه مدل های پلی استر رنگ پذیری عالی و بسیار بالایی دارند اما دقت داشته باشید که احتمال بروز رنگ رفتگی در این فرش ها بسیار زیاد است. به طوری که در بسیاری موارد پس از شستن قالی پلی استر افراد به خاطر از بین رفتن جلوه و رنگ زیبای قالی خود شاکی می شوند.
البته در صورت شستشوی فرش پلی استر با دستگاه و در مراکز قالیشویی معتبر احتمال بروز چنین مشکلی بسیار کاهش پیدا می کند.

امکان آبرفت

تابه حال برای شما پیش آمده است که فرشی را شستشو دهید و سپس هنگام پهن کردن متوجه شدید که کوچکتر از قبل شده است؟ مواجهه با چنین اتفاقی در صورت شستشوی انواع فرش پلی استر هرگز غیرممکن نیست.
در واقع اگر در زمان شستشو دقت کافی را به خرج ندهید و آنطور که باید اصول شستن این قالی ها را رعایت نکنید، ممکن است فرش شما دچار آبرفت شود.

حساس به مواد شوینده

مهم ترین نکته در رابطه با شستشوی انواع فرش های ماشینی از جنس الیاف پلی استر، مواد شوینده مورد استفاده است. توجه داشته باشید که همیشه برای شستن هر نوع قالی برچسب پشت آن را مطالعه کنید. در این صورت متوجه خواهید شد که از چه نوع مواد شوینده ای برای شستشوی آن استفاده کنید و از استفاده از چه موادی بپرهیزید.
در این رابطه باید بدانید در صورت استفاده از مواد شوینده نامناسب برای شستشوی فرش پلی استر احتمال بروز رنگ رفتگی، آبرفتگی و دیگر آسیب ها در قالی شما افزایش پیدا می کند. زیرا مدل های پلی استر نسبت به مواد شوینده حاوی الکل بسیار حساس هستند.
بنابراین برای شستن این فرش ها به هیچ عنوان از مواد شوینده الکل دار استفاده نکنید. همچنین بهتر است از مواد شوینده با آنزیم هایی که از عدم آسیب آن ها به الیاف و بافت قالی اطمینان دارید، استفاده کنید.

کاهش کیفیت بر اثر شستشوی زیاد

به طور کلی فرش هایی که با استفاده از الیاف پلی استر تولید می شوند، نسبت به شستشو حساس هستند. چنان که این قالی ها با هر بار شستشو جلوه، زیبایی و رخ خود را از دست می دهند. ضمن اینکه کیفیت آن ها بسیار کاهش پیدا می کند. این فرش ها به گونه ای هستند که نسبت به انواع دیگر طول عمر بسیار کمتری دارند. مدل های پلی استر در واقع چهار تا پنج سال قابل استفاده هستند و پس از آن مجبور به تعویض می شوید. حال در صورتی که به دفعات زیاد شستشو شوند، این طول عمر کاهش پیدا می کند.

نکات قابل توجه درباره فرش پلی استر در زمان شستشو
اینگونه فرش ها در اثر شستشوی زیاد باعث کاهش کیفیت و رنگ پریدگی می شوند.

به طوری که با هر بار شستشوی فرش پلی استر با قیمت مناسب مقداری از کیفیت این قالی ها کم می شود و پس از مدتی متوجه می شوید که دیگر مناسب نیستند. بنابراین تلاش کنید تا حد امکان از شستشوی این قالی ها حداقل به دفعات زیاد پیشگیری کنید. از شستشوی این قالی ها حداقل به دفعات زیاد پیشگیری کنید تا عمر طولانی تری داشته باشند.

ادغام رنگ

فرش های پلی استر در شستشو نه تنها دچار تغییر رنگ می شوند بلکه امکان ادغام رنگ های آن ها نیز وجود دارد. به طوری که رنگ های روشن نقشه این قالی ها در هنگام شستشو ممکن است به رنگ های تیره مانند قرمز، مشکی وغیره تغییر رنگ بدهند.

پارگی بر اثر برخورد وسیله تیز

اگر می خواهید قالی پلی استر خود را در خانه شستشو دهید، دقت داشته باشید که این فرش ها نسبت به اجسام تیز حساسیت زیادی دارند. چنان که در صورت برخورد هر گونه وسیله تیز بلافاصله دچار آسیب هایی همچون پارگی می شوند. بنابراین در زمان شستشوی فرش پلی استر اگر از وسایل به خصوصی استفاده می کنید، دقت کنید که تیزی نداشته باشند.

چگونگی شستن فرش های پلی استر در خانه

حال که به خوبی دانستید هنگام شستشوی فرش ماشینی با الیاف پلی استر باید چه نکاتی را رعایت کنید، نوبت به آشنایی با چگونگی شستن این قالی ها رسیده است. برای شستن انواع مدل های پلی استر مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید تا بتوانید تا حد امکان از بروز آسیب به آن ها جلوگیری کنید:

  • ابتدا فرش خود را در فضای باز مانند حیاط منزل اما در فضایی با شیب بسیار کم پهن کنید.
  • سپس آب ولرم را همانند دوش و با فشاری ملایم روی قالی پلی استر خود بریزید.
  • پس از این مرحله می توانید مواد شوینده بدون الکل را روی فرش بریزید.
  • در مرحله بعد مجدد روی مواد شوینده آب بریزید و نسبت به شستشو اقدام کنید.
  • در نهایت توجه داشته باشید که جهت خارج شدن آب از فرش از بالا به پایین باشد.

شستشوی فرش پلی استر با قیمت مناسب در خانه بهتر است یا قالیشویی؟

شاید پس از اینکه با حساسیت های این فرش ها آشنا شده اید، برای شما این سوال پیش آمده باشد که بهتر است آن ها را در خانه شستشو دهید یا به قالیشویی بسپارید؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید اگرچه رعایت نکات ذکر شده در زمان شستشو کمک زیادی به شما می کند اما مانع از بروز آسیب نیستند.
زیرا به طور کلی شستشوی انواع فرش در منزل اصولی انجام نمی شود و امکان بروز هر گونه مشکل وجود دارد. به طوری که حتی ممکن است با رعایت نکات گفته شده باز هم با آسیب هایی مانند رنگ رفتگی، آب رفتگی، آسیب دیدگی وغیره در قالی پلی استر خود مواجه شوید.
بنابراین می توان گفت شستن این فرش ها در مراکز قالیشویی بر شستشوی آن ها در منزل اولویت دارد. زیرا در قالیشویی ها با استفاده از جدیدترین و بهترین امکانات انواع قالی ها شستشو داده می شوند و احتمال بروز آسیب بسیار کم است.
ضمن اینکه افراد متخصص در این مراکز مانند قالیشویی گلبرگ به خوبی با چگونگی شستشوی فرش پلی استر با دستگاه آشنایی دارند و از بابت بروز مشکل هیچ گونه نگرانی نخواهید داشت.

هزینه شستن فرش های پلی استر در قالیشویی چقدر است؟

اگر قصد دارید فرش پلی استر خود را برای شستشو به مراکز قالیشویی بسپارید، باید بدانید هزینه شستن آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال باید بدانید هر اندازه ابعاد فرش شما بزرگ تر و تراکم و شانه آن بیشتر باشد، مبلغ بالاتری را برای شستشوی آن باید پرداخت کنید. همچنین بهره مندی از خدمات گوناگون مرکز قالیشویی مورد نظر باعث افزایش یا کاهش هزینه شستن این قالی ها می شود. در صورتی که از خدمات مجموعه مورد نظر از جمله حمل فرش، بسته بندی، انتخاب نوع خاصی از شستشو، تحویل فوری وغیره استفاده کنید، باید هزینه بیشتری را بپردازید.

هزینه شستن فرش های پلی استر در قالیشویی چقدر است؟
هزینه شستشوی فرش های پلی استر بستگی به سایز فرش و تعداد آن دارد.

البته اگر می خواهید ضمن بهره مندی از این خدمات هزینه مناسبی را برای شستشوی فرش های پلی استر خود پرداخت کنید، توصیه می کنیم به مراکزی مانند گلبرگ مراجعه کنید. زیرا در این مجموعه بسیاری از خدمات با قیمت مناسب و در برخی موارد با تخفیف یا حتی رایگان عرضه می شوند.

آشنایی با بهترین مرکز شستشوی فرش پلی استر با دستگاه در تهران

اگر تصمیم شما برای شستن فرش پلی استر توسط قالیشویی قطعی است، باید بدانید همه قالیشویی ها برای شستشوی این قالی ها مناسب نیستند. شما برای شستشوی این نوع از فرش باید به مراکز بسیار مجهز و معتبر مراجعه کنید.

بهترین مراکز برای شستن انواع قالی های پلی استر ویژگی های به خصوصی از جمله موارد زیر را دارند:

دستگاه های به روز و مجهز

برای شستشوی فرش های پلی استر به مراکزی مراجعه کنید که از جدیدترین و به روزترین دستگاه ها برای شستن انواع فرش ها استفاده کنند. زیرا دستگاه های به روز بسیار مجهز هستند و کلیه مراحل شستشو را انجام می دهند. بدین شکل با سهل انگاری افراد و آسیب به قالی خود مواجه نخواهید شد.

پرسنل مجرب و متخصص

اگر می خواهید فرش شما در قالیشویی به بهترین شکل شستشو داده شود، مجموعه ای را انتخاب کنید که پرسنلی متخصص و مجرب در زمینه شستن فرش های پلی استر داشته باشد. آن ها با تخصص و تجربه خود قالی شما را با استفاده از شیوهای مناسب و به شکلی شستشو می دهند که دچار هیچ گونه آسیبی نخواهد شد.

استفاده از مواد شوینده مناسب

بهترین قالیشویی برای شستشوی فرش پلی استر با قیمت مناسب مرکزی است که از بهترین مواد شوینده متناسب با الیاف، رنگ و دیگر ویژگی های قالی ها استفاده کند. زیرا در این صورت هیچ گونه نگرانی از بابت استفاده از مواد شوینده الکل دار و رنگ رفتگی و ادغام رنگ های قالی خود نخواهید داشت.
با توجه به این ویژگی ها باید بدانید قالیشویی گلبرگ یکی از بهترین مراکز قالیشویی تهران در زمینه شستشوی انواع قالی های پلی استر و دارای مجوز رسمی است. ما در گلبرگ ضمن ارائه بهترین خدمات و تحویل فوری، هزینه مناسبی را نیز دریافت می کنیم.

درنتیجه

امروزه با توجه به اینکه بسیاری از افراد به دلیل زیبایی و قیمت مناسب به خرید و استفاده از فرش های پلی استر روی آورده اند، چگونگی شستشوی آن ها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. زیرا این قالی ها اگرچه بسیار خوش رنگ و لعاب هستند اما شستشوی آن ها باید بسیار اصولی انجام شود. در زمان شستشوی این فرش ها باید به نکات مهمی از جمله امکان رنگ رفتگی، آبرفت، حساسیت به مواد شوینده الکل دار، کاهش کیفیت بر اثر تعدد دفعات شستشو وغیره توجه داشته باشید. همچنین شستن این قالی ها در خانه روند به خصوصی دارد اما باز هم ضامن عدم آسیب به آن ها نیست. بنابراین می توان گفت بهتر است شستشوی فرش پلی استر را به مراکز قالیشویی بسپارید اما به بهترین مراکز! بهترین مجموعه ها مانند گلبرگ برای شستن این قالی ها از مواد شوینده مناسب و دستگاه های مجهز استفاده می کنند و پرسنلی متخصص دارند. پس همین الان برای شستشوی عالی فرش خود با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.