امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

برای قالیشویی در ایام عید کجا را انتخاب کنیم؟

 متاسفانه در ایام نوروز که مردم در حال خانه تکانی هستند و وقتی برای شستن فرش ندارند، برخی از قالیشویی ها نرخ خود را به حد چشمگیری بالا می برند و نهایت سو استفاده را از این دوران می کنند؛ همچنین گلایه مردم از قالیشویی ها افزایش می یابد که البته این  امر برای قالیشویی هایی که عضو اتحادیه قالیشویی تهران می باشند، صدق نمی‌کند و آن‌ها اصولا نرخ قانونی را رعایت می کنند. در نتیجه در این ایام شما باید یک شرکت مناسب با بهترین خدمات و تجهیزات را انتخاب کنید. نگران نباشید! شما می توانید همراه با 10 درصد تخفیف، قالیشویی در ایام عید را با گلبرگ تجربه کنید و از خدمات متنوع آن بهره ببرید.

 

فرش دستباف

فرش دستباف یکی از زیباترین انواع فرش است که از اصالت و فرهنگ قدیمی ایرانی نشئت می گیرد. از این رو برای نگهداری فرش دستباف و شستشوی آن نیاز است تا ظرافت و دقت خاصی را به کار بگیریم. شستشوی این دسته از فرش ها بسیار مهم است؛ زیرا شستشوی آن ها در خانه به علت نفوذ مقدار زیادی گرد و غبار به داخل الیاف تاثیر منفی به دنبال دارد. پس بهتر است که برای شستن فرش دستباف از خدمات صنعتی قالیشویی استفاده کنید.

قالیشویی گلبرگ در ایام عیدروش شستشوی صحیح فرش دستباف در قالیشویی

قدم اول

اولین قدم موردنیاز برای شستشوی فرش های دستباف، غبارگیری با دستگاه خاک گیر است. پس از مرحله تشخیص آسیب‌دیدگی (پوسیدگی، پارگی، لکه‌گیری) و غبارگیری نوبت به شستن فرش می‌رسد که این مرحله حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت عملیات می باشد، چون عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند برای فرش دستباف مضر باشند؛ پس باید با دقت مورد بررسی قرار بگیرند که به چند مورد آن به طور خلاصه اشاره می شود.

نکته

زمانی که می خواهید فرش دستبافت را به شرکت تحویل دهید، دقت کنید که محل قرار گیری فرش کاملا خشک باشد زیرا رطوبت و باران ممکن است به فرش شما آسیب وارد کند.

 

به طور مثال:

 قبل از هر اقدامی باید میزان رنگ‌ دادن فرش در آب مورد ازمایش قرار بگیرد تا عملیات لازم برای حفظ آن انجام شود. در شست‌ وشوی فرش اصلا نباید از مواد اسیدی و قلیائی، مخصوصاً موادی که دارای  سود سوزآور و کربنات دوسود یا مقدار زیادی هیدروسولفات هستند، استفاده شود. آب خروجی فرش باید در حین شستشو کنترل گردد. هنگام قالیشویی در ایام عید به خاطر مهم بودن این امر، باید توجه بسیاری به این نکات داشت.

 

قدم دوم

آبکشی در چند مرحله برای اطمینان از تخلیه کامل مواد شوینده و آلودگی سطح فرش صورت می گیرد. بعد از عمل آبگیری با نیروی گریز از مرکز همراه دستگاه خاصی این کار انجام می شود.

 

موارد خاص هنگام کار

اگر فرش دستباف شما پوسیدگی‌ های خفیف داشته باشد دستگاه آبگیر با دور کمتر حرکت می کند. برای فرش هایی که احتمال تغییر رنگ آن ها بعد از شستشو وجود دارد، از مواد های تثبیت کننده استفاده می شود. لازم به ذکر است که قالیشویی در ایام عید به علت افزایش درخواست ها، ممکن است به درستی انجام نشود پس به همین خاطر باید کارگاه قالیشویی معتبری را انتخاب کنید.

 

قدم سوم

در قالیشویی‌های معتبر، شستشوی فرش دستباف با استفاده از ابزار و تجهیزات استاندارد انجام می شود. همچنین در طول مراحل شستشو و خشک‌ کردن، هرگز نباید در معرض تابش مستقیم نور آفتاب قرار بگیرد و دمای آن دائماً باید کنترل شود. برای ایجاد یکنواختی در سطح فرش از دستگاه پرداخت زنی با تراش کم استفاده شده و در پایان از اتو استفاده می‌شود که این کار تنها مختص کارخانه های درجه یک قالیشویی می ‌باشد.

 

چرا مردم باید از قالیشویی استفاده کنند؟

  • قیمت مناسب قالیشویی برای شستشو فرش و قالی ها
  • رعایت اصول اسلامی و شرعی در شستشو فرش در تهران
  • با کیفیت بودن قالیشویی ها و عدم آسیب رساندن به فرش
  • استفاده از مواد ضدعفونی کننده و تمیزکننده مرغوب در قالیشویی ها
  • ارائه خدمات قالیشویی در ایام عید
  • و در اخر مهم تر از همه اینکه شما در وقت خود صرفه جویی کرده اید.

انتخاب قالیشویی در ایام عیدبهترین قالیشویی در تهران کجاست؟

شاید در50 سال گذشته صنعت قالیشویی نقش کمتری را در شهرها به خصوص تهران ایفا می کرد؛ اما امروزه با توجه به رونق زندگی در آپارتمان و افزایش چشمگیر خانه های آپارتمانی، شستن فرش در خیابان و کوچه ها کاملا کم رنگ شده و جای خود را به قالیشویی صنعتی داده است. قالیشویی گلبرگ در طول سال سعی می کند که قیمت، کیفیت و سرعت تحویل کار خود را حفظ نماید و اعتماد مشتریان را در سرتاسر تهران جلب کند.

 

انواع روش های شستشوی فرش

آیا می دانید در اصل شستشوی فرش ها در کارگاه صنعتی قالیشویی چگونه است و از چه طریقی این عملیات انجام می گیرد؟

باید گفت که امروزه با روی کار آمدن ماشین آلات مختلف و پیشرفت تکنولوژی، از روش های به روز برای شستشوی انواع فرش های دستباف و ماشینی استفاده می شود. متخصصین در کارگاه های صنعتی با توجه به بافت، رنگ آمیزی فرش، نوع آن و همینطور میزان آلودگی، عملیات گوناگونی را به همراه مواد شوینده خاص انجام می دهند. قالیشویی در ایام عید یک روش مرسوم برای ما ایرانی ها است که به چند صورت انجام می‌شود:

 

سه روش کلی برای قالیشویی

  • تمام اتوماتیک:

پیشرفته ترین راه شستشوی فرش، استفاده کردن از دستگاه تمام اتوماتیک و مواد شوینده مخصوص فرش است. این دستگاه ها روز به روز پیشرفته تر شده و قابلیت های جدیدی به آن‌ها اضافه می گردد.

  • نیمه اتوماتیک:

در این روش از نیروی انسانی جهت شستشو استفاده می شود. اما بجز این از یک سری ابزار آلات مخصوص مثل شلاق زن، فرچه و وسایل آب گیری نیز کمک می گیرند.

  • سنتی:

یکی از قدیمی ترین شیوه های شستشوی فرش، شامل غبار روبی، پهن کردن فرش و استفاده از مواد شوینده است. پس از شستشوی فرش، آن را روی دیوار پهن می کردند تا خشک شود. این روش امروزه در بعضی از قالیشویی ها  رایج است با این تفاوت که برای خشک کردن فرش ها از دستگاه استفاده می کنند. این روش مادر بزرگ و پدر بزرگ های ما برای قالیشویی در ایام عید بود.

 

 

برای قالیشویی در ایام عید کدام مرکز مناسب تر است؟

در شرکت قالیشویی گلبرگ دستگاه های مکانیکی و صنعتی وجود دارد که فرش مشتریان را در کوتاه ترین زمان شستشو می دهد. شما می توانید با ارسال فرش خود به گلبرگ، سفارش خود را در کوتاه ترین زمان تحویل بگیرید. قالیشویی گلبرگ در زمینه شستشوی فرش ، تعمیرات ، موکت و مبل خدمات ارائه می دهد. کارکنان این مرکز از یکسری مواد شوینده برای شستشوی فرش استفاده می کنند که با نوع لکه و مقدار کثیفی فرش مطابقت داشته باشد. همچنین این تیم در زمینه شستشوی انواع قالی های ماشینی و دستباف تخصص دارند.

 

قالیشویی در ایام عید

امروزه اکثر قالیشویی ها به صورت آنلاین نیز فعالیت دارند. در ایام عید به علت بالا رفتن مشغله افراد و همیچنین افزایش ترافیک، تنها کافی است که سایت گلبرگ را در گوگل سرچ کرده و به صورت اینترنتی سفارش خود را ثبت کنید. همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و در محل حاضر می شوند.

قالیشویی در ایام عیدبهتر است این نکات را قبل از ثبت سفارش بدانید!

باید در زمان مناسب سفارش خود را ثبت کنید. برخی از افراد دو روز مانده به لحظه سال تحویل سفارش ثبت می کنند که این کار به دلیل تعدد سفارش مشتریان در این دوره، امکان پذیر نیست.

از سالم بودن فرش و قالی های خود قبل از ارسال به شرکت مطمئن شوید.

اگر از سایت گلبرگ سفارش خود را ثبت میکنید میتوانید از تخفیفات قالیشویی در ایام عید نیز بهره مند شوید.

قبل از ثبت سفارش خود بهتر است با کارشناسان ما در خصوص خدماتی که نیاز به دریافت آن‌ها دارید، صحبت نمایید.

 

چرا از قالیشویی مدرن باید استفاده کنیم؟

  • عملیات پرزگیری و خاک گیری فرش با دستگاه مخصوص پرزگیری و خاگیری انجام می گردد.
  • قالیشویی با سیستم های به روز دنیا صورت می گیرد.
  • خستگی نیروی کار و توان جسمی بر کیفیت شستشوی فرش تاثیر گذار نمی باشد.
  • جا به جا کردن فرش ها توسط نوار های نقاله انجام می گردد.
  • فرایند آبکشی اسلامی با دستگاه و به صورت یکدست و در زمانبندی معیین شده توسط نیروی ماهر انجام می شود.
  • دستگاه های جدید برای خارج کردن الودگی های فرش، از فشار آب به جای دستگاه شلاق زن استفاده می کنند.
  • دستگاه های آبگیر جدید متناسب با فرش است و در هنگام آبگیری، فرش شما هرگز آسیب نمیبیند.
  • فرایند خشک شدن فرش در گرم خانه های مجهز انجام می گردد و آلودگی محیط بعد از شستشو بر فرش تاثیر گذار نیست.

نتیجه گیری

امروزه هم قالیشویی های سنتی و هم قالیشویی های مدرن فعالیت می کنند که تقریبا در همه شهرهای بزرگ فرایند شستشوی فرش به دست قالیشویی مدرن سپرده شده است. علت این امر، شستشوی سریع و تمیز و نبود فضای کافی در اکثر خانه های شهری می باشد. در شهر های کوچک نزدیک ایام نوروز، قالیشویی به صورت سنتی و حتی توسط خود صاحبان انجام می گردد. اما شما می توانید قالیشویی در ایام عید را با یک تیم حرفه ای و مجرب توسط شرکت گلبرگ تجربه کنید و از خدمات و تخفیفات ارزنده آن بهرمند شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.