امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

فرش یکی از نفیس ترین دارایی های یک خانه است.آذین بخش چشم کسانی که قدم بر زمین گرم یک خانه می گذارند.و پا قلب دوم انسانها.مهم است که روی چه چیزی پا می گذاریم.فرش هم نشینی هزاران گره و رنگ است که با اتحادی شگفت انگیز یک نقش و نگاررا رقم زده اند.این کالای ارزشمندبا قیمت بالایی که دارد حساس ترین روش های نگهداری برای سالیان سال کار کردن و ارزشمند بودن را می طلبد.کوچک ترین بی دقتی در روش های نگهداری و شستشوی فرش باعث آسیبی جدی و جبران ناپذیر به الیاف فرش خواهد شد. بااز بین رفتن الیاف فرش ارزش مادی وظاهری آن کاسته خواهد شد.دشواری های شستشوی این کالای گرانقدر سبب شده است که مردم به واگذاری شستشو به مراکز مختلف قالیشویی روی بیاورند. جدید ترین متد شستشوی فرش،شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک است. درادامه به بررسی این روش خواهیم پرداخت تابا آگاهی بخشی بهترین اطلاعات را برای انتخاب بهترین قالیشویی اتخاذ نمایید.با شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک بهترین و امروزی ترین روش درشستن فرش را انتخاب کنید.بهترین فرش شویی تهران

شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک

همراه همیشگی روزمره ی ما انسانهادرمحیط خانه فرش است.این کالا برخوردی همیشگی با پوست داشته و به تعداد نوع فرش های موجود دردنیا روش شستشوی انحصاری برای هرفرش وجود دارد.عمر و دوام این گره های زیبا را نحوه ی نگهداری از آن تعیین میکند.شستشوی فرش دستباف با شستشوی فرش عتیقه و شستشوی فرش ماشینی متفاوت و متمایز است و نمی شود یک روش را برای همه نوع فرش اتخاذ کرد.متاسفانه دربسیاری از مراکز قالیشویی با در نظر نگرفتن این امر مهم غیر از آسیب ظاهری به فرش آسیبی به عمر و دوام یک فرش وارد می کنند که شاید در نگاه اول پوشیده باشد اما بعد از مدتها آشکار خواهد شد.

معرفی دستگاه تمام اتوماتیک شستشوی فرش

درقالیشویی گلبرگ شستشوی فرش ها با دستگاهی تمام اتوماتیک صورت می گیرد.این دستگاه یکه بصورت اتوماتیک و هوشمند،کثیفی، گرد و غبار و ناخالصی ها را با اثر عمقی توسط برس های غلتکی به سرعت دفع می کند. مواد شوینده و آب تحت فشار با سیستم به سطح فرش داده می شود. به این ترتیب کثیفی، گرد و غبار و ناخالصی ها به طور کامل از سطح فرش خارج می شود. با توجه به اندازه فرش، فشار برس به طور خودکار توسط دستگاه تنظیم می شود. با توجه به فرش نازک یا فرش ضخیم، نیازی به اقدام جداگانه نیست.

مراحل شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک

اولین مرحله:شناخت صحیح نوع فرش،قدمت فرش،نوع الیاف،ضخامت،و موارد تخصصی دیگر توسط کارشناس مربوط به امور فرش است.

دومین مرحله :گردگیری و غبار گیری از فرش است. در شستشوی فرش با دستگاه،یکی از مراحل مهمی که به صرفه جویی کردن در مواد شوینده کمک می کند،غبارروبی از فرش است.انجام این مرحله دخالت نیروی انسانی را به صفر می رساند.

سومین مرحله: شستشو توسط برس هایی است که فشار و سرعت حرکت روی فرش را براساس استقامت فرش تنظیم می کنند.

شستشوی فرش با دستگاه استفاده از مواد شوینده ی زیاد که باعث آسیب زدن به فرش می شود جلوگیری می کند. درمراحل بعدی شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک ، دستگاه فرش را با دقت و ظرافت می شوید و بصورت خودکار لوله می کند تا فرش به گرمخانه ای که بنا به طبیعت فرش تنظیم شده منتقل شود و هیچ رطوبتی بین الیاف اش باقی نماند.

خشک کردن صحیح فرش با دستگاه تمام اتوماتیک

یکی از مزایای شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک ماشینی خشک شدن صد درصدی و درست فرش است.دستگاه های تمام اتوماتیک ماشینی با قدرت مکش صحیح و برحسب توان فرش،بطور کامل و استاندارد آب باقی مانده در بافت فرش را جذب می کنند و ا زماندن آب در داخل فرش و بو گرفتن و پوسیدگی الیاف جلوگیری میکنند.این مرحله ی آبگیری بدون دخالت دست انجام خواهد شد.

مادرقالیشویی گلبرگ از مدرن ترین سیستم شستوی فرش و سبک شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک بهره میگیریم.

فرش های خاص برای شستشوبا دستگاه تمام اتوماتیک

نوع اول_فرش دست باف:

این نوع فرش هرگز نباید با دست شسته شود،قبل از شستشو حتما باید تست ثبات رنگ گرفته شود تا از عدم رنگ دهی آن اطمینان حاصل شود و بعد بادمای آب مناسب خلق و خوی فرش و الیاف آن، فرش شسته شود.داشتن تجربه ی قالیشویی،ظرافت کاری در کیفیت شستشو و عمر فرش بسیارتاثیر گذار است. تنوع و عدم یکپارچگی در نوع فرش دستباف سبب شده که شستشوی آن امری تخصصی باشد.به تعداد خلاقیت انسانها روی زمین فرش دست باف با الیافی متفاوت از دیگری وجود دارد.مواد شوینده ی قلیایی سبب آسیب به بافت فرش دستباف می شود.بدون تماس بیش از حد با الیاف فرش باید بصورت ماهرانه ای تنها پرز ها مورد شستشو قراربگیرند.اگر حرارتی که فرش را خشک می کند شدید و مداوم باشد، باعث می شود روغن طبیعی موجود در الیاف فرش مانند پشم خشک شود.نتیجه ی این عمل این است که فرش درخشندگی خود را از دست داده و الیاف آن شکننده می شود.شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک این دغدغه که فرش ممکن است آسیب ببینید را از شما میگیرد و با لحاظ کردن تمام موارد فرش را به بهترین شکل ممکن می شوید.

نوع دوم-فرش عتیقه:

درشستن این سبک از فرش ها به هیچ عنوان نباید از مایع سفید کننده و مایع شستشو استفاده کرد.شستن این فرش ها در شرایطی خاص صورت می گیرد و تنها با نظر کارشناس مقدور است. علت امر این است که میزان فشار وارده برفرش ممکن است سبب از هم گسستگی رشته های آن و از بین رفتن اش بشود.شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک به شما این اطمینان را میدهد که ارزش فرش کاسته نخواهد شد بلکه با تمیزی و غبارروبی کارشناسی شده،فرشی با ارزش بالاتر خواهید داشت.

درشستشوی فرش بادستگاه تمام اتوماتیک ، از محلولی سبک و مناسب برای شستشوی فشر عتیقه استفاده می شود.این محلول طبق نظر کارشناس ساخته می شود.درقالیشویی گلبرگ برای آسیب نرساندن به بافت فرش، تنها از آب گرم برای شستشوی فرش عتیقه استفاده می کنیم.لکه برداری از فرش ها یعتیقه، به روشی حرفه ای انجام می شود به گونه ای که به فرش رنگ پس ندهد.

ویژگی های فرش عتیقه برای تشخیص آن:

برای این که بدانیم در شستشوی هرفرش چه روشی را باید پیاده کنیم، شناخت نوع فرش بسیار مهم و تعیین کننده است. فرش عتیقه فرشی است که قدمتی بالای 70 سال دارد.باوجود عمربالای این فرش چون در بافت فرش از رنگدانه ها و الیافت طبیعی استفاده شده است، رنگ فرش بسیار درخشان و باشکوه است.طرح و نقشه ی بافت قالی و گره های آن توسط دست و بصورت کاملا انسانی طراحی شده است.به همین علت بافت فرش گاها نامنظم و با وجود بعضی خطا ها درگره زنی دیده می شود. رنگ های محدودی در ساخت فرش استفاده شده است. جنس این قالی ها پشم طبیعی است.

ایا شستن فرش عتیقه لازم است؟

برخلاف تصور رایج بله نه تنها مشکلی ندارد بلکه نیاز قالی هم هست.به این دلیل که اگر گرد و غباری در بین تار و پود فرش باقی بماند سبب آسیب زدن به بافت فرش می شود.نکته یمهم اینکه فرش عتیقه نباشید به هر شیوه ای شسته شود.شستشوی فرش عتیقه تنها باید از روش شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک صورت بگیرد.

نوع سوم-شستشوی فرش ماشینی:

درشستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک سرعت و میزان فشار برس ها روی فرش به نحوی تنظیم شده است که کوچک ترین آسیبی به فرش وارد نمی شود.این درحالی است که سیستم شستشوی سنتی پراز ایراد و اشکال است.میزان استفاده از آب بهینه شده و به اندازه است.

درشستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک، شستشو باسرعتی یکنواخت و طبق برنامه ای زمان بندی شده است.

نحوه شستشو بصورت دورانی و رفت و برگشتی است.

زمان شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک درکمترین زمان ممکن،برای آسیب نزدن به فرش است. شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک روشی برای تمیز کردن عمیق واز بین بردن مواد حساسیت‌زا، گرد و غبار و باقی مانده‌های چربی است.شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک کاری حرفه ای، اصولی و تجربه محور است.

مزایای شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک

1-استفاده درست و به اندازه از مواد شوینده،این دستگاه از مواد شوینده به اندازه ی نیازفرش استفاده می کند.

2-دربسیاری از قالی شویی ها برای تمیزکردن الیاف قالی از مواد شیمیایی غیر استاندارد و انزیم ها ی قوی استفاده می شود که به بافت فرش آسیب می زند.

3-استفاده ی بهینه و به اندازه از آب.

4-عدم استفاده از مواد شوینده ی اسیدی،قلیایی،سفیدکننده های نامناسب.

5-تنظیم میزان فشار وارده برفرش براساس نیازفرش.

6-شناخت صحیح نوع و بافت هرفرش و پیاده سازی روش منحصر به فرد برای آن.

7-زمان شستشوی مفید و کوتاه.قالیشویی قیمت مناسب

8-خشک کردن فرش در گرمخانه با روشی اصولی بجای قراردادن فرش در معرض نور مستقیم خورشید.

9-حفظ رنگ و اصالت فرش.

10-باقی نماندن هیچ ردی از گرد و غبار در تار پودفرش با استفاده از غبارگیر.

11-تنظیم دقیق میزان استفاده از مواد شستشودرشستشوفرش با دستگاه.

شستشوی فرش شگی با دستگاه تمام اتوماتیک

فرش ها ی شگی از الیاف، پروپلین، اکریلیک، پلی‌استر و پشم ساخته شده اند.این نوع فرشها فرشهایی مدرن و جدید هستند که روش های شستشوی منحصر به فردی دارند.فرش های شگی با پرز های بلند گرد و غبار بیشتری را به نسبت فر شهای معمولی جذب می کند.جاروکشیدن و تمیزکردن فر شهای شکی به نسبت فرش های عادی بسیار دشوار است.مجموع دشواری ها یتمیزکردن فرش شگی باعث شده است که فرایندشستشوی فرش شکی،فرآیندی دشوار باشد.شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک، دشواری های شستشوی فرش شکی را به صفر رسانده است.

در شستشوی فرش با دستگاه اتوماتیک،تمام ملاحظات مربوط به شستشوی فرش شگی رعایت شده است.فرایند شستشوی فرش بصورت غبارگیری،شستشو،خشک کردن با روشی حرفه ای و استفاده از بهترین مواد شونده صورت می گیرد.

معایب شستشوی فرش درخانه

روشهای شستشوی سنتی اگر چه شاید در ظاهر هزینه ی کمتری داشته باشد اما مشکلات جبران ناپذیری دارد.این موارد را به اختصار ذکر میکنیم.شستشوی فرش به صورت دستی باعث زرد شدن و زرد ماندن ریشه ها می شود.هرچقد رکه محیط مناسبی برای خشک کردن فرش موجود باشد اما نهایتا مقداری آب در تار و پود ریشه ها باقی خواهد ماند.باقی ماندن مواد شوینده در بافت فرش سبب بوی بد فرش،بی ارزش شدن بافت فرش،آسیب دیدن آن می شود.حتی در بسیاری از قالی شویی های سنتی به علت کم بودن زمان در خشک شدن فرش ها،عجله،فرش ها با سرعت بالا و ریسک خطر زیادی خشک می شوند که این امر سبب آسیب رساندن به فر ش می شود وازچشم مشتری پنهان می ماند.

تفاوت هزینه ی شستشوی فرش با روش سنتی و دستگاه تمام اتوماتیک

گمان اولیه ی تمام افراد این است که شستشوی سنتی روشی مقرون به صرفه است.این تصور کاملا غلط بوده و سبب آسیب های مالی جدیتری خواهد شد.علاوه بر میزان برنامه ریزی نشده ی استفاده از آب و مواد شوینده،در شستشوی فرش با روش سنتی،میزان انرژی و زمان زیادی هد رخواهد رفت.نتیجه ی کار اصلا قابل ملاحظه نخواهد بود.عمر فرش کوتاه خواهد شد.درشستشوی فرش با دستگاه در قالیشویی گلبرگ تمام عوامل کنار هن قرار گرفته است تا ریسک ها و هزینه های شما مقرون به صرفه و مناسب باشد.هزینه ای که شما برای شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک می دهید، هزینه ی آسودگی خیال دربرابر آسیب به فر ش است.

قالیشویی گلبرگ

آنچه که در قالیشویی گلبرگ به ما ایمان و انگیزه می دهد لبخند رضایت مشتریان است.ما بصورت شبانه روزی درتلاشیم تا بهترین عوامل انسانی را کنارهم قرار بدهیم و در راستای بهبود کیفیت کار تلاش کنیم.شستن فرش با دستگاه تمام اتوماتیک در قالیشویی گلبرگ، سندی بر این مدعاست.آنچه که سالهاست باعث سرافرازی و افتخار ما شده است،رضایتمندی و اعتماد شماست.

درقالیشویی گلبرگ،تیمی از متخصصان با کمترین دخالت نیروی دست،اما با دخیل کردن تجربه و تخصص حرفه ای جهت انجام خدمات گرد آوری شده اند.

سخن پایانی

استفاده از مدرن ترین تکنولوژی روز دنیا برای شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیک،معقولانه ترین و مناسب ترین راه برای شستشوی فرش است.در این روش هیچ آسیبی به فرش وارد نمی شود.حفظ عمر و کیفیت فرش مهم ترین ملاحظه ی کاری مااست.نتیجه نهایی اینکه براساس پارامترهایی قابل دفاع، شستشوی فرش با روش تمام اتوماتیک فواید بسیاری دارد که این فواید روش های شستشوی قبلی و سنتی را به کلی منسوخ می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.