امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

توجه کنید مجموعه قالیشویی گلبرگ فرش‌های شما را به نحوی شستشو می‌دهد که ریشه‌های آن آسیب نبیند و عملیات سفید کردن ریشه فرش را هم انجام می‌دهد.

شستن ریشه فرش در خانه یکی از کارهای است که نیاز به تجربه دارد و سخت‌ترین قسمت شستشوی فرش است. تمیز نگه داشتن و سفید کردن ریشه فرش جذابیت و جلوه و زیبایی فرش را چند برابر می‌کند.

اما زمانی که شما با زحمت خیلی زیاد و حتی با وسواس خیلی زیاد فرش را می‌شویید و بعد از آن اقدام به شستن ریشه فرش در خانه می‌کنید. بعد از اتمام کار می‌بینید ریشه‌های فرش تیره و کدر شده‌اند و رنگ گرفته‌اند.

در این حال است که احساس می‌کنید تمام زحمات شما بر باد رفته است؛ هیچ نگران نباشید؛ روش سفید کردن ریشه فرش بسیار ساده است، کافی است چند نکته‌ی کاربردی را رعایت کنید.

در ادامه بهترین روش تمیز کردن ریشه فرش را بررسی کرده‌ایم. قبل از بررسی چگونگی سفید کردن ریشه فرش، علت تیره شدن ریشه فرش بعد از شستشوی فرش را بیان می‌کنیم.

بهترین روش تمیز کردن ریشه فرشآثار روش شستن ریشه فرش غیر اصولی

اگر شما فرش را به روش غیر اصولی شستشو بدهید یا به یک قالیشویی نامعتبر بدهید ریشه‌های فرش شما ممکن است تیره بشود شستشوی فرش و سفید کردن ریشه فرش خود را با اطمینان کامل به مجموعه قالیشویی گلبرگ بسپارید.

برای زیباتر شدن فرش ، ریشه‌های آن را سفید یا حتی شیری رنگ می‌کنند. رنگ سفید و شیری در کل کثیفی را زودتر به خود می‌گیرد و واضحتر نشان می‌دهد. به همین خاطر ریشه‌های فرش کثیف می‌شود و ظاهری  زشت به فرش می‌دهد و جلوه و زیبایی فرش را می‌گیرد. اما دلایل زرد شدن و تیره شدن ریشه‌های فرش چیست؟

  • مواد شوینده غیر استاندارد و نا مناسب : استفاده از مواد شوینده‌ی نامناسب برای شستشوی فرش و رفتن این مواد شوینده به ریشه‌ی فرش باعث می‌شود ریشه فرش رنگ به خود بگیرد. اولین اقدام باید مواد شوینده‌ی مناسب برای الیاف فرش و ریشه‌های فرش استفاده شود.
  • شستشو با آب داغ: شاید شما در این فکر باشید که شستشوی فرش با آب داغ باعث تمیزتر شدن و درخشان‌تر شدن آن است. اما بر خلاف باور اکثریت شستشو فرش با آب داغ باعث می‌شود فرش رنگ خود را از دست بدهد، و رنگ ریشه‌ها هم تیره شود. تغییر رنگ فرش و ریشه‌های فرش بیشتر برای فرش‌های که از نخ پشم استفاده شده است رخ می‌دهد . ولی در هر صورت بهتر است از آب داغ برای شستشوی فرش استفاده نشود.
  • شستشو و خشک کردن غیر اصولی: علاوه بر اینکه روش شستشو فرش باید اصولی باشد روش خشک کردن آن هم باید اصولی باشد، تا ریشه‌های آن آسیب نبیند و رنگ به خود نگیرد. شستشوی فرش در خانه و شستن ریشه فرش در خانه به روش‌های سنتی که فرش را شستشو می‌دهند و بر روی یک ارتفاع آویزان می‌کنند تا خشک شود. باعث می‌شود آب داخل فرش به سمت ریشه سرا زیر شود و باعث شود قسمت‌های از ریشه‌های که در مسیر سرا زیر شدن آب هستند رنگ به خود بگیرند.

بهترین روش تمیز کردن ریشه فرش با مواد شویندهروش سفید کردن ریشه فرش

برای سفید کردن ریشه فرش راه‌های بسیار زیادی وجود دارد ما در ادامه بهترین روش تمیز کردن ریشه فرش را عنوان می‌کنیم.

  • پاک کردن فرش با سفید کننده‌ها

 متداول‌ترین روش سفید کردن ریشه فرش استفاده از سفید کننده‌ها است به این صورت که در مرحله‌ی اول فرش را روی سطحی که شیب ملایم دارد پهن کنید و همه‌ی ریشه‌های فرش را با انگشت مرتب کنید تا صاف شود.

در مرحله‌ی بعد با استفاده از سفید کننده ریشه‌های فرش را شستشو بدهید توجه داشته باشید مواد سفید کننده به خود فرش نرسد که بافت فرش را از بین می‌برد.

  • پاک کردن فرش با سرکه: در این روش باید از سرکه سفید برای شست‌وشو فرش استفاده کنید. این روش حتی برای مواقعی که با سفید کننده ریشه فرش تمیز نشد هم می‌توان استفاده کرد. پاک کردن ریشه فرش با سرکه خود چندین روش دارد.

روش اول پاک کردن ریشه فرش با سرکه و مخلوط نمک است

برای پاک کردن فرش با سرکه باید سرکه سفید را با نمک مخلوط کنید تا تمیزتر بشود. باید ترکیب ۲ قاشق سرکه و ۲ قاشق نمک را در نیم لیتر آب مخلوط کنید و هم بزنید. بعد از آن باید ریشه‌ها را با انگشت صاف و مرتب کنید و با استفاده از یک پارچه‌ی تمیز روی ریشه‌ها بکشید تا تمیز شود.

 

 

روش دوم پاک کردن ریشه فرش با سرکه و جوش شیرین است

این روش که مناسب فرش دستباف هم هست باید سرکه سفید را با جوش شیرین ترکیب کنید. سپس مانند پاک کردن ریشه فرش با سرکه و نمک، با استفاده از یک پارچه تمیز یا فوم ریشه‌ها را پاک کنید و این کار را تکرار کنید تا ریشه‌ها کاملاً تمیز و سفید بشود و اثری از کثیفی و کدری روی آن نباشد. بعد از این کار ریشه‌ها را شستشو دهید و باید صبر کنید تا خشک شود و روی آن راه نروید.

توجه کنید زیاده روی کردن استفاده از سرکه، یا سفید کننده به ریشه‌ها آسیب می‌زند.

  • روش سفید کردن ریشه فرش با مواد شوینده: برای این روش مقداری شامپو فرش یا مایع ظرف‌شویی یا حتی وایتکس را با آب در ظرف مخلوط کنید و سپس با برس روی ریشه‌های فرش بکشید. توجه کنید این مواد هم نباید به خود فرش برسد.
  • سفید کردن ریشه فرش با استفاده از آمونیاک اسید: برای پاک کردن ریشه فرش با استفاده از آمونیاک اسید؛ باید یک پیمانه آمونیاک اسید را در ۸ پیمانه آب ولرم مخلوط کنید.

توجه کنید نباید کف کند و حتماً آب ولرم باشد. بعد از آن مانند موارد گفته شده با استفاده از پارچه تمیز، یا فوم، یا یک برس به ‌آرامی روی ریشه‌ها بکشید.

نکته‌ی مهمی که در همه‌ی موارد و این روش باید رعایت شود به هیچ عنوان نباید مواد به خود فرش و بافت فرش برسد فقط روی قسمت‌های ریشه‌ی فرش باید بکشید.

  • استفاده از دستگاه های مخصوص: شما می‌توانید با سپردن شستشوی فرش و برای سفید کردن ریشه فرش آن را به مجموعه قالیشویی گلبرگ بسپارید. تا با کارکنانی که در این کار تخصص دارند و با دستگاه های تمام اتوماتیک خود فرش شما را شستشو دهند.

علاوه بر اینکه مجموعه قالیشویی گلبرگ فرشی تمیز به شما تحویل می‌دهد ریشه‌های فرش را هم دقت کنید خواهید دید که ریشه‌های فرش سفید و براق هستند فرش شما جلوه‌ای تازه به خود گرفته است.

بنابراین بهترین روش تمیز کردن ریشه فرش این است که آن را با خیال آسوده به مجموعه قالیشویی گلبرگ بدهید تا آن را بدون هیچ‌گونه آسیب دیدگی و در سریع‌ترین زمانی که در ذهن شما باشد شستشو دهد و تحویل فوری دهد. ضمن آنکه کارکنان این مجموعه فرش شما را در منزل شما تحویل می‌گیرند بعد از شستشو در منزل به شما تحویل خواهند داد.

در صورتی که شما فقط قصد سفید کردن ریشه فرش در خانه را داشته باشید کار کنان مجموعه قالیشویی گلبرگ بهترین روش تمیز کردن ریشه فرش در خانه‌ی شما انجام خواهند داد.

سفید کردن ریشه فرشنکات مهم برای سفید کردن ریشه فرش:

روش‌ها و راه کارهای سفید کردن ریشه فرش را بررسی کردیم. اما لازم می‌دانیم یک سری نکات در مورد سفید کردن ریشه فرش را هم عنوان کنیم. رعایت کردن همین نکات ساده باعث سالم ماندن فرش می‌شود. عدم رعایت این نکات ریز باعث خرابی و از بین رفتن فرش می‌شود که هزینه‌های زیادی روی دوش شما خواهد گذاشت. این موارد که مخصوصاً برای فرش دستباف باید رعایت شوند عبارت‌اند از:

  • قبل از شروع تمیز کردن ریشه فرش زیر فرش دستمال یا پارچه‌ی ضخیمی پهن کنید. البته پهن کردن پارچه فقط زیر ریشه فرش هم کفایت می‌کند. این کار برای جلوگیری از آسیب رساندن به کف پوشش‌ها است.
  • با دست یا با شانه ریشه‌ها را مرتب و صاف کنید اگر چیزی بین ریشه‌ها است آن را تمیز کنید. تا ریشه‌ها بهتر شستشو داده شود.
  • فرش را در مکانی با شیب کم یا ملایم پهن کنید.
  • همان طور که در قسمت‌های قبل مرتباً گوشزد شد، در استفاده از محلول‌های گفته شده تعادل را رعایت کنید و زیاده روی نکنید.
  • همان طور که به طور مداوم هشدار داده ایم : باید حداکثر دقت را در کشیدن محلول به ریشه‌ها به خرج دهید تا به خود فرش و بافت فرش نرسد، که فرش آسیب می‌بیند.
  • در صورتی که سفید کردن ریشه فرش را خودتان انجام می‌دهید و مشکلی پیش آمد و به فرش رسید سریعاً به مجموعه قالیشویی گلبرگ اطلاع داده تا فرش شما را باز سازی کند و از بیشتر شدن خرابی فرش شما جلوگیری کنند.

شستن ریشه فرش در خانهخلاصه مطلب

در این مقاله علت‌های کدر شدن و رنگ گرفتن ریشه فرش بیان شد. همچنین راه‌های سفید کردن ریشه فرش را یک به یک توضیح دادیم. شما بهترین روش تمیز کردن ریشه فرش به خاطر از بین نرفتن و حساسیت موضوع دادن آن مجموعه قالیشویی گلبرگ است.

نکاتی که در مورد سفید کردن ریشه فرش گفته شد را حتماً رعایت کنید. توجه داشته باشید مجموعه قالیشویی گلبرگ به جز قالیشویی و سفید کردن ریشه فرش عملیات‌های دیگری هم انجام می‌دهد. عملیاتهای مثل ترمیم بید خوردگی فرش، پاک کردن لاک و… را انجام می‌دهد.

مجموعه قالیشویی گلبرگ نمایندگی‌ها و دفترهای دیگری هم دارد این نمایندگی‌ها عبارت‌اند از: قالیشویی در عباس آباد، قالیشویی در هنگام، قالیشویی در نظام آباد،  قالیشویی در سبلان

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.