امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

روش های تضمینی برای از بین بردن لکه چای از روی فرش

همه ما چای دوست داریم، کسی نیست که بعد از خوردن چای خستگی از تنش بیرون نرفته باشد. اما گاهی اوقات همین چای مشکلاتی را برای ما به وجود می آورد! همه ما می دانیم که اگر چای بر روی فرش یا موکت ریخته شود، لکه ای قهوه ای رنگ را بر روی فرش از خود به جای می گذارد، اما می دانید این لکه چگونه پاک می شود؟ اگر نمی دانید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید، ما قصد داریم بهترین روش های از بین بردن لکه چای از روی فرش را برای شما عزیزان شرح دهیم.

از بین بردن لکه چای از روی فرشنکات طلایی قبل از پاک کردن لکه چای

یکی از نکات طلایی که باید قبل از پاک کردن لکه چای بدانید، این است که سرعت عمل شما در هنگام پاک کردن لکه بسیار مهم است. برخی از افراد لکه چای را بعد از گذشت مدت زمان طولانی پاک می کنند، اینکار باعث می شود کار شما سخت تر شود. اگر لکه چای را بلافاصله بعد از ریخته شدن تمیز کنید، دردسر کمتری برای پاک کردن آن می کشید، اما اگر لکه چای مدت زیادی بر روی فرش باقی بماند، سخت تر از روی فرش پاک می شود.

قبل از اینکه از مواد شوینده برای پاک کردن لکه چای از روی فرش استفاده کنید، حتما قسمتی که لکه چای بر روی آن ریخته شده را با حوله تمیز و خشک دستمال بکشید، حوله خشک را به حالت ضربه زدن بر روی فرش بزنید، اینکار از ورود چای به بافت فرش جلوگیری می کند. گاهی اوقات روش های ساده بهترین گزینه برای از بین بردن لکه ها هستند، اگر مقدار زیادی چای بر روی فرش ریخته شده و هنوز بخشی از آن وارد بافت فرش نشده، می توانید آن بخش را به کمک قاشق از روی فرش بردارید.

بعد از اینکه بخشی از چای ریخته شده را از روی فرش برداشتید، مقدار کمی اب را بر روی فرش بریزید، اینکار باعث میشود، شما برای از بین بردن لکه چای از روی فرش دردسر زیادی نکشید. اگر اب را بر روی لکه چای بریزید از رقیق شدن آن جلوگیری می کنید، اگر لکه چای رقیق شود بافت فرش آسیب می بیند. اگر نکاتی که گفتیم را قبل از پاک کردن لکه چای رعایت کنید، برای از بین بردن لکه چای دردسر زیادی نخواهید کشید. در ادامه با ما همراه باشید تا روش های پاک کردن لکه چای را برایتان شرح دهیم.

 

از بین بردن لکه چای با جوش شیریناز بین بردن لکه چای با کمک جوش شیرین و آب

برای از بین بردن لکه چای از روی فرش، می توانید از سرکه سفید و آب استفاده کنید. برای پاک کردن لکه ابتدا 2/1 پیمانه سرکه سفید و آب را با یکدیگر ترکیب کنید، این دو ماده را داخل یک بطری تمیز بریزید و بطری را به خوبی تکان دهید تا ماده ها با یکدیگر ترکیب شوند. ترکیب جوش شیرین و آب را بر روی قسمتی که لکه دارد بریزد و خوب دستمال بکشید. اگر لکه چای زیاد بزرگ باشد، می توانید از مقدار محلول بیشتری استفاده کنید. استفاده از اب داغ برای پاک کردن لکه کار بسیار اشتباهی است، چرا که آب داغ لکه را بیشتر تثبیت می کند.

خمیر سه مرحله ای جوش شیرین و سرکه سیب

یکی از محلول های خانگی موثر در از بین بردن لکه چای از روی فرش، خمیر سه مرحله ای جوش شیرین و سرکه سیب می باشد. چرا سه مرحله ای؟ چون این خمیر در سه مرحله ساخته و استفاده می شود. در مرحله اول شما باید خمیر را درست کنید، برای اینکار باید جوش شیرین را داخل یک کاسه ی شیشه ای بریزید. بعد از ریختن جوش شیرین داخل کاسه باید سرکه سفید را نیز به جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین و سرکه سفید را به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید، بعد از ترکیب این دو ماده یک خمیر سفید رنگ به دست می آورید و مرحله اول را پشت سر می گذارید.

مرحله اول

در هنگام درست کردن خمیر باید به این نکته توجه داشته باشید که چه مقدار سرکه و جوش شیرین را با یکدیگر ترکیب می کنید، اگر خمیر خیلی سفت یا آبکی باشد در هنگام استفاده از خمیر با مشکل رو به رو می شوید. برای بدست آوردن یک خمیر خوب باید از جوش شیرین بیشتر استفاده کنید، اما خمیر را زیاد سفت نکنید که پخش کردن آن بر روی فرش سخت باشد. البته برای از بین بردن لکه چای از روی فرش می توانید، نسبت مواد را تغییر دهید.

 

مرحله دوم

در مرحله دوم شما باید خمیر بدست آمده را بر روی فرش پخش کنید، خمیر باید به خوبی بر روی فرش پخش شود. اگر خمیر به خوبی پخش نشود، لکه نیز به طور کامل پاک نمی شود. خمیری که درست کرده اید، باید تا 5 دقیقه بر روی لکه باقی بماند تا لکه را به طور کامل از بین ببرد.

 

مرحله سوم

در مرحله سوم شما باید خمیر را به کمک پارچه و اسفنج بر روی فرش فشار دهید، خمیر با حرکت دست شما به خورد بافت فرش می رود و لکه را از بافت فرش پاک می کند. یکی از نکته هایی که باید برای از بین بردن لکه چای از روی فرش رعایت کنید، این است که اسفنج را زیاد بر روی فرش نمالید، این کار لکه چای را بیشتر به بافت فرش می برد. برای پاک کردن خمیر بر روی فرش می توانید از حوله تمیز و خشک کمک بگیرید، البته برای پاک کردن خمیر از مرکز لکه اینکار را آغاز کنید.

 

محلول های پاک کننده لکه

اگر به نکاتی که در ابتدای مقاله شرح دادیم را مطالعه کرده باشید، به راحتی می توانید لکه چای را از بین ببرید. اما امروز محلول هایی نیز برای از بین بردن لکه های مختلف روی فرش ساخته شده اند، این محلول ها لکه های بسیار بزرگ را نیز از بین می برند. اگر محلول را استفاده کردید، اما مقداری از لکه بازهم باقی ماند، می توانید از سرکه سفید و آب سرد برای پاک کردن جای چای استفاده کنید. معمولا محلول های پاک کننده برای از بین لکه چای از روی فرش نیاز به 15 دقیقه زمان دارند.

از بین بردن لکه چای با نمک

نمک پاک کننده قوی لکه چای

یکی از قوی ترین پاک کننده های خانگی برای از بین بردن لکه چای از روی فرش، نمک می باشد. برای پاک کردن لکه چای به وسیله نمک باید اینگونه عمل کنید؛ ابتدا برای جلوگیری از نفوذ چای به بافت فرش محل لکه را با یک دستمال تمیز خشک کنید. در مرحله بعدی باید نمک را بر روی لکه چای پخش کنید، اگر نمک به خوبی بر روی فرش پخش نشود، لکه نیز از بافت فرش پاک نخواهد شد.

در مرحله بعدی باید مقداری سودا را بر روی لکه چای بریزید، برای از بین بردن لکه چای از روی فرش نباید آن را خیس کنید. خیس شدن فرش یعنی نفوذ چای به بافت فرش که پاک کردن آن بسیار سخت است. سودا را با یک دستمال خشک بر روی فرش پخش کنید، زمانی که سودا و نمک با یکدیگر ترکیب شوند لکه آرام آرام از روی فرش پاک می شود. برای پاک کردن سودا و نمک از روی فرش می توانید از آب سرد کمک بگیرید، بعد از اینکه سودا و نمک را از روی فرش پاک کردید، برای خشک کردن فرش می توانید آن را در هوای آزاد قرار دهید. برای آشنایی با روش های بی نظیر دیگر برای پاک کردن لکه چای مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

 

مایع ظرفشویی راحت ترین راه برای پا کردن لکه چای

یکی از راحت ترین روش ها برای از بین بردن لکه چای از روی فرش، استفاده از مایع ظرفشویی می باشد. برای پاک کردن لکه چای در این روش به وسایلی مثل مایع ظرفشویی، سرکه سفید، آب ولرم و دستمال فیبری یا اسفنج احتیاج دارید. قبل از اینکه لکه را پاک کنید، به وسیله یک دستمال خشک محل لکه را بمالید، این کار باعث می شود چای بیشتر به بافت فرش نفوذ نکند. در مرحله بعدی باید مایع ظرفشویی و سرکه سفید را با یکدیگر ترکیب کنید، البته برای ترکیب شدن بهتر این دو ماده باید دو لیوان آب ولرم را به آنها اضافه کنید.

در مرحله بعدی از بین بردن لکه چای از روی فرش با مایع ظرفشویی، باید با یک دستمال اسفنجی محلول ساخته شده را بر روی فرش بمالید. در این روش هر چقدر محلول بیشتر بر روی فرش مالیده شود، لکه بهتر پاک می شود. مالیدن اسفنج بر روی فرش باید به دفعات زیاد تکرار شود. بعد از اینکه لکه را به کمک اسفنج خوب پاک کردید، باید کف روی فرش را به کمک اسفنج و آب سرد پاک بردارید. در مرحله آخر زمانی که کف های روی فرش را پاک کردید، می توانید برای خشک کردن فرش از یک حوله خشک استفاده کنید. اگر فرش زیادی خیس شده است، می توانید آن را در فضای قرار دهید ولی اگر در آپارتمان زندگی می کنید و نمی توانید فرش را در هوای آزاد قرار دهید، می توانید برای خشک کردن فرش از سشوار کمک بگیرید.

آب از بین برنده لکه چای

یکی از بهترین و کم خرج ترین پاک کننده لکه چای، آب سرد است. بعد از اینکه چای بر روی فرش ریخته شد، می توانید کمی آب سرد را بر روی محل بریزید. آب سرد از رقیق و جذب شدن چای جلوگیری می کند، سپس برای از بین بردن لکه چای از روی فرش می توانید یک دستمال خشک را بر روی محل لکه بمالید. دستمال خشک چای و آب روی فرش را به خود جذب می کند و لکه را از بین می برد. بعد از اینکه دستمال را از روی فرش برداشتید، اجازه دهید فرش کمی خشک شود. زمانی که فرش کمی خشک شد، بر روی محل لکه جاروبرقی بکشید، این کار رطوبت اضافی فرش را می گیرد. برای فراگیری نکته های بیشتر با ما همراه باشید.

 

پاک کردن لکه با پودر بوره

تا به حال نام پودر بوره را شنیده اید، این پودر یکی از قوی ترین پاک کننده های لکه چای است. برای از بین بردن  لکه چای از روی فرش با این پودر باید پودر بوره را به کمک یک قاشق یا پیمانه بر روی محل لکه بپاشید. پودر بوره باید تمامی سطح لکه چای را بپوشاند تا لکه به خوبی پاک شود. برای خرید پودر بوره می توانید به فروشگاه های مواد غذایی مراجعه کنید.  این پودر به عنوان یک ماده شوینده در فروشگاه های مواد غذایی به فروش می رسد.

 

یکی از نکاتی که باید در هنگام استفاده از پودر بوره به آن توجه داشته باشید، رنگ فرش منزلتان است. اگر فرش تیره رنگ باشد، باید ابتدا پودر را در بخشی که کمتر در معرض دید است بریزید. اگر پودر به رنگ فرش آسیب زد، از استفاده آن صرف نظر کنید. در مرحله بعدی باید یک پارچه خشک و تمیز را داخل آب بگذارید، پارچه را از آب بیرون بیاورید و به خوبی آب آن را بگیرید. پارچه نباید هیچگونه ابی داشته باشد، پارچه مرطوب را بر روی محل لکه قرار دهید.

 

به وسیله قاشق یا هر وسیله دیگری که پودر را به خوبی پخش کند، پارچه را بر روی فرش فشار دهید. این کار باعث می شود پودر بوره به خوبی لکه های چای در خود حل کند و از بین ببرد. یکی از نکاتی که باید برای از بین بردن لکه چای از روی فرش به آن توجه داشته باشید، این است که قاشق یا هر وسیله دیگری را باید از مرکز پارچه به بیرون فشار دهید.

 

در مرحله آخر باید پارچه مرطوب را از روی محل لکه بردارید و آن قسمت را شستشو دهید. برای خشک کردن محل لکه می توانید از حوله خشک استفاده کنید. برای شستشوی محل لکه باید با پارچه خیس به فرش ضربه بزنید، البته برای شستشو می توانید از اسپری آب سرد نیز استفاده کنید. برای خشک کردن کامل فرش به جز دستمال خیس می توانید از سشوار یا جاروبرقی استفاده کنید.

 

قالیشویی مجیدیه

اگر تمامی روش هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را انجام دادید و نتوانستید، لکه را پاک کنید! می توانید از قالیشویی کمک بگیرید. قالیشویی مجیدیه با شستشوی حرفه ای فرش با کمک دستگاه های قالیشویی تمامی لکه های فرش شما را از بین می برد. قالیشویی یکی از روش های تضمینی برای از بین لکه چای از روی فرش است. از اینکه ما را تا اینجای مقاله همراهی کردید، از شما متشکریم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.