امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

همه چیز درباره تمیز کردن فرش با جوش شیرین

مقدمه

فرش یکی از زیباترین عناصر در فضای خانه است. از آنجایی که ظاهر اکثر خانه‌های ایرانی را فرش تعیین می‌کند، باید در نگهداری آن کوشا باشید. از این رو، حتی اگر به طور منظم فرش‌ها را جاروبرقی بکشید و آنها را با دستمال مرطوب گردگیری و لکه‌گیری کنید، کثیفی‌ها و لکه‌هایی وجود دارند که به عمیق‌ الیاف فرش فرو رفته‌اند. بنابراین، ایده خوبی است که فرش‌های خود را یک یا دو بار در سال شستشو دهید، به خصوص اگر خانه پر رفت و آمد یا شلوغی دارید.

پاک کردن لکه فرش با چوش شیریناگر به دنبال روشی طبیعی برای تمیز کردن فرش خود هستید، ترکیبات شیمیایی می‌توانند یکی از گزینه‌ها باشند. اما سوال این است که کدام ترکیب شیمیایی بهتر است؟ در پاسخ باید گفت، استفاده از مواد شیمیایی خشن با نام‌های پیچیده برای از بین بردن لکه‌ها و بوها از فرش، نه برای خانه و خانواده و نه برای محیط زیست مفید است. این مواد شیمیایی می‌توانند وارد هوا شده و به چشم و سیستم تنفسی شما و اعضای خانواده‌تان آسیب وارد کنند. در عوض، استفاده از جوش شیرین برای از بین بردن بو و لکه‌های ناشی از هر چیزی روی فرش، هم بسیار موثر است و هم به محیط زیست و افراد آسیبی وارد نمی‌کند. این ماده پاک کننده ارزان و کارآمد برای پاک کردن هر نوع لکه از جمله لکه‌های ناشی از غذاهای چرب، نوشیدنی‌ها و مواد چسبیدنی معجزه می‌کند! همچنین می‌توانید از آن به‌عنوان یک پاک‌کن همه‌کاره برای لکه‌های سخت فرش استفاده نمایید.

اگر تجربه و امکانات لازم برای تمیز کردن فرش با جوش شیرین را ندارید، جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. شما می‎‌توانید از شرکت‌های فعال در این زمینه از جمله مجموعه قالیشویی گلبرگ استفاده نمایید.

فواید پاک کردن لکه فرش با جوش شیرین

اگر با لکه‌های فرش سر و کار دارید حتماً دنبال راه حل موثری هستید که ارزان باشد، در این حالت تمیز کردن فرش با جوش شیرین همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. دلیل موثر بودن این روش این است که جوش شیرین یک ماده قلیایی است که هنگام مخلوط شدن با آب حباب تولید می‌کند. این حباب‌ها به از بین بردن سخت‌ترین لکه‌ها از روی سطوح مختلف کمک کرده و حذف آن‌ها را بسیار آسان‌تر می‌کنند.

جوش شیرین همچنین غیر سمی است و با الیاف فرش به صورت ملایم واکنش نشان می‌دهد، بنابراین در هنگام استفاده از این روش تمیز کردن، نگران آسیب دیدن فرش خود نباشید.

از بین بردن لکه فرش با جوش شیریننحوه از بین بردن لکه فرش با جوش شیرین

حال که در قسمت‌های قبل از فواید جوش شیرین برای تمیز کردن فرش آگاه شدید، سوالی که مطرح است بدین صورت می‌باشد که نحوه انجام آن چگونه است؟ برای استفاده از جوش شیرین جهت تمیز کردن فرش خود، ابتدا محل مورد نظر را برای از بین بردن لکه‌های غیر چرب و زباله‌ها، جاروبرقی بکشید. سپس محلولی از یک فنجان جوش شیرین، نصف فنجان سرکه سفید و دو فنجان آب گرم تهیه کنید. اگر فرش دارای لکه‌های چرب هم بود، یک فنجان صابون ظرفشویی نیز به آن محلول اضافه کنید. این محلول را با استفاده از یک بطری اسپری یا اسفنج روی لکه‌های فرش بمالید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه بماند. پس از اتمام زمان، محل را با یک پارچه تمیز، پاک کرده و این کار را تا محو شدن آثار محلول جوش شیرین و سرکه سفید ادامه دهید. در نهایت محل را با آب سرد بشویید و خشک کنید. برای لکه های سخت ممکن است لازم باشد این روند را چند بار تکرار نمایید.

قبل از شستن با آب حتما باید جوش شیرین، حداقل به مدت 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده باقی بماند. این زمان به جوش شیرین امکان می‌دهد تا جادوی خود را انجام داده و هرگونه کثیفی که ممکن است در فرش شما گیر کرده باشد را از بین ببرد. برای صاحبان حیوانات خانگی دارای بوی تند یا شرایط حادتر، اجازه دهید جوش شیرین یک شب یا حداقل چند ساعت روی لکه باقی بماند. با این کار تمام الیاف فرش شما پس از اتمام کار تازه خواهد شد.

سوالاتی درباره استفاده از جوش شیرین

1- آیا جوش شیرین می‌تواند به فرش آسیب برساند؟

جوش شیرین به فرش شما آسیبی نمی‌رساند، اما ممکن است به زیرانداز یا کف زیرین فرش آسیب بزند به همین دلیل توصیه می‌شود انجام این کار را به یک قالیشویی با قیمت مناسب مانند مجموعه قالیشویی گلبرگ، بسپارید.

تمیز کردن لکه فرش با جوش شیرین2- آیا جوش شیرین رنگ فرش را تغییر می دهد؟

خیر – جوش شیرین باعث تغییر رنگ یا محو شدن آن نمی‌شود. از طرفی، فرش‌ها را درخشان‌تر و با طراوت‌تر می‌کند.

 

3- در تمیز کردن فرش با جوش شیرین، چه مدت مخلوط جوش شیرین و سرکه باید روی فرش باقی بماند؟

بسته به اینکه فرش چقدر کثیف یا بد بو است، می‌توانید این مخلوط را حداکثر تا 24 ساعت روی فرش خود باقی بگذارید.

 

4- آیا جوش شیرین بوی تند حیوانات خانگی را از بین می‌برد؟

اگر در خانه خود حیوانات خانگی دارید، این امر می‌تواند باعث بد بویی فرش‌ها شود. اما با استفاده از جوش شیرین می‌توانید آن بوی بد را از بین برده و دوباره بوی نو و تازه به فرش‌هایتان بدهید.

سخن پایانی

در حوزه تمیز کردن فرش با جوش شیرین، مجموعه‌ها و شرکت‌های قالیشویی حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. مجموعه قالیشویی گلبرگ نیز در این بین تمام تلاش خود را بکار گرفته‌ تا در این زمینه برترین باشد. این مجموعه با استخدام افراد متخصص و کاربلد و همچنین با داشتن دستگاه‌های پیشرفته سعی بر آن دارد تا عموم مردم بتوانند با اطمینان کامل و هزینه‌ای به صرفه، مسئولیت شستشوی انواع فرش‌های خود را به این مجموعه واگذار نمایند. پس اگر قصد لکه‌گیری فرش‌های خود با جوش شیرین را دارید و می‌خواهید این کار به نحو احسن صورت گیرد، چه خوب که همین حالا با کارشناسان مجرب مجموعه مجموعه قالیشویی گلبرگ تماس گرفته و مسئولیت این کار را به آنها واگذار نمایید. شما همچنین می‌توانید در مورد موضوعاتی خاص مانند فرش‌ها را هر چند وقت یک بار شستشو بدهیم؟ یا نحوه از بین بردن لکه چای فرش با جوش شیرین چگونه است؟ چگونه می‌توانیم ریشه فرش را سفید کنیم؟ و ده‌ها مورد دیگر از کارشناسان مجموعه گلبرگ مشاوره رایگان دریافت نمایید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.