امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

اسلایم در طول چند سال اخیر به یکی از پرطرفدارترین بازی‌های کودکانه تبدیل شده است. بدون شک بازی با اسلایم برای کودکان بسیار جذاب و سرگرم‌کننده بوده و سبب تقویت سیستم عصبی آن‌ها، شکوفایی خلاقیت و استعداد، تقویت دست و تحریک حس لامسه آن‌ها می‌شود. اما این بازی محبوب کودکانه می‌تواند برای والدین مزاحم باشد. چرا که این ماده بسیار چسبناک بوده و زمانی که به فرش و مبل‌های گران‌قیمت می‌چسبد، پاک کردن آن‌ دشوار است. در این راهنما قصد داریم با روش پاک کردن اسلایم از روی فرش آشنا شویم. اگر شما هم از دست لکه‌های چسبناک اسلایم خسته شده‌اید، تا انتهای مطلب همراه ما باشید!

پاک کردن اسلایم از روی فرشروش پاک کردن اسلایم از روی فرش

برای تمیز کردن اسلایم از روی فرش روش‌های مختلفی وجود دارد. تمامی این روش‌ها بسیار ساده بوده و همه افراد می‌توانند به راحتی با به‌کارگیری آن‌ها لکه‌های چسبناک اسلایم را از روی سطوح مختلف پاک کنند. بنابراین زمانی که کودک دلبندتان اسلایم را روی فرش چسباند عصبانی یا نارحت نشوید، آرامش خود را حفظ کرده و به روش زیر عمل کنید:

قالیشویی شمال تهران به شما پیشنهاد می‌دهد که در اولین قدم برای پاک کردن اسلایم از روی فرش، قسمت‌های اضافی اسلایم را از روی سطح فرش به کمک یک قاشق یا چاقو بردارید. برای انجام این کار بهتر است قاشق مورد نظر را از قسمت کناره به سمت مرکز کشیده و تا جای ممکن اسلایم را از روی سطح فرش بلند کنید. توجه داشته باشید که حین برداشتن اسلایم به بافت فرش آسیبی وارد نشود.

پس از اینکه اسلایم مرطوب را از روی فرش برداشتید، مخلوطی از الکل و و آب گرم با نسبت یک سوم آب و دو سوم الکل درست کرده و روی سطح فرش بکشید. پس از اینکه تکه‌های اسلایم به طور کامل از روی فرش برداشته شد، همان قسمت را با استفاده از یک حوله پنبه‌ای سفید خشک کنید. توجه داشته باشید که نباید حوله را خیلی محکم روی سطح فرش کشید، چرا که این کار می‌تواند به الیاف فرش آسیب وارد کند.

چنانچه اسلایم مرطوب به طور کامل از روی فرش برداشته نشد می‌توانید مراحل فوق را مجددا تکرار کنید. توجه داشته باشید که برای تکرار مراحل و پاک کردن اسلایم از روی فرش می‌بایست از یک کاسه جدید مخلوط تمیزکننده استفاده کنید. پس از اتمام لکه‌گیری و خشک شدن فرش می‌توانید از جاروبرقی جهت مکیدن  قطعات خشک شده بهره ببرید. لازم به ذکر است که استفاده از جاروبرقی به بازیابی الیاف کرکی فرش کمک می‌کند.

روش پاک کردن اسلایم از روی فرشروش پاک کردن اسلایم خشک از روی فرش

در برخی موارد ممکن است در لحظه متوجه ریختن اسلایم روی سطح فرش نشوید و زمانی آن را ببینید که لکه‌های اسلایم روی بافت فرش خشک شده باشد. البته نگران نباشید چون برای پاک کردن اسلایم از روی فرش نیز روش‌های ساده‌ای وجود دارد.

بهترین قالیشویی تهرانپارس پیشنهاد می‌دهد در اولین قدم دقیقا همانند پاک کردن اسلایم مرطوب، ابتدا هرگونه اسلایم اضافی که روی فرش باقی مانده است را با استفاده از انگشت یا چاقو بردارید. توجه داشته باشید کشش یا تراشیدن فرش سبب از بین رفتن و آسیب دیدن الیاف آن می‌شود، بنابراین این کار را انجام ندهید.

در مرحله دوم، چند تکه یخ را روی تکه‌های اسلایم خشک باقی مانده قرار دهید و صبر کنید اسلایم یخ بزند و سپس آن را از فرش جدا کنید. یخ زدن تکه‌های اسلایم خشک باقی مانده روی فرش می‌تواند در حذف راحت‌تر آن‌ها کمک کند.

در صورتی که با یک بار انجام دادن مراحل فوق تمامی تکه‌های اسلایم از روی فرش پاک نشد، می‌تونید این عمل را دوباره تکرار کرده و در نهایت منتظر بمانید تا فرش کاملاً خشک شود. پس از اتمام مراحل نظافت، همانند پاک کردن اسلایم مرطوب از روی فرش، می‌توانید تمام ذرات باقی‌مانده اسلایم خشک را با کمک جاروبرقی پاک کنید.

روش پاک کردن اسلایم مرطوب از روی لباس و پارچه

چنانچه اسلایم به لباس، مبل، ملحفه یا هر پارچه دیگری چسبیده است، نگران نباشید زیرا حذف اسلایم از روی پارچه و لباس از آن‌چیزی که تصور می‌کنید آسان‌تر است. قالیشویی حکیمیه برای پاک کردن اسلایم از روی لباس و پارچه پیشنهاد می‌دهد طبق مراحل زیر عمل کنید:

در ابتدا برای حذف اسلایم از روی پارچه همانند پاک کردن اسلایم از روی فرش می‌بایست تکه‌های اضافی اسلایم مرطوب را از روی پارچه بردارید. سپس مقدار اندکی سرکه سفید روی لکه ریخته و پنج دقیقه منظر بمانید. سرکه حاوی اسید استیک سبب تمیز شدن لباس شما مثل روز اول می‌شود.

چنانچه در آن لحظه به سرکه سفید دسترسی ندارید اشکالی ندارد چرا که با کمک مواد دیگری هم می‌توان اسلایم مرطوب را از روی پارچه پاک کرد. به عنوان مثال می‌توان به جای سرکه از الکل استفاده کرد. علاوه بر الکل و سرکه، مالیدن مواد شوینده روی لکه و شست‌وشوی آن زیر آب گرم نیز برای از بین بردن کثیفی حاصل از اسلایم مناسب است.

چنانچه پاک کردن لکه اسلایم دشوار بود، می‌توانید با کمک یک برس این کار را انجام دهید. به عنوان مثال مسواک می‌تواند گزینه مناسبی برای حذف لکه‌های اسلایم‌ سخت باشد. پس از انجام این کار می‌توانید محل لکه را با استفاده از آب گرم و پودر شسته و آب‌کشی کنید. شست‌وشوی محل اسلایم با استفاده از آب سبب می‌شود تا لباس یا پارچه‌ای که توسط اسلایم کثیف شده است به طور کامل تمیز شود.

روش پاک کردن اسلایمروش پاک کردن اسلایم خشک از روی پارچه و لباس

چنانچه اسلایم روی مبل یا لباس خشک شده است، به این معنا نیست که دیگر نمی‌توان آن را از بین برد. تنها چیزی که برای انجام این کار مناسب است کمی صبر و حوصله و ابزار مناسب می‌باشد. قالیشویی شرق تهران پیشنهاد می‌کند برای شروع مراحل نظافت همانند پاک کردن اسلایم از روی فرش، قسمت‌هایی از اسلایم که قابل پاک کردن هستند را از روی سطح لباس یا پارچه جدا کنید.

سپس در وهله دوم دو ماده جوش شیرین و سرکه را باهم تا زمانی که تبدیل به خمیر شود مخلوط کنید. خمیر به دست آمده را به صورت لایه لایه روی اسلایم خشک مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. پس از این که خمیر خانگی مذکور خشک شد، آن را توسط یک حوله کاغذی و آب گرم پاک کنید تا پارچه به طور کامل تمیز شود.

با لکه‌های قدیمی اسلایم روی فرش چه کار کنیم؟

لازم است بدانید که اگر مدت زمان زیادی از ریختن اسلایم بر روی سطح فرش گذشته باشد، پاک کردن اسلایم از روی فرش کار ساده‌ای نخواهد بود. در چنین حالتی چگونه از دست این لکه‌های مزاحم می‎‌توان خلاص شد؟ در این صورت بهترین راه‌حل سپردن فرش به یک قالیشویی معتبر و حرفه‌ای است.

متخصصین قالیشویی با در دست داشتن ابزار و شوینده‌های متناسب با نوع لکه و بافت فرش در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرش را نظافت کرده و لکه را به طور کامل از بین می‌برند. زمانی می‌توان از کمک قالیشویی‌ها بهره برد که لکه اسلایم با کمک آب سرد و مایع ظرفشویی یا روش‌های ذکر شده در این راهنما از بین نمی‌رود.

مجموعه گلبرگ یکی از بهترین و معتبرترین قالیشویی‌ها در تهران است که می‌تواند فرش‌های گران قیمت شما را از هرگونه لکه‌ای پاک کند. در نتیجه برای پاک کردن اسلایم از روی فرش راه‌های گوناگونی وجود داشته و نیازی نیست که این بازی سرگرم‌کننده را از فرزندان خود دریغ کنید.

نحوه پاک کردن اسلایممراحل پاک کردن اسلایم از روی فرش توسط مجموعه گلبرگ

متخصصین مجموعه گلبرگ در ابتدای امر نوع لکه را تشخیص داده بر اساس آن بهترین مواد پاک‌کننده را مورد استفاده می‌دهند. البته ناگفته نماند که نوع فرش نیز در انتخاب نوع ماده شوینده بی‌تاثیر نیست. از این رو کارشناسان مجموعه گلبرگ نوع فرش دستباف یا ماشینی و همچنین قدرت فرش نو یا کهنه را در برابر مواد شوینده سنجیده و بهترین مواد شوینده را مورد استفاده قرار می‌دهند.

بنابراین چنانچه قصد پاک کردن اسلایم از روی فرش در خانه را دارید، بهتر است با نوع بافت فرش خود نیز آشنایی کامل باشید. چرا که انتخاب مواد شوینده نامناسب می‌تواند به بافت فرش شما آسیب رسانده و سبب خرابی آن شود.

 برای پاک کردن اسلایم از روی فرش بهتر است که نوع لکه و نوع بافت فرش خود را بشناسید. زمانی که بدانید لکه ناشی از چیست، به راحتی می‌توانید در صدد پاک کردن آن برآیید. در قالیشویی گلبرگ همانطور که ذکر شد در ابتدای امر نوع لکه و چیزی که سبب ایجاد آن شده است را تشخیص می‌دهند.

معمولاً به آسانی می‌توان از روی رنگ، غلظت و ماندگاری لکه نوع آن را تشخیص داد. به عنوان مثال زمانی که روی فرش چای ریخته باشد، در آن محل لکه زرد ایجاد شده و عدم نظافت و از بین بردن به موقع آن می‌تواند سبب زردی دائمی فرش شود. در مقابل لکه‌های چرب به مرور زمان روی سطح فرش خشک شده و سبب چسبیدن پرزهای فرش به یک‌دیگر و زردی ریشه‌ها خواهند شد.

سخن پایانی

در این راهنما با نحوه پاک کردن لکه اسلایم از روی فرش آشنا شدیم. برای پاک کردن اسلایم از روی فرش بهتر است طبق اصول پیش رفته و لکه‌های حاصل از اسلایم را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاک کنید. باقی ماندن لکه‌های اسلایم برای مدت طولانی فرآیند از بین بردن آن‌ها را دشوارتر خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش لکه‌برداری فرش می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.