امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

اعلاشویی فرش گرانقیمت

یکی از مهم‌ترین اثاثیه در منزل تعداد زیادی از ایرانیان، فرش می‌باشد. این محصول در ابعاد و همچنین طرح‌های مختلف در منازل ما دیده می‌شوند. فرش‌ها به نوع‌های متفاوتی دسته‌بندی شده و از فرش‌های معمولی و عادی که در کف اتاق‌ها استفاده می‌گردند گرفته تا تابلوفرش‌های گرانقیمت که تمامی این فرش‌ها در ایران موجود هستند.

یکی از بهترین کارهایی که می‌توان در حفظ و نگهداری فرش‌ها انجام داد، سپردن آنها به قالیشویی گلبرگ است. زیرا قالیشویی گلبرگ با ارائه اعلاشویی فرش گرانقیمت در بالاترین کیفیت یک انتخاب عالی برای شستشوی فرش شما می‌باشد.

اعلاشویی فرش ابریشمروش اعلاشویی فرش‌ گرانقیمت

شستن قالی و موکت در قالیشویی‌ها به خصوص با نزدیک شدن به عید و خانه‌تکانی همواره یکی از دغدغه‌های مردم ایران است. در شستشوی فرش در قالیشویی در سیدخندان نیاز به رعایت اصول و نکات ویژه‌ای می‌باشد تا از آسیب رسیدن به این محصول جلوگیری گردد.

از طرفی امروزه با گسترش آپارتمان‌نشینی در شهرها و کوچک شدن خانه‌ها امکان شستن فرش مانند زمان قدیم در منزل فراهم نبوده و با بالا رفتن قیمت فرش‌ها نیاز است تا به نحوه صحیح و اصولی این محصول توجه خاصی شود. بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکلات استفاده از خدمات قالیشویی گلبرگ می‌باشد.

سپرده شدن فرش‌های گرانقیمت به دست افراد متخصص و کاردان و همچنین صرفه‌جویی در مصرف زمان و آب از دلایلی است که موجب شده بازار کار قالیشویی داغ شود و مردم به استفاده از خدمات قالیشویی در سهروردی ترغیب گردند. شستن فرش مطابق با استانداردها و اصولی که از طریق صنف و اتحادیه ابلاغ می‌شود، وظیفه قالیشویان می‌باشد. قالیشویان در قالیشویی موظف هستند تا به بهترین نحو کار شستن قالی را به انجام برسانند.

خدمات قالیشویی گلبرگ

لازم به ذکر است که قالیشویی گلبرگ علاوه بر اعلاشویی فرش گرانقیمت خدمات دیگری مانند رفوگری، ریشه‌‌زنی، مبل‌شویی و … انجام می‌دهد. ارائه این خدمات در کنار شستن قالی بسیار کمک‌کننده و کاربردی خواهد بود.

یکی از عواملی که در کیفیت شستشوی قالی‌ها تا حد زیادی تاثیرگذار است، زمان مناسب شستن این محصول می‌باشد. بطور معمول در زمان عید نوروز میزان تماس با قالیشویی در عباس آباد بسیار زیاد بوده و مردم ایران بیشتر در هنگام افزایش دید و بازدید اقدام به شستن فرش خود می‌نمایند. اما نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که در این زمان بدلیل بالا رفتن میزان تقاضا حجم کار زیاد شده و ممکن است قالیشویان قادر به ارائه خدمات به بهترین شکل و شستن فرش شما در حد اعلا نباشند.

درنتیجه خیلی از افراد ترجیح می‌دهند که تا یک الی دو ماه باقی مانده به عید نوروز اقدام به سپردن فرش‌های خود به قالیشویی نموده و حداکثر بازدهی و کیفیت را در هنگام تحویل قالی خود دریافت نمایند. علاوه بر آن شستشوی قالی در زمان مناسب سبب تحویل به موقع آن نیز خواهد شد.

فصل مناسب شستشوی فرش یکی از عوامل موثر دیگر می‌باشد. بهترین فصل برای اعلاشویی فرش گرانقیمت نیمه اول سال که دارای هوای گرم است، می‌باشد. زیرا در فصول سرد سال بدلیل بارش باران یا برف امکان اینکه مرحله خشک شدن این محصول طولانی‌تر شود وجود داشته و همین امر سبب پوسیدگی فرش خواهد شد. البته امروزه بدیل مکانیزه شده قالیشویی در تهرانپارس و استفاده از دستگاه‌های مدرن، مدت زمان شستشو در قالیشویی دارای اهمیت زیادی نبوده و می‌توانید مطابق با سلیقه‌تان زمان مناسب را برای سپردن فرش گرانقیمت خود به قالیشویی انتخاب نمایید.

اعلاشویی فرش دستباف

دستباف بودن فرش نشان می‌دهد که این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. فرشی که با دست بافته می‌شود بسیار باارزش و قیمتی می‌باشد. بهترین نمونه‌های فرش دستباف فرش‌های ایرانی هستند. این نوع از فرش‌ها با دقت بسیار و در طول ماه‌ها و سال‌ها بافته می‌شوند.

شستشو و مراقبت از فرش دستباف چه قالیچه کوچک باشد چه فرش بزرگی که بخش زیادی از خانه توسط آن پوشانده شده دارای اهمیت و دقت زیاد است. از طرفی شستشو فرش دستباف بدلیل اینکه امکان دارد کدر شده و حاشیه‌های آن به تدریج ظاهری ناخوشایند پیدا نمایند بهتر است هر چند وقت یکبار انجام گیرد.

اگر شستشو فرش بطور مرتب انجام نشود گرد و خاک به داخل آن نفوذ می‌نماید. با راه رفتن روی فرش این ذرات سبب فرسایش و از بین رفتن الیاف فرش خواهند شد و رفت وآمد روی فرشی که دارای خاک است موجب کهنه شدن و پوسیده شدن این محصول می‌شود.

در صورتی که از فرش‌های دستباف باکیفیت، مراقبت و نگهداری صحیح به عمل آید منجر به طول عمر آنها خواهد شد. از طرفی حساسیت بالای این فرش‌ها باعث شده تا در صورت یکبار شستشو نادرست خراب شوند و آسیب جدی ببینند. بنابراین برای سپردن فرش دستباف به قالیشویی باید توجه زیادی نمایید. خوشبختانه قالیشویی گلبرگ در اعلاشویی فرش گرانقیمت بسیار با دقت عمل می‌کند و شما می‌توانید با خیالی راحت فرش دستباف خود را به این قالیشویی بسپارید.

تعمیر بیدخوردگی فرششستشو فرش دستباف

برای شستن فرش دستباف در قالیشویی گلبرگ مراحل زیادی انجام می‌شود که در این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم. در مرحله اول برای قالی‌هایی که دارای خاک زیادی هستند از دستگاه خاک‌گیر برای خاک‌گیری و غبارگیری استفاده می‌گردد. فرش توسط این دستگاه به مدت 2 ساعت چرخانده شده تا گردوخاک آن گرفته شود.

سپس فرش‌هایی که هم‌اندازه هستند روی سطح صافی کنار یکدیگر پهن می‌شوند و آب با فشار زیاد روی آنها پاشیده می‌شود. پس از اینکه فرش‌ها کاملا خیس شدند، روی سطح آنها مواد شوینده ریخته و دستگاه‌های شستشو روی فرش‌ها حرکت می‌نمایند. دستگاه‌های شستشو فرش دارای شلاق‌های بزرگ و دایره‌ای شکلی هستند که با برق کار می‌کنند و با ساییدن سطح فرش قسمت‌های تیره و چرک را می‌شویند.

زمانی که شستشو کامل فرش‌ها انجام شد نوبت به مرحله آب‌کشی می‌رسد. فرش‌ها توسط شلنگ‌هایی با دوش‌هایی که آب را پخش می‌نمایند آب‌کشی شده و در این مرحله مواد شوینده کاملا از فرش خارج می‌گردند.

سپس فرش‌های لول شده دور آب‌گیر قرار می‌گیرند تا آب‌گیری شوند. آب‌گیر دستگاهی است استوانه‌ای شکل و دارای دیواره‌ای فلزی و مشبک می‌باشد که فرش‌ها روی آن قرار می‌گیرند. این دستگاه با ایجاد حرکتی دورانی و ایجاد نیروی گریز از مرکز، آب موجود در درون فرش را به اطراف هدایت کرده و از دیوار مشبکی که در پشت فرش‌ها قرار دارد، خارج می‌نماید.

معمولا از نور آفتاب برای خشک کردن فرش‌ها استفاده می‌کنند. اما در برخی از مواقع نیز بدلیل شرایط جوی این امکان وجود ندارد و به همین دلیل در بسیاری از قالیشویی‌ها برای خشک کردن فرش‌ها از گرم‌خانه استفاده می‌نمایند. دستگاه گرماساز بزرگی در مرکز گرم‌خانه‌ها وجود دارد که با تولید حرارت مرکزی سبب گرم شدن فضا خواهد شد. همچنین فرش‌ها را از داربست‌های ویژه‌ای آویزان نموده تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن خشک گردند.

البته لازم به ذکر است که شستن فرش‌هایی که دارای پارگی و پوسیدگی بوده کمی تفاوت دارد و باید نکات بیشتری در هنگام شستشو رعایت گردد. قالیشویی گلبرگ با داشتن کادری مجرب و حرفه‌ای و همچنین استفاده از دستگاه‌های مدرن بهترین امکانات را برای اعلاشویی فرش گرانقیمت شما فراهم نموده است.

اعلاشویی فرش قدیمی

در قالیشویی‌ها دستگاه‌ها برای شستشو فرش به دو دسته دستی و اتوماتیک تقسیم می‌گردند. دستگاه شستشو دستی به روش ضربه‌ای شستشو را انجام داده و معمولا از دستگاه شلاق‌زن برای شستشو فرش قدیمی و دستباف استفاده می‌گردد.

دستگاه‌های قالیشویی تمام‌اتوماتیک دارای دستگاه شستشو ریلی و میزی هستند. در دستگاه ریلی فرش ثابت بوده و دستگاه روی فرش حرکت می‌نماید، اما در دستگاه میزی، دستگاه ثابت و فرش توسط نوار نقاله زیر برس‌های دستگاه جابه‌جا می‌شود.

در قالیشویی‌ها برای آب‌گیری فرش نیز از دو مدل دستگاه استفاده می‌شود. دستگاه قدیمی و سنتی، دیگ آب‌گیر است و دستگاه آب‌گیر که چند سالی سبب افزایش کیفیت کار قالیشویی‌ها شده لوله‌ای است.

دربافت فرش‌های دستباف و قدیمی از الیاف طبیعی مانند پشم، پنبه و همچنین ابریشم استفاده می‌کنند. الیاف طبیعی سبب پنهان شدن کثیفی و آلودگی شده و در روش‌های شستشو ماشینی نیز امکان دارد این آلودگی‌ها کاملا از بین نروند. علاوه بر آن در بسیاری از قالیشویی‌ها مراقبت و توجه خاصی به فرش‌های قدیمی نشده و فرش را در درون ماشین شستشو قرار می‌دهند.

نکته‌ای که لازم است تا به آن توجه نمایید این است که وقتی فرش درون ماشین شستشو شود در مجاورت با فرش‌های دیگر چرک و کثیفی را به خود جذب می‌کند. از طرفی چنانچه یکی از فرش‌های مجاور رنگ بدهد این رنگ به فرش شما هم نفوذ کرده و آن را خراب می‌نماید. به همین جهت انتخاب قالیشویی مناسب بسیار حائز اهمیت است. قالیشویی گلبرگ با توجه تمام مراقب فرش ارزشمند شما بوده و در تمامی مراحل توجه لازم را برای حفظ و شستشو مناسب فرش شما به کار می‌برد.

زمانی که قالی در قسمت پر رفت و آمد خانه قرار نداشته باشد زیاد کثیف نشده و نیاز به شستن کمتری پیدا خواهد کرد. از طرفی نباید فرشی را هنوز کثیف نشده بشوییم زیرا شستشو زیاد به کهنه و فرسوده شدن فرش منجر شده و همچنین آسیب زیادی به آن وارد می‌نماید.

بهتر است موارد مهم را برای نگهداری و حفظ فرش‌ها یاد بگیریم. به عنوان مثال چرخاندن فرش یکی از مواردی است که در جهت حفظ این محصول کمک‌کننده خواهد بود. اگر روی قسمتی از فرش رفت‌ و آمد زیادی انجام شود با چرخاندن آن تعادل رعایت شده و سبب دیرتر کثیف شدن آن می‌شود.

اعلاشویی فرش دستبافاعلاشویی فرش عتیقه

با توجه به شرایط خاص قالی‌های عتیقه و قدمت طولانی این محصول، شرایط شستشو آن نیز کاملا متفاوت از دیگر قالی‌ها می‌باشد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در شستن فرش‌های عتیقه باید رعایت کرد استفاده نکردن از دستگاه‌‌های مدرن و اتوماتیک قالیشویی‌هاست. زیرا استفاده از این موارد سبب بالا رفتن احتمال پارگی و آسیب برای این فرش‌ها خواهد شد. علاوه بر آن روش خشک نمودن فرش عتیقه نیز متفاوت است.

شاید خیلی از افراد بر این عقیده باشند که شستن فرش عتیقه در خانه موجب صرفه‌جویی در هزینه شود. اما باید به این نکته توجه نماییم که حساسیت بالای این فرش‌ها موجب می‌شود که در صورت کوچک‌ترین اشتباهی خسارت جبران‌ناپذیر به فرش وارد گردد.

استفاده از شوینده‌های نامناسب و باقی ماندن کثیفی روی فرش عتیقه بسیار زیاد است و احتمال اینکه فرش بطور کامل شسته نشود هم وجود دارد.

قالیشویی گلبرگ با داشتن تمامی تجهیزات لازم و همچنین پرسنل با تجربه بهترین انتخاب برای اعلاشویی فرش گرانقیمت شماست. در این قالیشویی کلیه مراحل شستشو توسط دستگاه‌های مخصوص و به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و همین امر سبب شده تا استفاده از نیروی انسانی به حداقل میزان خود برسد.

شایان ذکر است که برای شستشو فرش عتیقه هرگز نباید از پارو و وسایلی که دارای نیروی زیادی هستند استفاده نماییم. این وسایل امکان اینکه آسیب جبران‌ناپذیری به قالی وارد نمایند زیاد است. علاوه بر آن در هنگام شستشو فرش عتیقه نباید هیچ‌گونه وزنی به فرش وارد گردد.

اعلاشویی فرش گرانقیمتاعلاشویی فرش ابریشم

برای شستشو فرش ابریشم باید به این نکته دقت کنید که قرار است از چه مواد شوینده‌ای استفاده شود. استفاده از مواد نامناسب موجب آسیب رساندن به بافت و زیبایی فرش ابریشم خواهد شد. قالیشویی گلبرگ برای شستشو فرش ابریشم از مواد خاصی استفاده می‌کند تا به بافت این فرش که از نخ‌های خاص و ظریف هستند آسیبی وارد نشود. زیرا این نوع بافت در برابر مواد شیمیایی بسیار حساس بوده و ممکن است دچار آسیب گردند.

استفاده از مواد شوینده‌ای که دارای خاصیت اسیدی و قلیایی می‌باشند موجب آسیب به الیاف و رنگ فرش می‌شود. از آنجایی که فرش‌های ابریشمی دارای انواع مختلفی می‌باشند، برای شستشو آنها باید به خصوصیات این نوع محصول توجه گردد. برای شسشتن یک فرش ابریشم در یک قالیشویی معتبر ابتدا باید  مرحله خاک‌گیری آن هم با استفاده از جارو دستی صورت گیرد، زیرا استفاده از برس سبب از بین رفتن الیاف ابریشمی خواهد شد.

فرش‌های ابریشمی باید پس از شستشو بلافاصله توسط ترفندهای خاصی آبکشی شوند و برای خشک شدن در مجاورت نور خورشید قرار گیرند. هرگز نباید این فرش‌ها را پس از شستشو لوله نمود، زیرا این امر موجب تداخل رنگ خواهد شد. از طرفی پس از شستشو فرش ابریشم امکان زبری آن وجود دارد. برای رفع این مشکل باید از سنگ پا استفاده شود.

قالیشویی گلبرگ علاوه بر اعلاشویی فرش گرانقیمت ، خدمات ترمیم و رفو فرش‌ها را نیز به بهترین شکل ممکن انجام داده و شما می‌توانید با خیالی راحت فرش‌های ارزشمندتان را به ما بسپاردید. سرویس رایگان قالیشویی گلبرگ امکان انتقال آسان انواع قالی‌ها را برای مشتری فراهم نموده و این امر یکی دیگر از دلایل محبوبیت این قالیشویی در بین قالیشویان دیگر است.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.