امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

آیا می دانید برای شستن فرش سفید چه باید کرد؟ آیا با بهترین روش ها برای شست وشوی فرش سفید آشنا هستید؟ آیا باید شستشوی این فرش ها را به قالیشویی در پیروزی یا دیگر مناطق تهران بسپاریم یا به تنهایی انجام دهیم؟

فرش های سفید و رنگ روشن باعث بزرگتر نشان داده شدن فضای سالن می شوند و زیبایی و جلوه خاصی به محیط خانه می دهند. البته تمیزی و نظافت فرش ها نقش پررنگی در زیباتر دیده شدن فضا و محیط خانه دارد.

اما متاسفانه فرش های سفید و رنگ روشن بسیار سریع تر و بیشتر از فرش ها با رنگ های تیره کثیف می شوند. همچنین در شستشوی فرش سفید باید دقت عمل بسیار بالاتری داشته باشیم. زیرا در غیر این صورت چرک مرده باقی می مانند و باعث کاهش زیبایی فضا خواهند شد.

بنابراین اگر شما نیز فرش سفید دارید، در ادامه با ما همراه بشید تا با آشنایی با روش های شستشوی اصولی فرش سفید فرش هایی به زیبایی روزهای اول داشته باشید.

برای شستن فرش سفید چه باید کرد؟برای شستن فرش سفید چه باید کرد؟

اگر شما نیز فرش سفیدی در منزل یا محل کار خود دارید و می‌خواهید آن را شستشو دهید، پیش از هر چیز باید بدانید که قبل از شستن فرش سفید باید برخی نکات را رعایت کنید. زیرا در غیر این صورت نه تنها در این کار موفق نخواهید بود بلکه عملکرد نامناسب شما باعث از بین رفتن بافت و رنگ فرش می شود.

برخی از این نکات مهم برای شستن فرش سفید عبارت هستند از:

  • قبل از شستن فرش سفید باید چک کنیم که فرش ما رنگ پس ندهد. برای چک کردن فقط کافی است یک دستمال خیس روی فرش بکشیم تا متوجه شویم که آیا فرش رنگ پس می دهد یا خیر؟
  • دومین نکته این است که پیش از شستن فرش سفید باید حتما چک کنیم که فرش مو یا پرز نداشته باشد. اگر فرش پرز داشت، بهترین روش برای جمع کردن مو و پرز فرش استفاده از حوله و آب است. به طوری که باید مقداری آب را روی فرش بپاشید و سپس حوله را روی فرش بکشید تا پرزها و موها را به خود جذب کند

روش شستن فرش سفید

آیا هنوز می پرسید برای شستن فرش سفید چه باید کرد؟ برای پاسخ به این سوال شما در این قسمت می خواهیم به بررسی روش های خانگی برای شستشوی فرش سفید بپردازیم. اگر شما می خواهید فرش سفید خود را در خانه شستشو دهید و قصد دارید فقط قسمتی از فرش را بشویید، کافی است که مواد شوینده مورد نظر را با آب روی همان قسمتی که قرار است شسته شود، بریزید.

اما اگر قصد دارید کل فرش را شستشو دهید، بهتر است که بعد از شستشو فرش را لول کنید و بگذارید آب فرش خالی شود. سپس فرش را پهن کنید و در معرض هوا قرار دهید. علاوه بر این ها در ادامه با روش های دیگر برای شستشوی این فرش ها به صورت جزئی تر آشنا می شوید:

محلول آب ولرم با صابون مایع

بهترین ماده ای که پیشنهاد می شود برای شستن فرش های سفید استفاده کنید، صابون های مایع همراه با آب هستند. همچنین بهتر است که شامپو فرش ها را در آب قاطی کنید تا اینکه به صورت مستقیم روی فرش بریزید. زیرا در این صورت آسیب کمتری به بافت فرش وارد می شود.

محلول آب ولرم همراه با شامپو فرش و اندکی سرکه را قاطی کنید و روی لکه مورد نظر بریزید. سپس با فرچه مخصوص چندین بار روی لکه بکشید تا لکه کاملا از بین برود. اگر لکه شما خیلی مقاوم بود، می توانید از مقدار کمی مایع سفید کننده نیز استفاده کنید. با توجه به لکه ای که روی فرش شما است، باید ماده شوینده مناسب را انتخاب کنید.

پاک کردن لکه های فرش سفید با سرکه و حوله گرم

یکی دیگر از راه ها در پاسخ به این سوال که برای شستن فرش سفید چه باید کرد، این است که لکه مورد نظر را با استفاده از اتو برطرف کنید. برای این کار ابتدا محلی از فرش که لکه دار است را به محلول آب و سرکه آغشته کنید و بگذارید چند دقیقه محلول آب و سرکه روی لکه یا کثیفی فرش باقی بماند.

سپس با یک حوله گرم شده چندین بار روی لکه بکشید. در این شرایط گرما و فشاری که وارد می شود، باعث نابودی لکه ها و تمیزی فرش شما خواهد شد. در صورتی که نمی توانید از این روش ها استفاده کنید و به دنبال شیوه آسان تری هستید، می توانید از مراکز قالیشویی در نیرو هوایی یا مناطق دیگر کمک بخواهید.

شستشوی فرش سفید با تمیز کننده های عمیق فرش

اکثرا پاک کننده های موجود در بازار پاک کننده های قوی و مناسبی برای از بین بردن لکه ها هستند اما اگر شما کسی هستید که به محیط زیست اهمیت زیادی می دهید، می توانید از محلول سرکه، چند قطره روغن، آب اکسیژنه و مایع ظرف شویی و مایع نرم کننده استفاده کنید.

این محلول هم به محیط زیست صدمه وارد نمی کند و هم قدرت پاک کنندگی بالا و به اندازه پاک کننده های موجود در بازار را خواهد داشت. چنان که اگر فرش خود را با این مواد شستشو دهید، بسیار تمیز و براق می شود.

شستن فرش سفید در قالیشوییشستن فرش های سفید با جوش شیرین

اگر می پرسید علاوه بر روش های گفته شده، برای شستن فرش سفید چه باید کرد، باید بدانید یکی دیگر از راه ها استفاده از جوش شیرین است. برخی از لکه ها مانند روغن به سادگی سایر لکه ها از بین نمی روند. اینجا است که جوش شیرین راه حل مناسبی برای از بین بردن لکه های روغنی و شستن فرش سفید محسوب می شود.

استفاده از این مواد حتی برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن لبنیات نیز راه حل بسیار مناسبی است. بدین صورت که جوش شیرین را روی لکه مورد نظر می ریزید و منتظر می مانید تا کاملا لکه جذب جوش شیرین شود. سپس با یک دستمال نمدار لکه را پاک کنید.

شستشوی لکه لاک روی فرش سفید با الکل!

آیا تا به برای شما پیش آمده است که به هر دلیل لاک روی فرش سفیدتان بریزد؟ در این رابطه باید بدانید برای از بین بردن لکه لاک روی فرش، پیش از هر چیز باید صبر کنید تا لکه کاملا خشک شود. سپس بعد از خشک شدن با چاقو لکه را خرد کنید. بعد از آن مقداری الکل را به یک دستمال آغشته کنید و روی لکه بکشید. به این شکل دیگر نگران ماندگاری لکه لاک روی فرش سفیدرنگ خود نخواهید بود.

در صورتی که فرصت یا توانایی انجام این مراحل را ندارید، می توانید از مراکز قالیشویی در تهرانپارس یا دیگر مجموعه های فعال در این زمینه در مناطق مختلف تهران کمک بخواهید.

یخ پاک کننده بسیار قوی برای فرش های سفید!

یکی دیگر از روش های موجود در پاسخ به سوال برای شستن فرش سفید چه باید کرد، استفاده از یخ است. اگر قصد جابه جایی وسایل خود را بعد از طولانی مدت داشته باشید، حتما شاهد رد مبل ها روی فرش و فرورفتگی فرش خواهید بود.

مخصوصا اگر وسایل و مبل های شما سنگین باشند و فرش شما سفید باشد. اما با این روش شستن فرش سفید هیچ جای نگرانی نیست. زیرا می توانید با استفاده از یک تکه یخ این مشکل را برطرف کنید. همچنین یخ برای پاک کردن آدامس روی فرش سفید یا رنگی بسیار کاربردی و مفید است.

 

شستن فرش سفید در قالیشویی بسپاریم بهتر است یا منزل؟

روش شستشوی فرش سفید

حال که با روش های خانگی شستن انواع فرش سفید آشنا شدید، شاید برخی از شما زمان یا توانایی کافی برای انجام این روش ها را نداشته باشید یا بپرسید آیا این روش ها مانند قالیشویی فرش را تمیز می کنند؟ همچنین این ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا بهتر است شستشوی فرش خود را به قالیشویی بسپارید یا به تنهایی این کار را انجام دهید؟

پاسخ به این سوالات شما به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی برای شستن فرش سفید خود در منزل وارد عمل می شوند و وقت و انرژی بسیار زیادی برای شستشوی فرش صرف می کنند و در نهایت به نتیجه مطلوب خود نمی رسند.

همچنین بسیاری از افراد با اعمال روش های نادرست برای شستن فرش سفید باعث درهم آمیختن رنگ فرش و بهم ریختن بافت فرش نیز می شوند. البته برخی از افراد نیز موفق عمل می کنند. اما توجه داشته باشید که شستشوی فرش در منزل علاوه بر سختی و صرف زمان زیاد، نیازمند آب فراوان و مواد شوینده بسیار است.

بنابراین با توجه به این نکات اگر نمی دانید برای شستن فرش سفید چه باید کرد، بهتراست که شستن فرش سفید را به افراد کاربلد و متخصص و با تجربه بسپارید. در صورت شستن فرش سفید در قالیشویی، فرش شما در کم ترین زمان و به بهترین شکل ممکن شسته می شود.

زیرا مراکز معتبر مانند قالیشویی در شمال تهران و دیگر مناطق با استفاده از جدیدترین متدهای شستشو و مناسب ترین روش شستشو برای فرش سفید، فرش های شما را تمیز و خالی از هرگونه آلودگی می کنند.

بنابراین اگر جز آن افرادی هستید که نمی دانند از چه مواد پاک کننده ای استفاده کنند و احتمال دارد با روش هایی نامناسب باعث خراب فرش سفید خود شوید، بهترین راه مراجعه به مراکز قالیشویی است.

شستشوی فرش سفیدنتیجه

در این مقاله تلاش کردیم تا به پاسخ سوال برای شستن فرش سفید چه باید کرد، بپردازیم. به طوری که در ابتدا نکات مهمی که بی توجهی به آن ها باعث خرابی فرش شما می شود، ذکر شد. همچنین دانستید که با چندین روش گوناگون می توانید فرش های سفید خود را در منزل شستشو دهید و تمیز کنید.

از جمله این روش ها به شستشو با سرکه و حوله گرم، شستشو با الکل، شستشو با جوش شیرین وغیره اشاره شد. علاوه بر این ها متوجه شدید که اگر فرصت کافی برای شستشوی فرش های خود با این روش ها را ندارید، بهتر است این کار را به مراکز قالیشویی در رسالت و دیگر مناطق تهران بسپارید.

در این صورت دیگر هیچ گونه نگرانی از بابت خرابی بافت یا رنگ فرش خود نخواهید داشت و فرشی تمیز و زیبا را دریافت می کنید. در نهایت باید بدانید یکی از بهترین مراکز قالیشویی در تهران مجموعه گلبرگ است که کلیه خدمات شستشوی فرش را به بهترین شکل انجام می دهد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.