امتیاز به ما، نشانه رضایت شماست!

شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک

در دنیای تکنولوژی امروز، این ماشین و ابزار ها هستند که بیشتر از ما انسان ها به کار گرفته شده و با ظهور خود بار سنگینی را از دوش خانم های خانه دار برداشته‌اند. به کار گیری ماشین الات مدرن یعنی خداحافظی با شستن لباس به روش سنتی، جاروی دستی و از همه مهم تر خداحافظی با کار طاقت فرسای قالیشویی با شیوه سنتی. این روزها قالیشویی با روش مدرن و مکانیزه تحت نظر شرکت های معتبر یکی از بهترین و مهم ترین دستاوردهای دنیای ماشینی برای خانم های خانه دار محسوب می شود. شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک یک انتخاب مطمئن جهت پاکسازی قالی های شما می باشد.

شستشوی فرش با دستگاه تمام اتوماتیکماشین های صنعتی شستشو فرش

با پیشرفت علم و تکنولوژی شستن فرش و قالی های دستبافت و ماشینی، شستن فرش از روش سنتی به تمام اتوماتیک تغییر کرده است. در اصل تولید و اختراع دستگاه تمام اتوماتیک خدمتی بزرگ به صنعت قالیشویی فرش دستبافت و ماشینی می باشد. فرش های دستبافت به دلیل ضخامت بالا و سنگین بودن هیچ وقت گزینه خوبی برای شستشو نبودند و اگر مجبور به شستشوی ان ها میشدیم با زحمت زیادی انجام می گرفت و پس از شستشو به دلیل ضخامت بالای الیاف و سنگین بودن فرش دو عمل کف گیری و آب گیری به درستی صورت نمی گرفت .

 

معایب شستشوی فرش با دست

ماندن کف و آب در فرش موجب بوی بد و قاطی شدن رنگ ها می شود. همچنین تمیز نشدن ریشه ها، زرد شدن آنها و… به همین علت می باشد. در اصل ساخت و وارد شدن دستگاه شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک خدمت بزرگی به صنایع دستی مخصوصا فرش دستبافت بوده که سرعت و کیفیت کارگاه های قالیشویی را بالا برده است.

 

در کارگاه های قالیشویی چه میگذرد؟

ممکن است بار ها این سوال به ذهن ما خطور کرده باشد که اصلاً در یک کارگاه قالیشویی چه می گذرد؟ بد نیست بدانید که امروزه به دلیل پیشرفت صنعت و تولید انواع ماشین آلات قالیشویی، از روش های مختلف برای شستن  فرش و قالی ها استفاده می شود. فرش های ماشینی، دستباف و یا انواع موکت ها هر کدام با توجه به اینکه چقدر آلوده هستند و همچنین با درنظر گرفتن جنس آن‌ها، تقسیم بندی می گردند. کادر مجرب با روش های مختلف همراه با مواد پاک کننده ای که در قالیشویی تشخیص دهند، شسته می شود. در مجموع بر اساس میزان مکانیزه بودن قالیشویی ها می توانیم به صورت زیر آن ها را دسته بندی کنیم:

  • روش اتوماتیک (شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک زیر نظر متخصصین قالیشویی صورت می گیرد)
  • نیمه اتوماتیک (توسط متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات اتوماتیک فرش و قالی ها شسته می شوند)
  • سنتی (متخصصین قالیشویی با استفاده از تجهیزات دستی انجام می دهند)

با توجه به میزان مدرن بودن تجهیزات یک شرکت قالیشویی، ممکن است از هر یک از روش ها برای شستن قالی استفاده شود.

شستشوی فرش با دستگاهمقایسه شستشوی تمام اتوماتیک و سنتی

روش تمام اتوماتیک

در روش شستشوی تمام اتوماتیک، متصدی یا کارگر فقط وظیفه جابه جا کردن فرش و قالی را بر عهده دارد. در این روش ابتدا فرش در دستگاه تمام اتوماتیک ، شسته می شود که در طول مسیر شستشو، تجهیزاتی مانند شلاق زن و فرچه اتوماتیک وجود دارد. این تجهیزات قالیشویی آب و مواد شوینده را با فشار بالا به فرش وارد می کند تا قالی کاملا شسته شده و هرگونه آلودگی یا کثیفی از بافت ان خارج شود. پس از مرحله شستشو ، مرحله آبگیری شروع می شود که فرش و قالی را داخل دستگاه آبگیر لوله ای قرار می دهند تا آب ان کاملا خالی شده و سپس متصدی آن را به سالن گرما می‌برد تا کاملا خشک گردد که این یکی از مزایای شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک است.

روش سنتی

این مراحل در روش شستشوی سنتی توسط کارگر متصدی انجام می گیرد. در این روش از فرچه اتوماتیک و ماشین شلاق زن اتوماتیک استفاده نمی کنند که به همین دلیل شستشوی نیمه اتوماتیک به مراتب سریع تر از شستشوی دستی و سنتی است. از این رو کاملا شبیه به شستشو فرش در گذشته بوده و تنها تفاوت روش سنتی امروز با قدیم این است که برای خشک کردن فرش، آن ها را روی دیوار پهن نمی کنند؛ بلکه قالی ها را در دستگاه های خشک کن می اندازند که با چرخش در سرعت بالا فرش ها خشک شده تا آن را در موعد مقرر تحویل مشتری بدهند.

 

شستن فرش و قالی در خانه

آیا فکر می کنید با شستن قالی و فرش در حیاط و پارکینگ منزل، صرفه جویی کرده اید؟ اگر بدانید چه آسیبی به فرش وارد می شود هیچوقت اینکار را انجام نمی دهید. مهم ترین دلیل خراب شدن فرش ها استفاده از روش های نا مناسب برای نظافت و شستشو است. این صدمات از راه های مختلف به قالی و فرش شما وارد می شود.

 

تفاوت هزینه و کیفیت شستشو

بدیهی است کیفیت شستشوی فرش به وسیله قالیشویی های مکانیزه نسبت به شستشوی دستی و سنتی بسیار تمیز تر بهتر می باشد. نکته مهم در شستشوی فرش و قالی، در نظر گرفتن قدمت و نوع ماشینی یا دستی بودن آن است. در روش های سنتی به علت هدر رفتن زیاد آب، مقرون به صرفه نیست. همینطور ممکن است فرش یا قالی شما به خوبی تمیز نشده و لکه های زرد رنگ به جای بگذارد. با به کار گیری یک تیم حرفه ای قالیشویی شما می توانید در هزینه و وقت خود صرفه جویی کنید.

 

شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک بهتر است یا سنتی؟

قالیشویی از قدیم خصوصا در ایام نزدیک عید نوروز جزو رسم های کهن ایرانیان می باشد. در گذشته ای نه چندان دور که مردم در خانه های ویلایی زندگی می کردند و آب و مواد شوینده پر هزینه نبود، اکثر مردم بصورت دستی و سنتی به فرش های خود را می شستند.

شستشوی فرش با دستگاه مکانیزهامروزه قالیشویی چگونه انجام می‌شود؟

این روزها مشکلات زندگی آپارتمانی، هزینه سرسام آور زندگی و نداشتن وقت کافی، مردم را وادار کرده تا برای شستشوی فرش های خود از خدمات قالیشویی استفاده کنند. مشخص است که شستشوی فرش در قالیشویی به وسیله دستگاه های قالیشویی نیمه اتوماتیک و یا اتوماتیک انجام می شود.

 

تفاوت زیاد شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک و سنتی

به چند نمونه از تفاوت ها در زیر اشاره می کنیم:

  • به کیفیت شستشو بستگی دارد.
  • باید از نظر زمانی و از حاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

اغلب  مردم ترس دارند که قالی هایشان در روش اتوماتیک پاره شود پس دوست دارند روش های سنتی را امتحان کنند، ولی بهتر است تفاوت های آن ها را بدانید.

 

ایا شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک به فرش های ماشینی آسیب می رساند؟

 شستن فرش های ماشینی به روش اتوماتیک هیچ گونه مشکلی برای شما ایجاد نمی کند چرا که مواد پلاستیکی موجود در تار و پود فرش اجازه نمی دهد تا فرش با مشکل رنگ پس دادن مواجه شود و در اخر شما با صرف زمانی کمتر، فرشی شفاف و تمیزتر از قبل را از شرکت قالیشویی تحویل میگیرید.

 

بهترین قالیشویی در تهران

قالیشویی گلبرگ بهترین قالیشویی در تهران است که با استفاده از به روز ترین دستگاه های مکانیزه از جمله  دستگاه خشک کن لوله ای ، خاک گیر ، فرچه های اتوماتیک ، شلاق زن و … توانسته به همه نیازهای مشتریان خود پاسخ دهد. قالیشویی گلبرگ متخصص در زمینه شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک است.

 

شستشو در قالیشویی گلبرگ چگونه انجام می شود؟

تمامی مراحل شستشو بدون دخالت کادر شستشو انجام می شود ولی نظارت بر دستباف یا ماشینی بودن فرش ، قدمت ، جنس آن و اندازه فرش به وسیله تیمی مجرب و با دقت بالا بررسی می گردد. با توجه به تمامی نکات، مقدار شامپو فرش یا دیگر مواد شوینده، میزان قدرت فرچه ها و شلاق زن کنترل می‌شود تا قالی شما حتی کم ترین صدمه هم نبیند که این یکی از مزایای شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک است.

 

نکاتی که قبل از شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک باید بدانید.

  اگر میخواهید فرش دستباف خود را به مراکز قالیشویی ماشینی تحویل دهید، قبل از هرچیز قدمت و میزان پوسیدگی و سلامت فرش دستباف خود را به تیم شستشو اطلاع بدهید. اگر میزان پوسیدگی فرش شما زیاد باشد صلاح است که به صورت دستی شستشو شود ولی اگر باز هم می خواهید فرش خود را  به قالیشویی مورد اطمینان تان بفرستید تاکید کنید که کادر قالیشویی، فرش شما را با دقت همراه با کنترل قدرت شستشوی دستگاه و اندازه گیری مقدار مواد شوینده شستشو دهد.

 

جمع بندی

جنس فرش یکی از عوامل تعیین کننده و روشی مناسب برای شستشوی فرش ها می باشد. بهتر است برای شستن فرش های حساس از قالیشویی تمام اتوماتیک استفاده کنید. چون در این روش با استفاده از تنظیم دستگاه، به فرش شما آسیب کمتری وارد می شود. باید توجه کنید که استفاده از روش تمام اتوماتیک هزینه بیشتری نسبت به روش نیمه اتوماتیک و سنتی دارد. فرش های دستباف اغلب بسیار حساس هستند و برای شستن آن‌ها باید از نیروی کار مجرب استفاده کنید. همچنین باید از مواد شوینده مناسب و ملایمی برای شستشوی فرش دستباف استفاده شود تا به تار و پود ان آسیب جدی وارد نشود. پس نتیجه می گیریم که شستشوی فرش با قالیشویی تمام اتوماتیک مناسب تر می باشد.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.