امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین

لکه چای و قهوه از رایج‌ترین آلودگی‌های ایجاد شده روی فرش می‌باشند. این مطلب به از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین اختصاص دارد. البته توصیه‌هایی که در این آموزش داده شده است به شما در پاک کردن سایر لکه‌ها هم کمک می‌کند. پس با مطلبی که قالیشویی گلبرگ برای شما تهیه کرده است همراه باشید.

مراحل روش از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرینمراحل اولیه تمیز کردن لکه چای از روی فرش

وقتی مایعی مانند چای روی فرش میریزد یک سری مراحل اولیه در تمیز کردن آن وجود دارد که باید رعایت شود. اگر آنچه گفته میشود را رعایت نکنید، کار تمیز کردن لکه چای از روی فرش مشکل‌تر میشود. بنابراین قبل از اینکه در مورد پاک کردن لکه چای فرش با جوش شیرین صحبت کنیم، به این مراحل می‌پردازیم.

در مرحله اول وقتی که چای روی فرش میریزد با یک قاشق تمیز، آن را به آرامی از روی فرش جمع کنید و در ظرفی بریزید.

مقداری از چای را می‌توان به خوبی با این کار از درون فرش خارج کرد.

سپس با یک دستمال تمیز پارچه‌ای و خشک، باید اقدام به خشک کردن چای باقی مانده کنید به این شکل که باید دستمال را روی لکه قرار داده و کمی فشار بدهید، سپس آن را در ظرفی چلانده و دوباره این عمل را تکرار کنید یا اینکه از یک دستمال دیگر برای بار دوم استفاده کنید.

توجه کنید که نباید دستمال را روی فرش بکشید، چون در این صورت لکه پراکنده شده و بخش بیشتری از فرش را آلوده میکند. بهترین روش پاک کردن آن با دستمال این است که دستمال را روی لکه قرار داده و فشار بدهید.

دستمال باید تمیز و نخی باشد که بهتر بتواند چای را به خود جذب کند.

بعد از مراحلی که گفته شد، حالا نوبت به ادامه پاکسازی لکه میرسد که روش از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین است.

روش از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین

جوش شیرین یکی از رایج‌ترین مواد خانگی است که برای تمیز کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده هم ارزان است و هم کاربردهای زیادی دارد.

برای پاک کرده لکه چای فرش با جوش شیرین باید آن را با آب ترکیب کنید. در یک لیوان آب سرد، سه یا چهار قاشق جوش شیرین بریزید. سپس آن را مخلوط کرده و پارچه‌ای تمیز یا یک برس را به آن آغشته کرده و روی لکه بکشید تا تمیز شود.

روش از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیریناز این روش برای لکه‌های کهنه نیز می‌توان استفاده کرد. یعنی اگر لکه چای قدیمی شده و حالا خشک شده است. می‌توانید از این محلول برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

بعد از اتمام کار، باید با یک پارچه سفید و خشک، آن را تمیز کنید. تا حد امکان رطوبت را از فرش خارج کنید و صبر کنید تا فرش خشک شود. سپس بررسی کنید که آیا لکه کاملا تمیز شده است یا خیر.

در صورتی که برای تمیز کردن لکه با مشکل روبرو شدید و لکه تمیز نشد می‌توانید فرش را به قالیشویی گلبرگ بسپارید تا آن را تمیز کند. این قالیشویی به صورت تضمینی و تخصصی انواع لکه فرش را می‌تواند تمیز کند.

تمیز کردن فرش با سرکه یا از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین، روش‌های خانگی و البته موثری هستند اما در پاک کردن لکه‌های خیلی قوی مانند: پاک کردن لاک از روی فرش ممکن است موفق نباشند. بنابراین بهترین راه حل پاک کردن هرگونه لکه مراجعه به قالیشویی است. قالیشویی با استفاده از مواد شوینده و پاک کننده درجه یک و با آگاهی از انواع فرش می‌تواند بدون اینکه آسیبی به فرش شما وارد شود، به خوبی لکه را از فرش پاک نماید.

شستشوی فرش و برطرف کردن لکه فرش

فرش در دنیای امروز از کالای گران قیمت و با ارزش محسوب میشود. فرش‌های جدید اکثرا به رنگ روشن هستند. ممکن است این سوال را داشته باشید که برای شستن فرش سفید چه باید کرد؟

فرش سفید یا کرمی رنگ حساس‌تر بوده و هم سریع‌تر کثیف میشود و هم وقتی چیزی روی آن بریزد، لکه پررنگ‌تری برجای میگذارد.

در شستن فرش سفید نباید از آب داغ استفاده کرد چون برخی فرش‌ها ممکن است رنگ پس بدهند و اگر فرش سفید باشد، این رنگ کاملا در قسمت‌های سفید فرش قرار میگیرد و فرش خراب میشود.

همچنین از شوینده‌های خیلی قوی نباید استفاده کرد. شوینده‌های قوی باعث میشوند که همین اتفاق برای فرش تکرار شود. 

بهتر است شستن فرش‌های سفید را به قالیشویی بسپارید. قالیشویی گلبرگ علاوه بر پاک کرده لکه‌ها، شست و شوی انواع فرش ماشینی و دستباف را به بهترین شکل و با قیمت مناسب انجام میدهد.

قالیشویی گلبرگ در تهران فعالیت میکند و مناطق مختلفی از این شهر را پوشش میدهد. اگر به دنبال قالیشویی شرق تهران یا قالیشویی شمال تهران هستید، گلبرگ به شما پیشنهاد میشود.

قالیشویی گلبرگ به خاطر استفاده از دستگاه‌های بروز و حرفه‌ای قادر است تعداد زیادی فرش را در مدت زمان کوتاهی به بهترین نحو شسته و آنها را در گرمخانه‌های خود خشک کند.

از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرینشسته شدن فرش در قالیشویی برخلاف شسته شدن به صورت دستی آسیب بسیار کمتری به فرش وارد میکند و باعث پوسیدگی آن نمی‌شود. بنابراین در صورت وجود لکه‌های متعدد یا جواب نگرفتن از روش از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین یا سرکه، می‌توانید از خدمات قالیشویی گلبرگ استفاده کنید.

جمع بندی

از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین یکی از روش‌های رایج خانگی است که هزینه‌ای ندارد اما اگر فرش شما نو یا گران قیمت است باید در استفاده از این روش دقت کنید. وقتی چای روی فرش ریخته شد فورا آن را خشک و تمیز کنید چون در صورتی که بماند، باعث قهوه‌ای شدن آن قسمت میشود. 

تا زمانی که چای تازه است، میتوان فورا آن را از فرش پاک کرد و فرش را با آب تمیز کرد تا کاملا چای از آن خارج شود. اما اگر آن را رها کنید تا چای خشک شود، آنوقت فرش رنگ تیره‌تری به خود میگیرد و لکه‌ای تیره در آن ایجاد میشود مخصوصا اگر رنگ فرش روشن یا سفید باشد.

فرش به این علت که فضای زیادی را اشغال میکند و در زیر پای افراد قرار دارد، امکان ریختن هرگونه مواد غذایی یا رنگی روی آن بسیار بالا می‌باشد.

افراد بعد از رخ دادن چنین اتفاقی شروع به انجام اقداماتی خانگی برای تمیز کردن لکه میکنند، اگر از آگاهی کافی در این زمینه برخوردار نباشند ممکن است به فرش آسیب برسانند. به عنوان مثال استفاده از شوینده‌های قوی یا سفید کننده‌ها مانند وایتکس به فرش آسیب جدی وارد میکنند. بنابراین دقیقا طبق آنچه گفته میشود عمل کنید و اگر لکه‌ای قوی‌تر بود و پاک نشد آن را به قالیشویی بسپارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.